8 december 2021

Re-belle’s microvezeldoek onderscheiden met cradle to cradle bronze

De circulaire microvezeldoek Re-belle is sinds juni 2021 door Greenspeed uit Rotterdam op de markt gebracht. De doek behaalde na een diepgaande controle van de volledige levenscyclus Cradle to Cradle Certified® Bronze. Re-belle wordt gemaakt uit gerecyclede PET-flessen en is 100% gerecycled en 100% recyclebaar. De doek scoort goud op de Cradle to Cradle categorie ‘hergebruik van materialen’ omdat hij mooi aansluit bij de design for recycling strategie. Re-belle is de eerste microvezeldoek wereldwijd die geheel past in de circulaire economie én met het Cradle to Cradle Certified® Bronze uitblinkt. Door de volledig gesloten kringloop reduceert Re-belle de afvalproductie en de CO2-uitstoot.

Naast producten met het EU Ecolabel en Nordic Swan certificaat behaalden 35 referenties van Greenspeed het Cradle to Cradle certificaat, waaronder de original microvezeldoek die het Bronze Material Health certificaat kreeg. De productiesite van Re-belle werd al eerder  onafhankelijk geauditeerd op gebied van Social Compliance in de productie verloopt verantwoord volgens ILO-standaarden.
De boordeling van de producten is een stimulans voor Greenspeed om te blijven innoveren binnen de schoonmaak. Zij neemt haar klanten mee in haar circulaire verhaal om samen de positieve impact op mens en milieu te kunnen vergroten.

Duurzame Re-belle
De duurzaam verpakte Re-belle microvezeldoek bestaat uit PET-flessen en wordt na gebruik herwerkt tot bijvoorbeeld kleding of opnieuw een fles. Afval in de schoonmaakindustrie en de vervuilende textielindustrie wordt met deze strategie hardhandig aangepakt. Benieuwd naar hoe Re-belle wordt omgevormd van een PET-fles tot jouw microvezeldoek? Bekijk hier de 10 stappen hoe een PET-fles wordt omgevormd tot een microvezeldoek. Bovendien spaar je met 30.000 Re-belle doeken genoeg CO2 uit om met een auto de aarde rond te rijden.

Klik hier voor meer informatie over Greenspeed en Re-belle.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 december 2018

Digitale doolhof (3): Cleanfix ziet kansen samenwerking mens en robot: cobot

Saai schoonmaakwerk van lange gangen en grote hallen; het is een van de voorbeelden waar robotisering een mentale, praktische en efficiënte meerwaarde zou kunnen bieden. Of een samenwerking. Want...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

06 mei 2019

#nieuwsnotendop met Gom, Carel Lurvink, Hago, VSR en Wecovi

Ahold Delhaize zet met Gom stap naar geïntegreerd facilitair beleid Per 1 januari is Gom de nieuwe schoonmaakpartner voor distributiecentra en hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Nederland. Het contract...

28 oktober 2021

“Yes, we mogen weer, dus kom naar de Schoonmaak Vakdagen!”

Op 9 & 10 november vinden de Schoonmaak Vakdagen plaats. De eerste beurs in schoonmaakland die na alle coronaperikelen weer kan plaatsvinden. Samen met beursmanager Lisanne Andeweg blikken we...

07 februari 2020

Al 25.000 keer bekeken Hygeniq film over groene reinigingsmiddelen

Nee, je pakt niet meer de première, want in 4 maanden is de film van Hygeniq al 25.448 keer bekeken. Een film met een boodschap – We color our...

06 juli 2022

1nergiek nominatie Grootste stijger: net geen winnaar, wel enorm trots

“Het was spannend: onze derde nominatie en na twee keer winnaar voor Medewerkerbeleving Award ook de award voor Grootste stijger in ontvangst mogen nemen? Nee, we grepen net mis:...

25 juli 2022

Nieuwe webshop voor Carel Lurvink

Het Enschedese familiebedrijf Carel Lurvink vindt het belangrijk dat elke organisatie zich bij hen thuis voelt, ook op de webshop. Daarom heeft zij haar website omgezet naar een nieuw...

09 november 2021

Gezelligheid, koffietijd!

Deze dames verblijden bezoekers en exposanten met een heerlijk kopje koffie en lekkers op de Schoonmaak Vakdagen op 9 en 10 november in Expo Houten. En daar hoort natuurlijk...

15 oktober 2025

Het kennisprogramma van de Schoonmaak Vakdagen 2025

Op 18 en 19 november staat Expo Houten in het teken van kennis, inspiratie en innovatie tijdens de Schoonmaak Vakdagen 2025. Naast live demonstraties en de nieuwste innovaties kunnen...

09 juli 2024

Overname Militex door Spectro

Per 5 juli 2024 heeft Spectro B.V. de klantportfolio, recepturen, voorraden, merknamen en orderportefeuille van Militex Development and Manufacturing B.V. en Militex Sales B.V. overgenomen. Rijk verleden De families...