12 maart 2020

Door coronavirus geen Interclean Amsterdam in mei

Door de ontwikkelingen rond het mondiale coronavirus heeft de beursorganisatie van de RAI moeten besluiten om de Interclean Amsterdam – gepland van 12 tot en met 15 mei 2020 – te annuleren. Op 20 maart volgt informatie of de beurs eventueel kan worden uitgesteld naar dit najaar. 

Een zorg, een uitdaging om aankomende mei mensen bij elkaar te brengen én te krijgen, kondigden we eerder deze week in ons exclusieve interview met beursmanager Rob den Hertog aan. “We monitoren de ontwikkelingen op de voet en nemen waar nodig en mogelijk maatregelen. We zijn daarin natuurlijk ook afhankelijk van de ontwikkelingen en beslissingen van de overheid. Uiterlijk 20 maart zullen wij de laatste ontwikkelingen ten aanzien van het coronavirus inventariseren en een definitieve beslissing nemen of wij de gezondheid en veiligheid van bezoekers en exposanten kunnen garanderen tijdens Interclean Amsterdam.” Die beslissing is dus eerder genomen, vandaag 12 maart. Hieronder het Engelstalige persbericht van de Interclean.

The rapid spread of the Corona virus around the world has led to increased travel restrictions from authorities. These restrictions, as well as those imposed within companies, will result in materially reduced attendance of the show. To maintain the international reach and quality of the event, a new date will be set.

International character
As the leading trade show in professional cleaning and hygiene, Interclean brings together parties from the entire industry as well as professionals from related industries. This includes professionals, associations and media from all over the world. To ensure this international character, the Interclean team, with the support of its key stakeholders, has now decided to postpone the event.

Through Interclean, RAI Amsterdam is strongly committed to playing its role as a meeting place for hygiene professionals and in building bridges for successful cooperation and expertise across the industry. This is even more important as organisations worldwide are looking to build consensus on how to tackle outbreaks like the Corona virus.

“By moving the exhibition to the Fall, we hope to offer our exhibitors the earliest possible time slot to present their innovations to a global audience and to initiate business,” says Bas Dalm, Executive Vice President Exhibitions & Sales. “In view of the global economic challenges triggered by the Corona virus in the first half of the year, moving the show to the Fall offers great opportunities. Thus, the world’s most important industrial trade fair can provide important impetus for the global economy at an early stage at a time when it much needed in view global health issues.”

Leestip:

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 september 2022

Waardering op de werkvloer

Deze week was de Nationale Meewerkweek. Vele directieleden en leidinggevenden werkten mee op de werkvloer. Zo ook Chahira de Keijzer, Districtsmanager bij CSU Cleaning Services. Met een foto op...

23 december 2024

Glazenwassers hebben hart voor de zorg (deel 2)

Meerdere glazenwassers gaven gehoor aan de oproep van Schoonmakend Nederland om tussen 9 en 20 december hun Hart voor de Zorg te laten zien. Zij deelden presentjes uit, organiseerden...

22 maart 2024

#FilmFriday Maak kennis met SAM

Maak kennis met SAM, de nieuwste aanwinst van Hago Zorg en het Rode Kruis ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk. Samen gaan ze ervoor zorgen dat patiëntenkamers in een mum van...

13 mei 2025

Erik Switsers en Lars Mennekens over BOMA i-mop 46: “Er is naar schoonmakers geluisterd”

In de schoonmaakbranche is het bij innovaties essentieel om de mensen op de werkvloer te betrekken. Zij weten als geen ander wat echt werkt. BOMA Machinery neemt die boodschap...

06 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren...

23 april 2019

PDIR-schoonmaakcyclus voor een goed onderhoud gebouw

Facility managers, schoonmaak- en onderhoudsverantwoordelijken zullen het erover eens zijn: een gebouw te allen tijde netjes houden is geen sinecure. De Vlaamse Ondernemer (DVO.be) pakt – samen met Kärcher...

27 november 2018

Werkonderbreking voor uitbesteding schoonmaak en kerndiensten GSK

Bij GSK in Waver, de grootste vaccinfabriek ter wereld, heeft het personeel het werk maandagvoormiddag neergelegd. Het betrof een spontane werkonderbreking om aandacht te vragen voor de mogelijke uitbesteding...

16 maart 2020

Op weg naar succesvolle 3e editie Schoonmaak Vakdagen: “Een heerlijk steile groeicurve”

Het is nog maar medio maart, maar de organisatie van de Schoonmaak Vakdagen zit niet stil. “We kijken zeer positief terug op de vorige editie en zijn druk bezig...

08 mei 2024

VSR Voorjaarsevent (28 mei) in teken van inspireren van ‘De Mens’

Ben je ook zo benieuwd hoe anderen hun medewerkers begeleiden en hen faciliteren in hun ontwikkeling? Hoe ze in mensen investeren en opleiden? Kom dan op dinsdagmiddag 28 mei...

01 november 2024

Verbeter klanttevredenheid met Tork Minimalisator Kantoorklachten™

Het Tork Office Hygiëne Pakket™ bevat ook tools en ondersteuning die bedrijven nodig hebben om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren, waaronder de Minimalisator Kantoorklachten™. Hiermee kunnen facilitair managers...