29 april 2020

Novon en Bureau HTM starten Insources opleidingen: “Succesfactor is oog hebben voor de héle organisatie”

Als de huidige coronacrisis iéts zichtbaar maakt, is het de cruciale rol van de schoonmaakbranche. Goed opgeleide, gekwalificeerde medewerkers die hun werk met plezier doen, zijn daarbij van levensbelang. “Via deze weg spreken we onze waardering uit voor iedereen die zich dagelijks inspant om de maatschappij draaiend te houden. Achter de schermen werken we met passie door aan nieuwe opleidingen en trainingen. Novon Schoonmaak en Bureau HTM (voor training en organisatieontwikkeling) hebben hun krachten gebundeld. Hieruit is Insources ontstaan. Met trots stellen we ons aan u voor: dé nieuwe en creatieve opleider in de schoonmaak en facilitaire dienstverlening”, overtuigen de partners in hun persbericht.

Jacco Vonhof, eigenaar van Novon, bepleit al sinds jaar en dag het belang van training en opleiding binnen bedrijven. “Het is voor een organisatie van levensbelang dat haar medewerkers vaardig en bekwaam zijn. En minstens zo belangrijk: zich gewaardeerd voelen door hun werkgever! Medewerkers binden aan je organisatie bereik je door in ze te investeren. Met Insources bieden we bedrijven de mogelijkheid voor hun personeel om zich te ontwikkelen.”

Doeltreffende opleidingstrajecten
“De kennis van de branche die binnen Novon aanwezig is, gekoppeld aan onze expertise in het opzetten en verzorgen van trainingen, heeft aan de wieg gestaan van de oprichting van Insources”, zegt René Drost, eigenaar van Bureau HTM. Hij vervolgt: “Door het bij elkaar brengen van het beste uit deze beide werelden bieden we nu doeltreffende opleidingstrajecten.”

Persoonlijk en volgens de laatste inzichten
Om volledige focus en aandacht te geven aan Insources, is professional Kenneth Beverwijk aangetrokken. Kenneth is enthousiast: “Met Insources ontzorgen we organisaties binnen de branche volledig op het gebied van opleiden. Naast de standaardopleidingen bieden we een persoonlijke aanpak. Zo hebben we afgelopen jaar met een gepersonaliseerd traject het verzuimpercentage voor een bedrijf laten dalen van 7,5% naar 4,4%. Een blijvende reductie van ruim 3%. Succesfactor daarbij is dat we oog hebben voor de héle organisatie.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juni 2019

Blog: Alle dagen trots op de schoonmakers!

Vandaag vieren we voor de 4e keer De Dag van de Schoonmaker. Een dag om schoonmakers in het zonnetje te zetten en extra te bedanken voor hun vakwerk. Want...

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

31 maart 2020

Meerwaarde schoonmaak: disposable microvezel

Microvezel is sinds de jaren negentig niet meer weg te denken uit de professionele schoonmaak; anno 2020 is er een doekje dat niet gewassen hoeft te worden maar na...

10 februari 2019

Succesvolle start campagne CNV einde slapende dienstverbanden

De kwestie van de vele slapende dienstverbanden in Nederland moet zo snel mogelijk worden opgelost, vindt CNV Vakmensen. De bond is een campagne gestart voor 125 CNV-leden met zo’n ‘spookcontract’....

15 maart 2022

‘Complimenten krijgen is fijn’

Deelden we vorige week de tip om meer complimenten te geven voor een positieve organisatiecultuur. Donderdag 9 maart lazen we in een artikel op wwww.omroepzeeland.nl de uitspraak van schoonmaakster...

13 maart 2020

CNV Vakmensen alert: hotelschoonmakers op grote schaal naar huis gestuurd

Hotelschoonmakers moeten er alert op zijn dat ze niet onterecht op hun uren worden gekort. Het gaat om hotelschoonmakers die flexibele uren maken, omdat de hoeveelheid werk afhankelijk is...

19 december 2022

Hygienische omstandigheden, reistijd en contact met collega’s bepalen keuze voor werkplek

Wat zijn de bepalende factoren om thuis te werken of juist te kiezen voor de kantooromgeving? Onderzoeksbureau Ruigrok uit Amsterdam deed hier onderzoek naar in opdracht van Sodexo. Hygienische...

13 maart 2020

Coronavirus maakt top 3 meest gelezen op Schoonmaakjournaal

Het coronavirus en alles wat ermee samenhangt, is populair op Google, in de media, op de tv, op straat, in de supermarkt, op het werk (als je nog aan...

22 september 2019

Week van de Zomergasten

De meteorologische of astronomische zomer van 2019 zit erop. De zomer die de geschiedenis in gaat als de op twee na warmste sinds 1901 met een gemiddelde temperatuur van...

17 april 2020

Richard van Zon (Stoffels Bleijenberg): “Schoonmaak is een geweldig mooi en dankbaar beroep”

Ook ons gesprek met commercieel directeur van Stoffels Bleijenberg en Westerveld Richard van Zon over de meerwaarde van opleiden en de nieuwe en vernieuwende samenwerking in hotelschoonmaak met de...