Schoonmaakjournaal Select

Groene koplopers: Numatic en TRIBOO zetten schoonmaakbranche op zijn circulaire kop

Numatic neemt verantwoordelijkheid voor grondstoffen in haar eigen producten en in haar eigen kantoor. Tijdens de 2-jaarlijkse Dealerdagen presenteerde het bedrijf haar  lijn van schoonmaakproducten die volledig zijn gemaakt van gerecycled kunststof. Hiermee is Numatic de eerste producent van...

Michel de Bruin (Greenspeed) supporter FMNextGen: “Jongeren zijn fearless, dat is verfrissend”

Vanaf dag 1 is Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, supporter van het jongerenplatform FM Next Generation. Samen met Roland Wink (Hijman), Dirk Roelofsen (MTS Euro Products) en Jay Smit (Greenspeed)  wisselde hij ideeën uit over het opzetten van...

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Kennisdagen van Diversey/Taski. Op 16 mei vonden de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om...

Vier bindende factor voor De Dag van de Schoonmaker 2019

De Internationale Dag van Geluk als start met het Klavertje vier als symbool, een organisatie van vier meiden stilletjes op de achtergrond en de vierde editie van de landelijke Dag van de Schoonmaker; voor De Dag van de Schoonmakers...

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen in zijn nieuwe functie als general manager van Werner &...

Egidio Bundel (Circl) vandaag op VSR Kennisdag: “No (time to) waste”

“Binnen ABN AMRO produceren we per medewerker per jaar ongeveer 165 kilo afval. Een gedeelte van dit afval is (nog) niet recyclebaar. We hebben nog flink wat stappen te zetten dus! Dit is ook de reden dat we het...

Hilke de Vries van RAI Amsterdam: “Nog 1 jaar tot Interclean 2020!”

Het lijkt nog ver weg Interclean 2020, maar precies over een jaar verzamelen schoonmaakprofessionals zich in de hallen van de RAI in Amsterdam. Schoonmaakjournaal vroeg Hilke de Vries, Brand Marketing Manager Interclean, alvast een vooruitblik te geven op wat...

Inspiratietafel Slimheid rond de toiletruimte powered by Katrin

De dichtstbijzijnde schoonmaakwerkwagen ontvangt via een ‘Google Maps’-app een seintje en laat weten in welke toiletruimte het wc-papier bijna op is: de technologische ontwikkelingen gaan enorm snel. Steeds meer apparatuur wordt geïnnoveerd met slimme tools voor gebruik, meten en...

Gerrit van Woerden (Van der Windt): “Let’s talk about plastic”

“Het gebruik van plastic is wel een ‘dingetje’. Als leverancier zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid en zetten in op meer hergebruik van plastic voor onder meer afvalzakken.” Gerrit van Woerden, accountmanager van Van der Windt Verpakking, vertelt...

Gastspreker op event #FMNextGen Alicia de Graaff: “Beleving als sleutel tot succes”

Beleef de passie, maak impact met facilities! “Hoe kun je schoonmaak inzetten als onderscheidend element van je organisatie of bedrijf? Er zijn voldoende aansprekende voorbeelden en onderzoeken die bewijzen dat het kan”, overtuigt Shign, een data science bedrijf dat...
×