24 oktober 2024

Doe mee met de actieweek “Glazenwassers hebben ❤️ voor de zorg”

“De actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’ biedt elk jaar een unieke kans voor ons, de glazenwassers, om meer te doen dan alleen ramen lappen. Het is een week waarin bedrijven de handen ineenslaan en iets teruggeven aan de samenleving. Deze oproep is simpel: doe mee, organiseer een activiteit bij een zorginstelling en laat zien dat jouw bedrijf maatschappelijk betrokken is”, vertelt Gaby Westelaken, voorzitter platform Glas & Gevel (AWOG) Schoonmakend Nederland. De actieweek vindt dit jaar plaats van 9-20 december 2024.

Waarom een zorginstelling?
“Zorginstellingen kunnen altijd extra hulp gebruiken, vooral als het gaat om onderhoud en aandacht voor bewoners. Wat dacht je van een dag waarop jouw team de ramen van een verpleeghuis wast of een buitenruimte opknapt? Of organiseer een gezellige activiteit voor de bewoners. Een klein gebaar kan een enorme impact hebben op het welzijn van de mensen die daar wonen. Het is een manier om als bedrijf echt iets te betekenen voor de je omgeving, buiten de reguliere bedrijfsactiviteiten om.”

Media-aandacht en klantenbinding
“De actieweek is ook een perfect moment om positieve media-aandacht te genereren. Lokale media berichten graag over bedrijven die zich inzetten voor de gemeenschap. Zo krijg je niet alleen een positief verhaal in de pers, maar zet je jouw bedrijf ook op de kaart als een organisatie die verder kijkt dan commerciële belangen. Klanten kiezen steeds vaker voor bedrijven die verantwoordelijkheid nemen. Door deel te nemen aan deze actieweek, laat je zien dat jij dat doet. Benut deze aandacht en informeer je relaties.”

Trots bij medewerkers
“Ook je medewerkers zullen deze inzet waarderen. Niets motiveert meer dan werken voor een bedrijf dat zich om de samenleving bekommert. Uiteindelijk heeft elke medewerker familie. Het geeft een gevoel van trots en versterkt het teamgevoel. Deelname aan de actieweek biedt de kans om als team samen iets moois te doen en bij te dragen aan een betere wereld.”

Twee tips: Laat je collega’s meebepalen wat jullie gaan doen en doe zelf mee.

Doe mee en maak het verschil
“Deze actieweek is dé kans om als glazenwassersbedrijf niet alleen de samenleving te helpen, maar ook je eigen bedrijf te versterken. Organiseer een activiteit bij een zorginstelling, help waar het nodig is en profiteer van de voordelen: een sterker imago, tevreden klanten en gemotiveerde medewerkers. Doe mee, geef terug en laat jouw bedrijf stralen tijdens de actieweek voor glazenwassers!”

De actieweek vindt dit jaar plaats van 9-20 december 2024.

Klik hier om je aan te melden en/of voor de toolkit.

Bron: Schoonmakend Nederland

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 juli 2023

Facilicom Group en Stichting Nelis zetten samen talent in

Facilicom Group en Stichting Nelis, onderdeel van sociale onderneming Nelis Company, gaan samenwerken. Er is op het thuishonk van Stichting Nelis een overeenkomst getekend waarin de stichting 50 kandidaten...

20 maart 2025

Eva Sack-Fopma benoemd tot nieuwe HR directeur EW

EW laat weten per 1 april Eva Sack-Fopma als nieuwe HR directeur aan te stellen: Eva vervult al sinds 2016 diverse HR functies binnen EW en is daarmee...

14 december 2018

Beercoo’s Ans Hoogvliet: schoonmaaktopper november

“Het is hier altijd netjes en strak schoon. Ans is altijd bereid om iets extra’s te doen.” De collega’s van Beercoo Schoonmaakgroep, de pandbewoners Novo Nordisk en de initiator...

30 oktober 2023

NOVON nodigt jongeren uit voor bezoek aan Open Bedrijvenfestival Zwolle

Op  woensdag 1 november 2023 neemt NOVON deel aan het Open Bedrijvenfestival in Zwolle. Een optie voor jongeren die een uitdaging zoeken als stagiair of voor een nieuwe, eerste,...

28 december 2023

Welke invloed hebben jongeren in de schoonmaakbranche?

Het nieuwe jaar is begonnen. Met weer veel mooie uitdagingen waarop jij, als jongere in de schoonmaakbranche, invloed kan uitoefenen. Hoe doe jij dat? Daar zijn wij als redactie...

15 mei 2025

Tork bereikt belangrijke mijlpaal: miljard gebruikers profiteren van datagestuurde schoonmaaktechnologie in professionele omgevingen

Tork, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: in 2024 waren er circa 1,2 miljard mensen die gebruik maakten van het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken. Deze schoonmaaktechnologie gebruikt realtime data om...

01 maart 2024

#Fotofriday Eén gezamenlijke schoonmaaktaal

Een groep Oekraïense en Poolse medewerkers van Nivo Groep heeft de basisinstructie schoonmaak gevolgd in Emmen, met als doel één gemeenschappelijke ‘schoonmaaktaal’ te gaan spreken. Met behulp van tolken...

25 maart 2019

Breedweer en algemeen directeur Henk van Eijk gaan voor maximale impact

Op 1 april 2015 is Breedweer Facilitaire Dienstverlening gestart met haar missie om maximale impact te verkopen. Bijna 4 jaar later heeft Breedweer circa 250 medewerkers, 2 vestigingen (Uitgeest...

21 december 2018

Schoonmaakjournaal kerstfilm: Dit was ons 2018!

Ons jaar 2018 omarmt met foto’s van onze bloggers en vloggers, FM Next Generation, familiebedrijven, innovatietafels, Schoonmaaktoppers, Schoonmaaktourdag, Schoonmaakgolfdag, Dag van de Schoonmaker, Zomer- en Wintergasten, events en andere...

07 november 2018

Nieuw Alpheios vloeronderhoudsconcept zonder jaarlijks strippen en polymeren

Alpheios introduceert een onderhoudsconcept dat alles bevat om uw elastische vloeren te reinigen en te onderhouden met een langdurig resultaat zonder dat er jaarlijks gestript en gepolymeerd hoeft te...