29 november 2019

Asito klantencongres Cure 2019 Schoonmaakinnovaties in de zorg: “Vooral doen”

We’ve got our eye on you: Asito kijkt constant om zich heen waar we verbeteringen kunnen doorvoeren. Waar behoefte aan is, waar de patiënt behoefte aan heeft. Technologie speelt hierbij een grote rol. The Internet of Things, sensoring en robotisering zijn de buzzwoorden van dit moment. Wat verandert er nog meer de komende jaren? Waar gaat het naartoe? Wat betekent dit voor uw rol? Maken innovaties uw werk gemakkelijker en uw organisatie slimmer? Daarover ging het Asito Klantcongres Cure 2019 in het Mindcenter in Vianen op 7 november. Een congres voor de ziekenhuiswereld om samen het avontuur aan te gaan: experimenteren, innoveren en vooral doen. 

Ervaringen delen over de noodzaak van experimenteren en innoveren: onder het overkoepelende thema (Schoonmaak)innovaties in de zorg deelden topsprekers Kim Peters en Kevin Weijers, en Asito-experts op 7 november de kunst van experimenteren. In de zaal directeuren en managers van het facilitair bedrijf van ziekenhuizen.

Maatschappelijke en economische meerwaarde creëren
Als directeur van het Health Innovation Park is Kim Peters dagelijks bezig met en verantwoordelijk voor het organiseren van vernieuwing in de zorg. Haar doel is om maatschappelijke en economische meerwaarde te realiseren op het gebied van zorginnovatie. In een inspirerende sessie vertelde ze over 13 innovatietrends in zorg. Haar belangrijkste boodschap: continue verbeteringen blijven doorvoeren, klein te beginnen en het lef hebben om iets niet meer te doen. Kim sloot af met een praktisch stappenplan om zorgen te beginnen met vernieuwing in zorg.

80 experimenten
Ooit was Kevin Weijers ambtenaar, stopte hij met mailen en verzon hij een experiment De Wereld Rond in 80 Experimenten. Kevin vertelde over zijn experimentenreis en spoorde iedereen aan om uit de comfortzone te komen. Met zijn enthousiaste lezing liet hij de congresdeelnemers lachen, maar ook anders denken, want “wat nou als het gemakkelijk is?” Kevin nodigde ook uit om het experiment 21- dagen -niet -klagen aan te gaan.

Vooral doen
Na de twee plenaire lezingen gingen de congresdeelnemers in kleine sessies met elkaar in gesprek over dat wat hen bezig houdt en waar zij in de praktijk tegenaan lopen. Maar ook waar kansen liggen voor verbeteringen en experimenten. In de vorm van mini waardepropositie canvassessies, begeleid door Asito new business manager Bart Groen en corporate accountant manager Yvette Hoefnagels. Innovatiemanager Wouter Arkink pakte de Asito servicegerichte innovatie ‘indoor-navigatie’ op, hoe deze onverwachte toepassingen vond en dit serviceplatform goed toepasbaar is in zorg.

Kijktip

Leestip

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 juni 2017

Asito als eerste volledig gecertificeerd op hoogste PSO-Trede

Asito wil een inclusieve onderneming zijn en dat uitstralen naar de buitenwereld. Dat het bedrijf inmiddels volledig is gecertificeerd op de hoogste PSO-Trede (Trede 3) is daarin dan ook de...

21 november 2025

Asito viert 36 mijlpalen van 36 collega’s

Op 14 november 2025 organiseerde Asito haar jubilarissenviering . Het Asito stadion was die vrijdag gevuld met jubilarissen en hun partners die al jarenlang hét verschil maken. Tijdens dit...

10 september 2019

Specialist Hago Zorg vaart nieuwe koers: schoonmaak en zorgondersteuning

Hago was in 1967 het eerste schoonmaakbedrijf dat ging schoonmaken in een zorgorganisatie. Sinds 2012 is Hago Zorg de enige landelijke speler die zich volledig op de zorg richt...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

14 maart 2024

Asito stelt Adriaan Belonje aan als CEO

Schoonmaakorganisatie Asito, onderdeel van ADG dienstengroep, stelt Adriaan Belonje (49) aan als nieuwe CEO. Hij volgt Bob Mols op die per 1 april 2024, na zeven jaar de organisatie...

30 september 2024

Wereldprimeur: Pilot Asito zorgt voor wereldprimeur bij Universitair Dierenziekenhuis Utrecht

Het Universitair Dierenziekenhuis van de Universiteit Utrecht heeft de primeur: voor het eerst wereldwijd wordt er een UV-C desinfectierobot ingezet in een dierenziekenhuis. Deze innovatie, genaamd Robot SAM, zorgt...

25 juni 2020

Asito en HEYDAY starten benchmark impact coronacrisis op facilitaire dienstverlening

De versoepelde richtlijnen vanuit de overheid en het teruglopende aantal besmettingen doen steeds meer bedrijven besluiten om stapsgewijs weer medewerkers, gasten en leveranciers toe te laten in het gebouw....

23 januari 2025

21-jarige samenwerking Asito en winkelcentrum Hoog Catharijne wederom verlengd

Het drukste winkelcentrum van Nederland, Hoog Catharijne, werkt al 21 jaar samen met Asito als vertrouwde schoonmaakpartner. Per 1 januari 2025 is deze samenwerking opnieuw verlengd voor drie...

10 mei 2019

#filmFriday Dit zijn de 5 Schoonmaakkracht van het Jaar-finalisten

Voor de tiende keer organiseert Asito haar Schoonmaakkracht van het Jaar-verkiezing. In  aanloop naar de spannende finale op vrijdag 14 juni, De Dag van de Schoonmaker, was er op...

30 mei 2019

Wouter Arkink (Asito) over Google Maps voor de schoonmaakwerkwagen

Alweer een app? Ja, maar ditmaal een voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met...