Robot Lotte ontlast (schoonmaak)collega’s op Landal Landgoed ’t Loo
Landal Landgoed ’t Loo heeft als eerste recreatiepark in Europa een zelfrijdende bezorgrobot ‘in dienst’. “De robot staat garant voor efficiënte bezorging en ophaling van linnengoed in recreatiewoningen, zodat ons team zich volledig kan richten op het creëren van persoonlijke gastervaringen.”
“Technologie maakt het leven makkelijker”, zegt Jeroen Mol, operationeel directeur van Landal GreenParks. De bezorgrobot versterkt de service op het park waar jaarlijks 3,2 miljoen gasten komen. Lotte, zoals de felgroene bezorgrobot is genoemd, is een aanvulling op de werkzaamheden en inzet van de medewerkers.
Lotte helpt haar collega’s
Lotte is er dankzij de gezamenlijke effort van partners van het Landal park, zoals NOVON, Dutch Automated Mobility en Clevon. Zij is ‘aangesteld’ om het team te ondersteunen bij zwaardere klussen, zoals het aanleveren en ophalen van linnengoed in de recreatiewoningen. De inzet van de zelfdenkende ‘vrachtwagen’ wordt getest op het Veluwse vakantieoord. Niet om mensen te vervangen maar om het werk van collega’s makkelijker te maken.
Een oplossing die veilig is en continuiteit biedt
Volgens de ontwikkelaars werkt Lotte volstrekt veilig. De openbare weg mag ze niet op, maar op het vakantiepark zijn er geen wettelijke belemmeringen. De robot weegt zo’n 500 kilo, is uitgerust met zes camera’s, heeft 360 graden zicht op de omgeving en pikt met twee radars alle objecten tussen de 20 en 80 meter op en werkt tijdens alle weersomstandigheden. Dus ook bij hagel of sneeuw. De robot is 100% elektrisch en werkt 5 uur op één batterijlading . Hij kan in die tijd 70 kilometer afleggen. In 45 minuten laadt de robot zichzelf op van 20% naar 80%.
Het begin van een mooie toekomst
Jeroen Mol is enthousiast: “Dit is pas het begin. Feedback uit de pilot wordt gebruikt om autonome technologie verder te verfijnen op meerdere vakantieparken. De toekomst van hospitality is gearriveerd! ” Meer weten? Klik hier: https://bit.ly/3R8u3p0