7 januari 2025

Met een dikke 8 verlengen CSU en Golden Green Hotels hun samenwerking

CSU en de Golden Green Hotel Groep verlengen hun partnerschap met minstens drie jaar. De hotelgroep, met vestigingen in het centrum van Leiden, noemt de constante hoge kwaliteit, uitstekende gastenwaardering en flexibiliteit als belangrijkste redenen. Ook de opstelling van CSU als werkgever speelde een belangrijke rol voor de hotelketen.

De twee familiebedrijven werken al enkele jaren intensief samen. CSU verzorgt met een team van zo’n 40 medewerkers de housekeeping en de schoonmaak van de algemene ruimtes van Golden Tulip, Tulip Inn, Ibis en het nieuwe VIC Hotel. Dit boutiquehotel met 54 designkamers werd in 2022 geopend. Operationeel directeur Dennis Tuin over de samenwerking met CSU: “Sinds de start is duidelijk dat smetteloze schoonmaak de basis moet zijn. De gastenreviews laten telkens weer zien dat we de verwachtingen waarmaken. Golden Tulip, Tulip Inn en Ibis scoren op Booking.com een dikke 8. Het VIC Hotel tikt zelfs bijna een 9 aan. Blije gasten krijg je niet zonder happy schoonmakers. Het is duidelijk dat CSU ook als werkgever goed scoort, dat telt voor ons zeker mee.”

Boven de magische grens
Alles boven een 8 is volgens Dennis ‘magisch’. Zulke cijfers haal je niet zonder je huiswerk goed te doen. Dennis: “De communicatie met CSU’s districtsmanager, rayonmanager en teamleider is essentieel. Tijdens het maandelijkse overleg bespreken we een top vier van verbeterpunten. Zo blijven we in de leermodus en kunnen we verbeteren waar nodig.” Maar niet alles is planbaar, weet Dennis: “Als het aankomt op flexibiliteit, vinden we in CSU een betrouwbare partner. Vorig jaar hadden we te maken met een rioollekkage, waardoor kamers onderliepen. Op zo’n moment ben je blij dat CSU een ‘calamiteitenteam’ kan inzetten; anders was er een kleine ramp gebeurd.”

Schoonmaak is mensenwerk

Bernard Mollink, districtsmanager bij CSU, benadrukt dat goed werkgeverschap leidt tot de beste dienstverlening. “Schoonmaak is en blijft mensenwerk. Met ruim 15.000 medewerkers in onze organisatie weten wij als geen ander hoe belangrijk het is dat collega’s goed in hun vel zitten en zich gewaardeerd voelen. Aandacht maakt alles mooier.” Bernard is ook blij met de uitstekende gastenreviews: “We zijn trots op ons partnerschap met Golden Green Hotels en de mooie scores die de hotelgasten ons toekennen. Dit is het bewijs dat open communicatie, heldere afspraken en focus op kwaliteit mooie resultaten opleveren. We kijken dan ook uit naar een succesvolle voortzetting van onze samenwerking.”

V.l.n.r.: Dennis Tuin – Operationeel Directeur Golden Green Hotels, Bernard Mollink – Districtsmanager CSU, Leontine Groenendijk –
General Manager Golden Green Hotels, Diana van Beelen – Projectmanager CSU

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 april 2023

Hoe maak je een schoonmaakrobot succesvol onderdeel van jouw schoonmaakteam?

“Heb je het al gehoord? Volgende week komen ze een schoonmaakrobot bij ons installeren.” Wat als je een nieuw teamlid krijgt? En niet zomaar iemand! Nee, een robot komt...

24 maart 2024

Vloerspecialisten Donovan en Nelson in podcastserie KraakHELDer

De derde aflevering van onze zesdelige podcastserie KraakHELDer staat live. In de podcastserie praat Inge Diepman niet óver, maar mét de personen die de inclusieve arbeidsmarkt vertegenwoordigen. In deze...

18 maart 2022

Nieuwe voorzitter Geschillencommissie RAS

Met ingang van 1 maart is Ralph Jan van der Ham benoemd als voorzitter van de Geschillencommissie RAS. Hij volgt hiermee Jasper van der Beld op, die onlangs is...

14 maart 2025

Nocore steunt Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis

Elk kind verdient zorg die verder gaat dan alleen medische behandeling. Een langdurige ziekenhuisopname brengt niet alleen fysieke uitdagingen met zich mee, maar kan ook emotioneel en mentaal zwaar...

05 maart 2025

Bas van Klompenburg (Stichting Lezen & Schrijven): “Als werkgever investeer je in het onbekende talent van je collega’s”

In Nederland hebben 3,3 miljoen mensen moeite met lezen, schrijven, rekenen en digitale vaardigheden. Dit heeft niet alleen impact op hun persoonlijke leven, maar ook op de werkvloer kunnen...

20 januari 2022

Nieuw televisieprogramma over schoonmaken

BNNVARA lanceert een nieuw televisieprogramma: Een échte schoonmaker nodig? Om mensen met een vervuilde woning of omgeving te helpen met en te inspireren om hun situatie te verbeteren. De...

23 mei 2022

Schoonmaakpraktijk versus schoonmaakprogramma’s

Tijdens de VSR Controleurs-/Inspecteursdag was er eindelijk weer uitwisseling. Op 9 mei was er een VSR Controleurs-/Inspecteursdag van VSR en Stichting Schoonmaakkwaliteit (SSK) bij BOVAG in Bunnik; toch wel...

20 september 2022

‘Sell the experience’

Drie inspiratietalks inspireerden de leden van FM NextGen tijdens hun event op 15 september jl. Met uitspraken zoals ‘Iedereen is sales’ en Sell the experience’ die tijdens de rondleiding...

27 mei 2019

Review (1) VSR Kennisdag ZKH Prins Carlos over Circulariteit: “Van luxe naar noodzaak”

Op 21 mei vond in Circl in Amsterdam het VSR Kennisevent 2019 plaats. Het centrale thema: Circulariteit. Acht sprekers belichtten het thema van diverse kanten: van de bouwstenen van...

02 mei 2023

Jaimie Fambach (MAS Dienstverleners): “Werken met digitale werkbonnen levert ons veel winst op”

MAS dienstverleners maakt sinds kort gebruik van de module digitale werkbonnen van Nocore Facility Apps. Jaimie Fambach is binnen MAS Teamleider Specialisten, KAM-coördinator en daarnaast Manager Facilitydesk: hét middelpunt...