Themaweek Aanbesteden: prijs, prijs, prijs?

Vijf werkdagen en vijf themabijdragen over aanbesteden: deze week nemen een duik in het verleden van schoonmaak(gerelateerde) aanbestedingen en trekken we de lijn via de Schoonmaakjournaal discussiegroep op LinkedIn door naar het heden. Want slaan we nog steeds de spijker op z’n kop dat aanbestedingen enkel, vooral of te vaak om de prijs gaan? En wat deed de tijdgeest met de column van Simon van Dijk van Exclusiva uit 2015: Aanbesteden: voor wie een voordelen, voor wie een nadeel? En wie pakte(n) de uitdaging op uit ons opiniërende en inventariserende artikel uit 2018: Marktwerking en aanbesteden: durf eens uit te vragen wat écht belangrijk is! Een themaweek met veel praktijk, want wie wil er winnen en het aanbestedingsproces van oriënteren, organiseren, inschrijven en belonen met een gunning zo effectief en efficiënt mogelijk aanpakken?

Daarom de Schoonmaakjournaal themaweek Aanbesteden met deze en andere bijdragen. Aanbestedingspecialist Octavia Siertsema geeft je 3 adviezen in haar filminterview. TenderApp tipt je over hoe de TenderApp het signaleren van tenders efficiënter maakt en opdrachtgever SWO De Wolden Hoogeveen geeft een inkijkje in de gunning van de aanbesteding voor toilethygiëne. Volg of sluit aan bij de discussie op LinkedIn.

Tot slot nog een recent nieuwsfeitje:

Aanbesteding schoonmaak Hattem geen ‘beautycase’

En deze leestip, een succesverhaal over e-aanbesteden uit het Inkoperscafé:
Vroeger racete je voor de deadline naar het gemeentehuis en deponeerde je je documenten daar in de brievenbus. Foutje gemaakt? Niets meer aan te doen. Tot elektronisch aanbesteden zijn intrede deed en zelfs verplicht werd gesteld. Nu is e-aanbesteden niet meer weg te denken. Niet alleen voor de professionele inkoper, maar ook voor de ‘gelegenheidsaanbesteder’. Marijn de Leeuw, oprichter van de distributeur van software in de Benelux, CTM Solution, speelde precies op tijd in op deze trend.