8 februari 2019

5e EW event maakte ultimate journey: creatie van hospitality verwarrend eenvoudig?

Traditiegetrouw organiseerde EW Facility Services begin februari het event The Power of Hospitality. Voor de vijfde maal op rij verwelkomde de organisatie op 5 februari ongeveer 200 gasten uit heel het land voor een inspirerend middagprogramma, dit keer in het markante gebouw van opdrachtgever Rabobank Nederland in Utrecht. Onder leiding van inspirator, auteur en keynote spreker Jan van Setten maakten zij in het Auditorium hun ‘ultimate journey’. De gasten werden gelijk op scherp gezet, want is het creëren van hospitality eigenlijk niet verwarrend eenvoudig?

Jan van Setten daagde iedereen uit om met een open geest de middag in te gaan. “Durf met elkaar van gedachten te wisselen en durf te ervaren dat je iets denkt wat je nooit gedacht hebt, iets voelt wat je nooit gevoeld hebt en iets doet wat je nog nooit gedaan hebt. Ons doel is je innovatieve brein te prikkelen en soms zelfs te verwarren. Zet die verwarring om in verwondering en je gaat met minstens twee nieuwe ideeën naar huis. Verwarrend eenvoudig toch?”

Mooie kruisbestuiving
Bas Cornelissen, algemeen directeur EW Facility Services: “Hiermee verwoordt Jan precies wat wij voor ogen hebben met ons event, namelijk kennis delen op het gebied van hospitality, gekoppeld aan facilitaire dienstverlening. Ieder jaar opnieuw belichten wij hospitality vanuit een andere invalshoek met sprekers die expert zijn op dit gebied. We nodigen hiervoor opdrachtgevers, leveranciers en belangrijke relaties uit, afkomstig uit de diverse segmenten, waarin wij werken. Een gevarieerde mix van mooie opdrachtgevers met overschrijdende netwerken. Een mooie kruisbestuiving dus. We hopen met dit event te bereiken dat onze gasten vol nieuwe inzichten en met praktische handvatten de volgende dag aan de slag kunnen in hun eigen werkveld.”

Hospitality kompas
De bomvolle middag stond in het teken van kennis en inspiratie, zintuigen prikkelen en een bak aan praktisch toepasbare voorbeelden. Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations – Rabobank), Marc Westeneng (founding partner – flowresulting) en Jan van Setten vertelden en inspireerden over de kracht van beleving bij het tot stand komen van een perfecte dienstverlening. Zij waren als het ware het hospitality kompas voor onze gasten.

Het draait om mensen
Het programma doorliep een soepele flow van voorbeelden uit de praktijk bij Rabobank Nederland naar theoretisch onderbouwde voorbeelden en toepasbare tips van Marc Westeneng en Jan van Setten. Hier en daar met een humoristische twist, maar altijd to the point. De gemene deler in alle verhalen is het betrekken van je eigen medewerkers bij het tot stand brengen van de perfecte dienstverlening.

Begrijpen je medewerkers daadwerkelijk waarom je als organisatie doet wat je doet en delen zij deze visie? Pas dan kun je als organisatie succesvol zijn. En wat hebben zij vervolgens nodig om in hun werk het beste uit zichzelf te halen? Een paar belangrijke tips die de gasten meekregen: stel jezelf regelmatig de vraag wat zal de (interne) klant missen als je er vanwege succes mee zou stoppen, empower je medewerkers en betrap iemand op iets goeds en geef een compliment. Want het geven van een compliment is een van de beste motivatoren. Zoals Rabobank het zo mooi verwoord: Happy People = Happy Customers.

Op de foto v.l.n.r.: Bas Cornelissen (algemeen directeur van EW Facility Services), Marc Westeneng (founding partner van flowresulting), Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations van Rabobank)  en Jan van Setten (inspirator, auteur en keynote spreker).

Oproep 
Schoonmaakjournaal maakt binnenkort de reis Customer Journey. Wie wil aanhaken voor een interview, brainstorm of inspiratietafel? Mail [email protected] en informeer naar de mogelijkheden.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 december 2024

Schoonmaakcontracten Welbions met 3 jaar verlengd

De Ster Bedrijfsdiensten deelt het nieuws dat de schoonmaakcontracten van woningcorporatie Welbions met drie jaar zijn verlengd. De schoonmaakwerkzaamheden worden uitgevoerd door vier samenwerkende partijen: De Ster Bedrijfsdiensten, Reerink...

12 maart 2019

Gaat FM Next Generation de grijze bakkebaarden ‘battelen’?

Het zou een Soop-middag worden over de circulaire zeep voor de wereld van morgen, maar het tweede FM Next Generation-event in het Centre of Expertise van Facility Trade Group...

22 november 2018

Product specialist Dick Altena versterkt team ICE Benelux

ICE Benelux groeit! “Onze i-Synergy RENTAL producten genieten van grote belangstelling. Ons team is door deze groei ook uitgebreid met nieuwe medewerkers. Een van hen is Dick Altena. Onze...

24 februari 2025

Laat je inspireren door Belinda Dekkers-Schwartz: “Op 2 april zoeken we met FMNextGen aan tafel de verdieping op”

Op 2 april vindt het exclusieve FMNextGen-diner plaats bij UL-Team in Culemborg. Een avond waar jonge professionals in de schoonmaakbranche (20-40 jaar) samenkomen voor goed eten, inspirerende gesprekken en...

08 november 2023

Hygiëne specialisten op de Recreatie Vakbeurs

De 𝗥𝗲𝗰𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶𝗲 𝘃𝗮𝗸𝗯𝗲𝘂𝗿𝘀 gaat weer bijna van start in evenementenhal Hardenberg. Deze beurs tovert Hardenberg van 𝟭𝟰 𝘁/𝗺 𝟭𝟲 𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 om tot het infocentrum voor de recreatiebranche. Onder de...

12 december 2019

Nieuwe RAS directeur Ellen Dekkers over schoonmaak: “Mensen vormen kapitaal en kunnen echt verschil maken”

Per 1 januari 2020 wordt Ellen Dekkers tot directeur van de Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak- en Glazenwassersbranche (RAS) benoemd. Huidig directeur Marianne Neuteboom blijft binnen de RAS werkzaam: zij...

14 februari 2025

Gun jij jouw schoonmaker een taalbuddy?

De Nederlandse taal spreken is ook voor schoonmakers onmisbaar om goed te kunnen functioneren op de werkvloer. Wat is het dan fijn om te kunnen vertrouwen op een buddy....

15 november 2024

#FOTOFRIDAY Succlean werkt ook in Koninklijke sferen!

Schoonmaakbedrijf Succlean uit Amersfoort heeft onlangs diverse reinigingswerkzaamheden mogen uitvoeren in opdracht van Paleis Soestdijk. “We zijn er trots op. Ook de aankomende periode zullen wij hier weer te...

17 april 2025

Positieve ontwikkelingen bij SIEV in roerige tijden

Op 10 april lieten verschillende leden van SIEV, tijdens de ALV bij Wecovi, weten bijzonder positief over de ontwikkelingen binnen de branchevereniging. Omdat het ledenaantal, de komst van partners...

07 oktober 2024

Winnaars European Cleaning & Hygiene Awards 2024 gekroond in Lissabon

De winnaars van de European Cleaning & Hygiene Awards 2024 zijn op 3 oktober 2024 gekroond tijdens een schitterend awardsevenement in Lissabon. Elf bedrijven en individuen gingen met een...