15 maart 2022

‘Complimenten krijgen is fijn’

Deelden we vorige week de tip om meer complimenten te geven voor een positieve organisatiecultuur. Donderdag 9 maart lazen we in een artikel op wwww.omroepzeeland.nl de uitspraak van schoonmaakster Rebecca Witte dat zij sinds corona vaker complimentjes krijgt omdat de mensen blij zijn dat ze er is. Een mooi voorbeeld van het creëren van meer werkplezier door aandacht voor elkaar en het werk.

Het geeft wel een voldaan gevoel om een compliment te krijgen”, vertelt Rebecca Witte in het artikel. Werkgever Esther Sierts van schoonmaakbedrijf Jansma en Dik beaamt dit. “Alleen al het feit dat schoonmakers gerekend werden tot de cruciale beroepen gaf al een blijk van waardering.” Naast de aandacht in deze periode voor de schoonmakers die er ondanks het risico toch altijd waren en er in speciale pakken voor zorgden dat de omgeving hygienisch schoon was, veranderde ook het werk. Alle contactpunten, zoals deurklinken en lichtschakelaar, moeten vaker schoongemaakt worden. Er was geen plan, het was zelf uitvinden en aan de slag, maar gedragen door de waardering kwam dit goed in orde.

Klik hier voor het volledige artikel op omroepzeeland.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 april 2020

Leonore Nieuwmeijer over kracht MobiliteitsCentrum Asito: “Schoonmakers snel, goed voorbereid en veilig aan de slag”

Het zijn bijzondere tijden in de schoonmaaksector: sluitingen van heel veel panden en onderwijsinstellingen enerzijds, toename van de druk op de zorgsector anderzijds. “Bij ons werken 8000 schoonmaakkrachten, waarvan...

24 april 2022

De BeestenBende voor mens, dier en natuur

15.000 kinderen tussen de 6 en 12 jaar zijn al lid van de leukste leefbaarheidsclub van Nederland. Een speciale club kinderen (en hun ouders) die zich in heel Nederland...

21 oktober 2022

Antonio genomineerd voor Schoonmaker van het jaar!

Afgelopen week verrasten collega’s van Beercoo Schoonmaakgroep hun SMILE-medewerker Antonio Almeida met leuk nieuws: hij is genomineerd als één van de drie finalisten voor ‘schoonmaker van het jaar’! Volgens...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...

05 mei 2022

“Ga je doelen achterna en wees niet bang om jezelf uit te spreken”

Hadassa Windhorst werkt tien jaar bij Numatic Benelux, waar ze leidinggeeft aan de binnendienst en technische dienst. Sinds twee jaar is ze ook manager @Home. Je hebt sinds twee...

09 mei 2023

“Een bijdrage leveren aan een betere maatschappij telt voor mij”

Chahira de Keijzer is districtsmanager binnen CSU en verantwoordelijk voor een groot gebied binnen het openbaar vervoer, de evenementenbranche en zakelijke dienstverlening. Ze geeft direct leiding aan de projectmanagers,...

21 februari 2022

Blog: van Passie naar Kwaliteit

Kijkend naar een leeg scherm op mijn laptop gaan mijn gedachte alle kanten op. Waar stopt de passie en waar begint kwaliteit? Deze vraag blijft in mijn gedachte zweven....

21 maart 2022

‘Wie van de drie’ is de glazenwasser?

Rik van der Woerd stond zondag 20 maart ‘in the spotlight’ tijdens de uitzending van ‘Wie van de drie’. Martien Meiland, Britt Dekker, Raven van Dorst en Najib Amhali...

19 februari 2024

CSRD: hoe pak je dit als (schoonmaak-) bedrijf aan?

De Europese CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) en ook  de vraag om MVI (Maatschappelijk Verantwoord Inkopen) en de roep om transparantie in de keten: er komt nogal wat af...

05 juni 2023

Belinda Dekkers (UL-Team): “We zijn allemaal een radartje in het grotere geheel”

Jongeren zijn hard nodig voor bedrijven, maar in de praktijk blijkt het nog niet makkelijk om ze aan te trekken en te behouden. Belinda Dekkers, mededirecteur van opleidings- en...