Schoonmaakjournaal Select

#samensterkFM: 30 partners en 50 hackers werken aan 2 sterke FM-oplossingen voor het nieuwe normaal

'Sharing is caring' hashtagt Danielle Overweg op LinkedIn. De directeur van Sprankelend Blauw zet zich samen met Karoline de Koning, manager Advies en Ontwikkeling bij Yask, in voor #samensterkFM. In april startten 30 bedrijven dit nieuwe initiatief, alle bedrijven...

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar 'anderhalve meters maken' pakken FM Next Gen’ers Kimberley Roersma (EW Facility Services) en Kirsten van der Vaart...

Blog: Washroom doolhof

Is een washroom, een toiletruimte met één of meer toiletten, een doolhof? Nee, je vindt er zeker je weg wel, maar je moet wel de juiste stappen volgen om hygiënisch en veilig een toiletruimte te gebruiken. Een optimale inrichting...

De kracht van klein: Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel meer vraag dan concreet aanbod. Dus staken we de koppen bij elkaar en dachten we na over mogelijkheden, oplossingen en onze netwerken.” Crisis maakt creatief,...

Lekker lang leesweekend: 6 leestips over gratis geld, arbeidsmarkt, #hackthecrisis en toekomst

Een lekker lang weekend met mooi weer. Vanuit de tuinstoel met een andere blik naar de (schoonmaak)wereld kijken. Zes leestips: “Onze toekomst zonder nood- en steunmaatregelen van de overheid. Dan kom ik toch op het principe van het basisinkomen. Nee,...

Blog: Gratis geld

Begin 2019 schreef ik een blog Basisinkomen, positief of negatief? In deze blog keek ik onder meer welk effect een basisinkomen – ook wel gratis geld genoemd – zou hebben op de schoonmaakbranche. Ik heb daar positieve en negatieve...

Inspiratiesessie Disposable Cleaning: “Altijd een nieuw product, altijd 100% schoon: een blijvertje”

Je kunt het wegwerp, single use of disposable noemen, maar schoonmaken met niet-wasbare en eenmalig te gebruiken schoonmaakdoeken wordt collectief omarmd. Door corona. Want waar de zorgsector het nut – de garantie voor veilig schoonmaken – al tijden in...

Consensus ontwikkelt schoonmaakconcept met labtest: H3 Based Cleaning

Enkel reinigen wat vuil oogt met als uitgangspunt de beleving van de pandbewoners/-gebruikers, is simpelweg niet meer afdoende in de hedendaagse (post)corona schoonmaakdienstverlening. Tijden van toen zijn nu drastisch veranderd. Gamechangers in Hygiene & Health, Consensus Group, presenteren daarom...

Organisatieteam De Dag van de Schoonmaker boost met TikTok estafette: “Nu meer dan ooit”

Nederland viert op maandag 15 juni De Dag van de Schoonmaker. Om iedereen een warm hart toe te dragen, het schoonmaakvak, alle schoonmaakorganisaties, maar onze schoonmakers in het bijzonder. We roepen op om via een simpel maar groots gebaar...

Vileda Professional webinar over Stoffige zaken: “Fijnstof, een machtige miljoenenbeweging met 7000 a 12.000 doden tot gevolg”

“Er zit veel leven in een klein beetje stof”, daagt het tweede webinar van Vileda Professional Stoffige zaken uit. Vanuit de Vileda Professional missie Passion for cleaning deelt applicatiemanager Paul Harleman zoveel mogelijk wetenswaardigheden over de wereld achter schoonmaak....

Premium

De kracht van klein: Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel...