7 september 2025

Blog Eddie de Vies (Bakker Schoonmaakbedrijf): Hoe heet jouw schoonmaker?

Het is een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: ken de namen van de mensen die elke dag zorgen voor een schone, prettige werkomgeving. En aan schoonmaakbedrijven: bespreek het thema ‘Hoe heet jouw schoonmaker’ met opdrachtgevers. Voor meer persoonlijke verbinding.

Want… wanneer maakte jij voor het laatst een praatje met de schoonmaker van jouw locatie? Herinner jij je de naam van die persoon? Het klinkt misschien simpel, maar het kan een wereld van verschil maken. Na eerdere blogs van onder andere Diane van Dijk (CSU), Laura de la Mar (Gastvrijheid in Bedrijf) en Christopher Smit (Sport050), is het nu de beurt aan Eddie de Vries van Bakker Schoonmaakbedrijf in Groningen. Als familiebedrijf dat al bijna een eeuw bestaat, weten zij als geen ander hoe belangrijk persoonlijke aandacht is.

“Bij Bakker Schoonmaakbedrijf draait het al bijna honderd jaar om mensen. Albert Bakker begon in 1928 met het wassen van ramen in het centrum van Groningen. Inmiddels staat de vierde generatie aan het roer , samen met mijn vrouw Jacolien. Onze zoons staan al klaar om de vijfde generatie te vormen. Die continuïteit zegt veel over wie wij zijn: een familiebedrijf dat mensen ziet en waardeert.
En dat begint bij iets heel eenvoudigs: je naam kennen.

Neem Willem, die al sinds de tijd van opa Bakker bij ons werkt. Hij is 64 jaar en nog steeds een vaste kracht binnen ons team. Hij ziet ons als familie, en zo zien wij hem ook wel. Zijn naam noemen, een praatje maken, het lijkt klein, maar het maakt het verschil.

Ik ben zelf ooit begonnen als glazenwasser, onderaan de ladder. Ik weet dus hoe belangrijk het is dat je gezien wordt, niet als nummer, maar als mens. Dat is ook waarom wij als schoonmaakbedrijf liever tien kleinere klanten hebben dan één hele grote. Bij ons kent iedereen elkaar bij naam. We weten wat er speelt, zowel op het werk als privé. En ja, misschien klinkt dat wat ouderwets, maar ik vind het belangrijk om zelf de kerstpakketten bij de mensen thuis te brengen. Net zoals opa Bakker dat vroeger deed.

Dat persoonlijke contact maakt ons werk sterker. Het zorgt voor loyaliteit en werkplezier. Niet voor niets hebben we collega’s die overstapten van grotere schoonmaakbedrijven, juist omdat ze daar niet meer waren dan een personeelsnummer.

Dus, mijn oproep aan opdrachtgevers: ken de naam van jouw schoonmaker. Stel een vraag, maak een praatje. Het klinkt eenvoudig, maar de impact is groot. Uiteindelijk zijn het de mensen die het verschil maken.”

Stokje doorgeven
Eddie geeft het stokje voor een nieuwe blog door aan Schoonmaakbedrijf Nagel die hun visie zullen geven over persoonlijke verbinding: Hoe heet jouw schoonmaker?

Ken jij de naam van jouw schoonmaker?
Laat dit het begin zijn van een waardevolle verbinding. Deel jouw ervaringen en ideeën, en laten we samen het verschil maken.

Deze blog is POWERED BY CSU

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2025

Kennissessie desinfectiemiddelen op 14 mei: zekerheid in gebruik en inkoop

Op 14 mei 2025 organiseert NVZ samen met Schoonmakend Nederland en VSR een online kennissessie over desinfectiemiddelen. Desinfectie roept veel vragen op. De één zweert erbij, de ander ziet...

31 maart 2020

EW vlogs van de frontlinie: objectleider Kim over andere werkomgeving en omstandigheden

Tienduizenden mensen met cruciale beroepen staan op dit moment aan de frontlinie in de strijd tegen het coronavirus. Daar waren en zijn extra schoonmaakhelden nodig. EW is een facilitair...

03 juli 2019

Uitspraak rechter over Helpling platform domper voor schoonmaak

FNV vindt dat er sprake is van een gezagsverhouding tussen Helpling en de werknemers. Dus spande FNV een rechtszaak met als doel om schoonmakers in loondienst te nemen. Op...

01 maart 2019

Blog: Dag van het Compliment

Plezierig werken? Start juist deze dag met een compliment! Een compliment geven is een mooi voorbeeld van “kleine moeite, groot plezier”. Met een compliment laat je zien, dat jij...

04 september 2024

Kärcher opent nieuw Europees servicecenter

Om te kunnen blijven beantwoorden aan de toenemende wensen en eisen van de markt, heeft Kärcher eind vorig jaar een nieuw Europees servicecenter geopend. Het gloednieuwe complex in Ahorn...

26 september 2022

Blog: ‘Wat is kwaliteit?’

Deze vraag wordt mij met enige regelmaat gesteld, maar kan ik zo niet eenduidig beantwoorden. Kwaliteit is namelijk voor eenieder anders. Om vast te stellen wat kwaliteit is, is...

15 september 2023

#FOTOFRIDAY EW zamelt €62.195,- in voor Center for Personalized Cancer Treatment

Op zaterdag 2 september stond team EW for Life aan de start van de Stelvio for Life. Dat het ook met het mooie zonnige weer voor hen een uitdaging...

04 december 2022

#Favorites ‘Glimmers’

In deze feestmaand houden we wel van glimmertjes en lichtjes. En daar past dan zo’n mooie, schone en glimmende vloer ook bij. Het is het resultaat van de gezamenlijke...

03 juli 2024

Stef Martens (Social Cleania): “Een eigen bedrijf geeft een groot gevoel van vrijheid”

Stef Martens heeft de eerste 6 maanden als fulltime ondernemer met Social Cleania voltooid. En.… Stef gaat door. Waarom? “Klanten komen terug”. We stellen Stef 8 vragen, met prachtige...

07 maart 2025

#OPROEP RAS: deel jouw best practice van ontziemaatregelen

Om het schoonmaakwerk makkelijker en veiliger te maken voor ouderen, mensen die gedeeltelijk afgekeurd zijn en mensen met een beperking wil de RAS graag weten hoe jij het aanpakt...