premium

Bas Bönhke (Carel Lurvink): “Is disposable schoonmaakdoek duurder dan textiel?”

Het gevecht om de beste handendroging in een toiletgroep – papier, katoen of lucht – was jarenlang een kwestie van gesponsorde onderzoeken met gemanipuleerde uitkomsten. De corona-uitbraak dit voorjaar keerde abrupt het tij: papier is echt de meest betrouwbare...

Alpheios focust op toegevoegde waarde met slanke organisatie

Ineens midden in de zomer volop nieuws vanuit Alpheios: CleanDeal sluit haar deuren en Wendy Klomp, directeur sales Alpheios Nederland vertrekt. “Wat is er aan de hand?”, vroeg de redactie van Schoonmaakjournaal aan Bas Gehlen, algemeen directeur van Alpheios.  “Het...

Slim en stijlvol schoonmaken met nieuwe uitblinker in duurzaamheid: Greenspeed C-Shuttle werkwagen

Greenspeed, producent van duurzame schoonmaakproducten en -systemen, brengt een nieuwe lijn van de populaire C-Shuttle op de professionele schoonmaakmarkt. Deze stijlvolle werkwagen is dan ook letterlijk een uitblinker in duurzaamheid, comfort en kwaliteit. Zo kan de gebruiker de modulaire...

Met nieuw management team zet Succes Volendam in op ‘next level’

“Vorig jaar voerden we in onze organisatie een vernieuwing en verjonging door, met veel positieve resultaten tot gevolg. Met de komst van Henk van Harten op 1 juni is ons management team compleet en kunnen én gaan we samen...

Zomergast Feike Cats: “Klantenthousiasme heeft direct invloed op bedrijfsresultaat”

“Als je tevreden bent, is dat goed maar heb je bijna nooit een verhaal. Ben je enthousiast, dan heb je altijd een verhaal. Dus zorg dat zo veel mogelijk medewerkers en klanten enthousiast zijn.” Wie Feike Cats leert kennen,...

Greenspeed: Probio reiniging staat voor evolutie en revolutie in reinigen met bacteriën

In de schoonmaakwereld beginnen over vuil, waarom niet? Maar… waarm en hoe maken we eigenlijk schoon? Met het webinar ‘Probio, een evolutionaire manier van schoonmaken’ verzette Greenspeed opnieuw de bakens, na de low touch economy en naakte waarheid van...

Meest gelezen in juli: nieuwe aanpak om schoonmaak professionaliteit te bevestigen

Al decennialang zet Jaap Niezen zich in voor objectiviteit in hygiëne via informatie, advies en opleiding. Sinds het uitbreken van de coronacrisis zo mogelijk nog meer, zeker toen de gekte rond ‘schijnveiligheid’ ontstond. “Het was voor mij de reden...

filminterview: Octavia Siertsema: 3 gouden tips voor inschrijven op aanbestedingen

Zorg voor een goede voorbereiding, stel vragen over de aanbesteding, leef je in de aanbestedende dienst in; Aanbestedingsspecialist Octavia Siertsema deelt deze drie gouden tips voor effectief en efficiënt aanbesteden in een filminterview. Octavia is auteur van het Handboek...

Anderhalvemeters maken in musea en het nieuwe normaal: wat gewoon was, is niet meer

Bij musea denk je wellicht direct aan het Rijksmuseum in Amsterdam, maar er zijn nog 1725 andere musea in Nederland. Van Delfzijl tot Sas van Gent. Samen zijn ze goed voor zo'n 26 miljoen bezoeken per jaar om de...

Schoonmaken na lockdown: hygiënisch veilig is het nieuwe schoon

Hygiëne, veiligheid, vertrouwen: opnieuw ‘zoomt’ Vileda Professional via een kort, krachtig en waardevol webinar op 22 juni met haar relaties in op het huidige (schoonmaak)normaal. Paul Harleman is applicatiemanager en door die functie kennisverzamelaar van Vileda Professional, durft zich...

Premium

Bas Bönhke (Carel Lurvink): “Is disposable schoonmaakdoek duurder dan textiel?”

Het gevecht om de beste handendroging in een toiletgroep – papier, katoen of lucht...