25 maart 2020

Blog: Prachtig

Wat prachtig, de hartverwarmende pluim van onze Koning aan alle schoonmakers van Nederland in dit coronatijdperk tijdens zijn speech op 20 maart.

Wat prachtig, de metafoor van Rutger Bregman, correspondent Vooruitgang bij De Correspondent: “Onze schoonmakers zijn de ruggengraat van onze samenleving”. Zijn statement over het belang, het besef en de waardering voor schoonmaak tijdens De Wereld Draait Door op 20 maart: “Door betere hygiëne worden we steeds ouder”.

Wat prachtig, accountmanager Maarten van Rijn kijkt op 20 maart in zijn LinkedIn post terug op een voor BOMA bizar drukke week, de speech van Marc Rutte en de erkenning voor schoonmaak (eindelijk). En Maarten noemt mij: “Petra de Bruin, die zich vol overtuiging inzet om het imago van schoonmaak te verbeteren”. Ja, ik durf dat niet te ontkennen, kijkend naar mijn belangeloze inzet voor De Dag van de Schoonmaker, jongerenplatform FM Next Generation, Facebook-community Schoonmakerscafé, de Schoonmaaktourdag, ondernemersverenigingen als OSB, ISSA en SieV, inspiratietafels, PizzaMarketingSessies en honderden bedrijven in de branche.

Wat prachtig, mijn boze blog ‘De een z’n dood…’ en de reacties over goed bedoelde, sociale (corona) initiatieven in de branche. Voor mij een inhaker en aanhaker. Daarom deze week: themaweek Prachtig.

Wat prachtig, in deze tijd van saamhorigheid te kunnen en durven beslissen. Zo schaal ik zakelijk terug en sociaal op. Inspiratieplatform Schoonmaakjournaal vlamt verder, maar op een lager pitje.

Wat prachtig, relaties beslissen en geven mij de kans om voor vrijheid en sociale inzetbaarheid te kiezen. Juist nu heb ik de kans om iets terug te doen voor deze bizarre en bijzondere wereld, waarin veel mensen het moeilijk hebben, hulp nodig hebben en waarin we samen de sociale slag moeten slaan. Ik heb er zin in om in dit corona-tijdperk meer tijd voor mijn medemens te kunnen maken en hebben. Prachtig toch?!

Petra de Bruin
verbinder en pionier in online vakmedia

P.S. Sinds onze stap van nieuws- naar contentplatform en onze vervolgstap naar het advertentieloze tijdperk zijn de bereikcijfers ongekend hoog. Het aantal gereserveerde contentweken voor de unieke Premium-plek was verbluffend. Het aantal nieuwe klanten was verrassend. Op je hoogtepunt terugschakelen, topsporters doen het ook, al dan niet definitief.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 maart 2023

Compliment & Waardering

“Sorry, ik maak een beetje veel lawaai, zei Meryem, terwijl ze onze 4e verdieping weer superschoon maakt en de stofzuiger achter zich aan trekt. Ach, zei ik, zoveel lawaai...

12 november 2021

De onzichtbare wereld in Artis Micropia

Voor wie elke dag met schoonmaken en desinfecteren bezig is. Een bezoek aan dit museum in Amsterdam laat zien wat je normaal niet ziet; overal zijn micro-organismen, zoals bacteriën,...

18 juli 2022

Blog: Een inspiratievolle zomer voor onze schoonmaak community

Lijstjes van trends, tips en how to. We zijn er allemaal dol op. Zakelijk en privé. Waarom? Omdat het zo lekker weg leest en je in korte tijd veel...

15 maart 2022

‘Complimenten krijgen is fijn’

Deelden we vorige week de tip om meer complimenten te geven voor een positieve organisatiecultuur. Donderdag 9 maart lazen we in een artikel op wwww.omroepzeeland.nl de uitspraak van schoonmaakster...

13 mei 2022

Carin 40 jaar in dienst

Carin is niet alleen 40 jaar in dienst bij Hazet, maar ook nog getrouwd met collega Cor. Dubbel feest dus binnen de Zaandamse groothandel. Eigenaar vakgroothandel Hazet, Wanda van...

01 februari 2022

Organisch vuurwerk SPARK Bilbao

Hoe kunnen we van vuurwerk genieten zonder de vervuiling van de traditionele manier op de koop toe te nemen? Kunstenaar Daan Roosegaarde heeft met duizenden biologisch afbreekbare licht sparks,...

31 mei 2019

Blog: Verpakkingen en duurzaam gedrag

We hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Als consument, maar ook als professional, in de B2B-wereld, toch? Ik inspireer en daag je uit met deze consumentengerichte blog. Natuurlijk...

16 juni 2022

Maak kennis met Gerrie, Ludwig en Anja

Een voorvrouw met een hart van goud, een glazenwasser die mensen blij maakt en een rayonmanager die er trots op is zichzelf te kunnen zijn in de schoonmaakbranche. Weer...

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

04 december 2022

#Favorites ‘Glimmers’

In deze feestmaand houden we wel van glimmertjes en lichtjes. En daar past dan zo’n mooie, schone en glimmende vloer ook bij. Het is het resultaat van de gezamenlijke...