10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is in de hospitality-sector. Doel van de strategische alliantie is om digitale informatie beter te ontsluiten en daardoor schoonmaakprocessen te optimaliseren.

Er is Gom veel aan gelegen om innovatie in het schoonmaakproces voortvarend van de grond te krijgen. Daarvoor heeft het Schiedamse schoonmaakbedrijf sinds enkele jaren een eigen afdeling Business Development en Innovatie opgetuigd. Een beter gebruik van de grote hoeveelheid data die voorhanden is uit interne processen is een van de speerpunten in het innovatiebeleid. Intensivering van de relatie met softwareleverancier LEVIY past in het beleid om primaire processen meer te digitaliseren.

Goede ervaringen
Met de businessunit Hospitality heeft Gom al een paar jaar goede ervaringen opgedaan met diverse LEVIY-modules. In een strategische samenwerking moeten nieuwe mogelijkheden worden verkend. Beide bedrijven hebben daarom afgesproken om de krachten de bundelen op het gebied van ontwikkeling.

Data voor sturingsinformatie
Bart van Tiggelen, manager Business Development en Innovatie: “Voor Gom heeft LEVIY veel meer potentie dan het communicatieplatform met alle stakeholders in de schoonmaak dat het nu al is. We zien veel toegevoegde waarde in het gebruik van data uit de primaire processen voor sturingsinformatie. Daarvoor gaan we samen aan de slag om nieuwe businessintelligencetools te ontwikkelen.”

Flexibeler schoonmaakproces
Met een betere toepassing van beschikbare data wil Gom ook toe naar een flexibeler schoonmaakproces. Bart van Tiggelen: “Schoonmaak naar behoefte wordt in de toekomst een reële optie. Heeft een opdrachtgever vandaag iets minder bezetting, dan is de wens om de inzet van ons schoonmaakpersoneel daarop aan te passen. De themakaarten die schoonmaakmedewerkers gebruiken als handvat voor hun dagelijkse werkzaamheden zijn nu nog statisch. Je kunt je voorstellen dat we die themakaarten straks gaan aanpassen aan de bezetting. Medewerkers krijgen dan een ander werkprogramma aangeboden en doen niet langer elke dag meer hetzelfde werk.”

Het contract om de samenwerking te bezegelen is eind november door beide partijen ondertekend. Op de foto: Bart van Tiggelen (manager business development Gom), Patrick Rosengarten (directeur monitoring & control Gom), Sebastiaan van der Vinne (CEO & co-founder LEVIY) en Markku Weingärtner (sales & marketingmanager LEVIY)

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 maart 2019

Nieuwe Kärcher koudwater hogedruktrailer verrassend veelzijdig en duurzaam

Een watertank van 1000 liter, een krachtige diesel- of benzinemotor met slimme opties: Kärcher’s nieuwe koudwater hogedruktrailer is de oplossing voor mobiel en autonoom werk. De hogedrukreiniger laat minstens...

08 november 2023

Hygiëne specialisten op de Recreatie Vakbeurs

De 𝗥𝗲𝗰𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶𝗲 𝘃𝗮𝗸𝗯𝗲𝘂𝗿𝘀 gaat weer bijna van start in evenementenhal Hardenberg. Deze beurs tovert Hardenberg van 𝟭𝟰 𝘁/𝗺 𝟭𝟲 𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 om tot het infocentrum voor de recreatiebranche. Onder de...

03 maart 2020

Genomineerden Interclean Innovation Award Amsterdam 2020 bekend

De Amsterdam Innovation Award 2020 genomineerden zijn bekend gemaakt. Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan...

06 februari 2024

Van Oord kiest voor EW Facility Services als haar schoonmaakpartner

Met ingang van 1 februari 2024 is EW Facility Services de nieuwe schoonmaakpartner van Van Oord. Naast de borging van kwaliteit, overtuigde de visie op duurzame inzet van mensen...

08 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en...

04 december 2019

Blog: De definitie van duurzaamheid: de snaren van een gitaar

Je kunt tegenwoordig niet om het begrip duurzaamheid heen. In elke branche is het een thema en je leest het dagelijks op social media terug. Wanneer je Google laat...

23 november 2023

Hommerson in finale Best Practice Award 2023

Hommerson Schoonmaakbedrijf is voor haar werk bij opdrachtgever Musis Sacrum genomineerd voor de Best Practice Award 2023. Het familiebedrijf is blij met deze nominatie en wacht in spanning de...

12 januari 2023

Esmée Ficheroux (CSU): “Bied ruimte aan de verschillen”

In 1968 richtte Cor van der Heijden Cleaning Service Uden (CSU) op. Een familiebedrijf dat ooit startte als eenmanszaak, maar inmiddels is uitgegroeid tot een onderneming waar 28.000 mensen...

06 maart 2024

Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens  

Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de...

08 maart 2024

#FOTOFRIDAY: 11 geslaagden bij Qleaning!

Anajah Quentin van Qleaning hangt de vlag uit: “Maar liefst 11 collega’s geslaagd voor de basisopleiding schoonmaak!” Van harte gefeliciteerd. Anajah vertelt altijd supertrots te zijn als collega’s voor...