Nocore geeft met haar Clean Connect Event een uitdagende update van oplossingen richting toekomst
Op 25 november 2025 werd het Nocore Clean Connect Event bij H20 in Purmerend geopend door Job Klösters, Business Unit Manager Schoonmaak bij Nocore. Het evenement, waar meer dan 100 bezoekers werden verwelkomd, stond in het teken van het gezamenlijk vooruitkijken. Met als centrale boodschap het digitaliseren en vooral optimaliseren om goed voorbereid te zijn op de grote marktuitdagingen voor schoonmaakbedrijven nu en in de nabije toekomst.
Marktontwikkelingen en de noodzaak tot digitalisering
Job Klösters trapte af met een overzicht van de uitdagingen waar de schoonmaakbranche mee te maken heeft. Recente wet- en regelgeving, zoals de wet werkgebonden personenmobiliteit (CO2-rapportage) en de verhoging van het minimumloon, brengen veel administratieve lasten met zich mee.
De grootste uitdaging is de aanhoudende arbeidskrapte. Door de vergrijzing en het grote aantal parttimers zien schoonmaakbedrijven zich genoodzaakt opdrachten te weigeren; volgens de laatste cijfers betrof dit 29%. Hoewel Nocore geen nieuwe medewerkers kan toveren, ligt de oplossing in het zo goed mogelijk inrichten van de processen om efficiëntie te winnen en personeel te behouden. Essentieel hierbij is een goed HR-beleid, waarbij de focus ligt op het werven, plannen en binden van personeel.
De productstrategie en het partner-ecosysteem
De productstrategie van Nocore richt zich op het oplossen van de gehele keten van HR-processen, operatie en financiën. Hoewel de basis nog steeds de Nocore facilitair ERP-applicatie is, die een Windows-applicatie betreft, wordt deze aangevuld met slimme online oplossingen van partners en eigen software om processen te versnellen en te vereenvoudigen:
- Werving & selectie: de strategische samenwerking met Recruition (BV) digitaliseert het werving- en selectieproces, gekoppeld aan Nocore Online voor digitale contracten en ID-checks.
- Binden & boeien: Business Apps biedt de medewerkersapp voor communicatie met schoonmakers die vaak niet op kantoor zijn, wat cruciaal is voor personeelsbehoud.
- Planning & operatie: het volledige operationele proces wordt ondersteund door Facility Apps, voor onder meer planning, kwaliteitsmetingen en het digitaliseren van werkbonnen en formulieren.
- Inzichten & sturing: alle data uit deze systemen, inclusief die van partners, komt samen in Nocore Analytics (de oplossing van i8 & Visser’s Solutions). Dit Business Intelligence-pakket gaat verder dan alleen omzet- en margerapportages en maakt het mogelijk om alle data met elkaar te vergelijken om betere sturing te geven.
Job benadrukte dat Nocore zich in 2026 gaat focussen op de operatie en uren. Dit omvat het klokken van tijden op locatie en het digitaliseren van de urenaccordering. Door de planning op orde te hebben, wordt het accorderen van uren makkelijker en sneller, waardoor rayonmanagers zich kunnen richten op belangrijkere taken, zoals klanttevredenheid.
De kracht van zvoove Netherlands en AI
Een cruciaal onderdeel van de presentatie was de integratie van Nocore in de zvoove Groep in april (2025). Stefan Kramer, CEO Clean van zvoove Europa, kwam op het podium en benadrukte dat zvoove de nummer één softwareleverancier is voor personal incentive industries (waaronder schoonmaak) in Europa. Door de krachten te bundelen met andere Europese labels zoals Leviy, CleanManager en Freematica en Fortytools, kan Nocore kennis delen en samen optrekken om slimme beslissingen te nemen.
Dit geldt ook voor AI. Nocore is bezig met de ontwikkeling van AI-functionaliteiten met focus op:
1. Het inschrijfproces van medewerkers,
2. Het verwerken van de urenaccordering,
3. De Nocore Analytics omgeving, waar een soort ‘AI cockpit’ wordt ontwikkeld. In plaats van te zoeken naar tabellen, kan een gebruiker een opdracht in natuurlijke taal geven (bijvoorbeeld: “Ik ben op zoek naar omzet ten opzichte van vorig jaar in dit rayon”).
Job sloot af met de verzekering dat Nocore, met de kracht van zvoove en de focus op digitalisering en AI, de klanten wil helpen om hun processen te optimaliseren en de toekomstbestendigheid van hun bedrijfsvoering te garanderen.

Na de plenaire sessie namen de aanwezigen deel aan verschillende breakout-sessies:
- Nocore Analytics: Van dashboard naar directe actie.
Deelnemers ontdekten hoe AI WorkWize GPT de Nocore-data omzet in echte intelligentie. Power BI en rapportages geven inzicht in omzet, uren en verzuim, maar met WorkWize GPT zet je die inzichten direct om in actie. Stel vragen in gewone taal, laat AI afwijkingen signaleren en start automatisch workflows. Zo ga je van inzicht naar directe sturing, bespaar je tijd en werk je proactief binnen een veilige Microsoft Teams-omgeving. - Recruition & Indeed: Slimmer werven en selecteren
Met Recruition kan je jouw volledige werving- en selectieproces digitaliseren Met als resultaat: minder handmatig werk, meer overzicht en flinke tijdswinst. Dankzij de integratie met Nocore Online stroomt alle data moeiteloos door, waardoor processen nóg efficiënter worden. Samen met Indeed werd getoond hoe je sneller de juiste kandidaten bereikt en profiteert van een krachtige koppeling tussen beide systemen. - BusinessApss: Creëer verbinding met slimme communicatie
Veel schoonmaakbedrijven willen hun communicatie en processen moderniseren, maar weten niet goed waar te beginnen. Business Apps liet die middag zien hoe digitalisering helpt om tijd en rust te creëren. Met voorbeelden van collega-bedrijven die hun interne communicatie verbeterden, medewerkers meer betrokken kregen en processen eenvoudiger maakten. Bovendien werd getoond oe de koppeling met Nocore dit efficiënt ondersteund. - Leviy: Leviy Leisure voor vakantieparken
Leviy liet zien hoe vakantieparken hun processen kunnen digitaliseren met het Leviy Platform Leisure. Om als schoonmaakbedrijf het werken zo efficiënter te laten verlopen, de kwaliteit te verhogen en gasten een betere ervaring te beiden. Leviy versterkte de toelichting met filmpjes en voorbeelden uit de praktijk. - FacilityApps: Plannen met Planbord Medewerkers
Ziekmeldingen, vakanties of last-minute wijzigingen zorgen vaak voor veel gepuzzel in de planning. Facility Apps liet zien hoe het Planbord Medewerkers, speciaal ontwikkeld voor reguliere schoonmaakwerkzaamheden, het opstellen én aanpassen van vaste roosters een stuk makkelijker maakt. - Nocore ItsClean: Alles op één plek met de Personeelsportal
De aanwezige ItsClean klanten ontdekten hoe de Personeelsportal helpt om personeel beter te informeren en processen te vereenvoudigen. En hoe je nieuwspagina’s kunt inrichten, salarisspecificaties veilig beschikbaar kunt maken en verlofaanvragen kunt aanbieden, als ook diensten en documenten digitaal aanbieden. Met ook een toelichting op de nieuwe functie die helpt te voldoen aan de Arbeidstijdenwet.
Uitwisseling van kennis en ervaring
Tussen de breakoutsessies was er tijd voor een lunch en onderling bijpraten. Dit gebeurde ook na afloop met een drankje en een hapje. De kennis die tijdens het event werd gedeeld, gaf veel stof tot nadenken en bespreken. Met elkaar, er werden volop ervaringen uitgewisseld, en met alle aanwezige Nocore-medewerkers. Met menig deelnemer werd een vervolggesprek gepland, want ieder wil toch ervaren hoe de mogelijkheden bij het eigen bedrijf werken.
