24 augustus 2022

Tork Vision Schoonmaken behaalt GBAC STAR™ accreditatie

De datagestuurde schoonmaakoplossing van Tork is nu GBAC STAR™-geregistreerd. Tork Vision Schoonmaken ontvangt hiermee internationale erkenning voor de beste methoden op het gebied van reiniging, desinfectie en infectieziekten preventie zoals Covid-19. Onder leiding van de Global Biorisk Advisory Council (GBAC), een divisie van de wereldwijde branchevereniging van leveranciers in de schoonmaak ISSA, sluit Tork Vision Schoonmaken zich aan bij het GBAC STAR Registration Program.

Als enige accreditatie op het gebied van uitbraakpreventie,-respons en -herstel in de schoonmaaksector, ondersteunt GBAC STAR bedrijven bij het vaststellen van protocollen en procedures. Bovendien biedt het trainingen onder leiding van deskundigen en beoordeelt het de paraatheid voor biologische risicosituaties. Met deze registratie voldoet Tork Vision Schoonmaken aan de nieuwe hygiene- en veiligheidsnormen en is de software goedgekeurd voor gebruik met GBAC STAR-protocollen en -normen.

Hulp bij selectieproces
“Het kan voor besluitvormers overweldigend zijn om de beste apparatuur, chemicaliën of programma’s te selecteren, als je kijkt naar de hoeveelheid keuzemogelijkheden op de markt”, zegt Patricia Olinger, Executive Director bij GBAC. “Met de GBAC STAR-registratie is het duidelijk welke oplossingen en programma’s door deskundigen zijn getoetst en voldoen aan een bepaalde hygiene- en veiligheidsnorm. Dit stelt managers in staat om medewerkers beter uit te rusten en op te leiden, zodat zij de publieke gezondheid gemakkelijker en effectiever kunnen waarborgen.”

Effectieve bijdrage aan voorkomen verspreiding ziekten

Om in aanmerking te komen voor GBAC STAR-registratie, voldeed Tork Vision Schoonmaken aan specifieke eisen, waaronder het aantonen van voordelen ten opzichte van bestaande oplossingen op het gebied van effectiviteit, kosten, gezondheid en veiligheid. Daarbij heeft Tork met wetenschappelijk bewijs aangetoond dat het een effectieve bijdrage zal leveren aan het voorkomen van de verspreiding van COVID-19 of andere ziekten.

Datadriven schoonmaakoplossing
Als pionier heeft Tork in 2014 de eerste datagestuurde schoonmaakoplossing ontwikkeld. Facilitair managers en schoonmaakbedrijven kunnen door de digitale ontwikkelingen realtime data gebruiken om te begrijpen wanneer en waar er schoongemaakt moet worden binnen en zich gemakkelijk aanpassen aan veranderende hygiëneprotocollen. Uit recente data van bestaande Tork klanten blijkt dat de overstap naar datagestuurd schoonmaken ondersteuning biedt bij:
• Het vullen van de dispensers; 99% van de tijd zijn deze gevuld1;
• Het verminderen van dispensercontroles met 91%2;
• Het verminderen tot wel 20% van de schoonmaakuren3;
• Een 30% hogere klanttevredenheid4.

“We zijn blij dat we erkend worden met zo’n prestigieuze registratie. In de loop der jaren hebben onze klanten ingezien dat datagestuurde schoonmaak nog veel meer voordelen oplevert dan slimmere personeelsbezetting en optimale schoonmaakfrequenties”, aldus Eric Kleinpeter, Services and Solutions Director bij Essity‘s Professional Hygiene business. “Het gebruik van de inzichten uit realtime data heeft ertoe geleid dat ze hun hele manier van werken hebben getransformeerd. Bovendien hebben ze zowel hogere personeelstevredenheid als betere resultaten behaald door personeel in staat te stellen slimmer en efficiënter te werken. In recent onderzoek gaf 85% van onze klanten aan dat datagestuurd schoonmaken hielp bij het bieden van een veiligere omgeving gedurende COVID-195.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 augustus 2022

Houd het schoon op school!

Na een bewogen zomer zonder (ingrijpende) coronamaatregelen maar mét hittegolven en vertragingen op het vliegveld, zijn de scholen weer begonnen. Daar waar kinderen veel tijd met elkaar doorbrengen is...

22 maart 2022

75% besparen op reinigingsmiddelen en 97% op water

Asito doet onderzoek naar inzet stoomreiniging van Innovi Duurzaamheid en stoomreiniging staan genoemd in het eerder op Schoonmaakjournaal.nl gepubliceerde artikel ‘5 professionele schoonmaaktrends 2022’. Bij Innovi uit Vroomshoop komen...

03 december 2021

Chocoladeletters voor HEPPIE WEEKEND

Hazet steunt Stichting Het Vergeten Kind op alle mogelijke manieren! Zo ook met de Sinterklaastraktatie voor alle Hazetters: een ‘Het Vergeten Kind’ chocoladeletter van Verkade. Waarmee met elk gekochte...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

07 december 2021

Kleine stappen voorwaarts naar nieuwe cao

Op 3 december werden tijdens het vervolg van de cao-onderhandelingen voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche een paar mooie stappen voorwaarts gezet. Maar de vakbonden en Schoonmakend Nederland zijn nog...

02 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.” De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag...

15 juni 2022

Een compliment: geluk in een geschenkverpakking

Het is vandaag De dag van de Schoonmaker. En dit jaar staat deze dag helemaal in het teken van complimenten geven. De redactie van Schoonmaakjournaal sprak met De Klop...

28 september 2023

Nieuwe uitzending van Captains of Cleaning op 12 oktober

Captains of Cleaning brengt ook dit jaar weer de meest actuele inzichten en experts in de schoonmaakbranche voor het voetlicht. Op 12 oktober 2023 is de eerstvolgende uitzending. Presentator...

12 oktober 2021

Sporten voor het goede doel

Op 8 & 9 oktober vond Marathon Eindhoven plaats. Medewerkers van CSU en Tzorg deden hieraan mee. Zij liepen niet alleen voor zichzelf maar ook voor Villa Pardoes. Met...

28 december 2021

‘De factor mens verdwijnt niet, maar wordt wel minder’

In de serie ‘Young ones’ spreken we met Ernst-Jan Karels, één van de young professionals (<40 jaar) in de schoonmaakbranche. Een nieuwe generatie die zich verenigt in het platform...