8 december 2021

Re-belle’s microvezeldoek onderscheiden met cradle to cradle bronze

De circulaire microvezeldoek Re-belle is sinds juni 2021 door Greenspeed uit Rotterdam op de markt gebracht. De doek behaalde na een diepgaande controle van de volledige levenscyclus Cradle to Cradle Certified® Bronze. Re-belle wordt gemaakt uit gerecyclede PET-flessen en is 100% gerecycled en 100% recyclebaar. De doek scoort goud op de Cradle to Cradle categorie ‘hergebruik van materialen’ omdat hij mooi aansluit bij de design for recycling strategie. Re-belle is de eerste microvezeldoek wereldwijd die geheel past in de circulaire economie én met het Cradle to Cradle Certified® Bronze uitblinkt. Door de volledig gesloten kringloop reduceert Re-belle de afvalproductie en de CO2-uitstoot.

Naast producten met het EU Ecolabel en Nordic Swan certificaat behaalden 35 referenties van Greenspeed het Cradle to Cradle certificaat, waaronder de original microvezeldoek die het Bronze Material Health certificaat kreeg. De productiesite van Re-belle werd al eerder  onafhankelijk geauditeerd op gebied van Social Compliance in de productie verloopt verantwoord volgens ILO-standaarden.
De boordeling van de producten is een stimulans voor Greenspeed om te blijven innoveren binnen de schoonmaak. Zij neemt haar klanten mee in haar circulaire verhaal om samen de positieve impact op mens en milieu te kunnen vergroten.

Duurzame Re-belle
De duurzaam verpakte Re-belle microvezeldoek bestaat uit PET-flessen en wordt na gebruik herwerkt tot bijvoorbeeld kleding of opnieuw een fles. Afval in de schoonmaakindustrie en de vervuilende textielindustrie wordt met deze strategie hardhandig aangepakt. Benieuwd naar hoe Re-belle wordt omgevormd van een PET-fles tot jouw microvezeldoek? Bekijk hier de 10 stappen hoe een PET-fles wordt omgevormd tot een microvezeldoek. Bovendien spaar je met 30.000 Re-belle doeken genoeg CO2 uit om met een auto de aarde rond te rijden.

Klik hier voor meer informatie over Greenspeed en Re-belle.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 december 2021

70 emmers vullen

‘Laat ik de collega’s uit het magazijn ff helpen, want samen sta je sterk!’, dacht Gérard van Boxtel, officemanager van Weska Schoonmaakproducten. “En zo geschiedde en stond ik 70...

19 december 2021

Om op te ‘vreten’

Deze cake ziet er toch hemels uit! Speciaal gemaakt voor een verkoper van toiletpapier die met pensioen ging. Een zoet en lekker cadeau om zijn jarenlange inzet voor het...

03 december 2018

Digitale doolhof (1): LEVIY verbindt en maakt het verschil

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things (IoT). In het doolhof van data en...

15 oktober 2025

Het kennisprogramma van de Schoonmaak Vakdagen 2025

Op 18 en 19 november staat Expo Houten in het teken van kennis, inspiratie en innovatie tijdens de Schoonmaak Vakdagen 2025. Naast live demonstraties en de nieuwste innovaties kunnen...

16 juni 2022

DDVDS straalt als nooit tevoren!

Wat zijn de schoonmakers op 15 juni, De dag van de schoonmaker, fijn in het zonnetje gezet. Social media werd overspoeld met foto’s van schoonmakers die op diverse manieren...

31 augustus 2023

Het Portret: De tekenende toiletmeester

Clement van Wijk verdient de kost als toiletmeester bij de Hema in Leeuwarden. Tussen het schoonmaken door maakt hij portrettekeningen, van Mona Lisa of prinses Amalia. Klanten poseren soms...

29 november 2021

BOMA opent eerste woonzorgcentrum

Op maandag 6 december 2021 opent BOMA haar eerste woonzorgcentrum. Waarom? Omdat de totaalleverancier geen enkele schoonmaakuitdaging uit de weg wil gaan. “De stap naar een woonzorgcentrum waarin alle...

24 januari 2023

Circle K en One Hundred Restrooms toekomstig partners toiletbeleving in Zweden

Circle K en One Hundred restrooms slaan de handen ineen om de beste toiletervaring te bieden bij tankstations van Circle K langs de snelweg in Zweden. Hygiëne, gezondheid en...

12 november 2021

Het is feest! Beercoo bestaat 35 jaar

Met een ondernemersplan op 2 A4’tjes startte Patrick de Beer 35 jaar geleden met Beercoo. Zijn droom werd ondanks tegenslagen werkelijkheid. Samen met broer Vincent bouwde hij waardevolle relaties...

07 december 2018

Hago wint European Excellence Award in viral communications

De Koningsdagactie van Hago krijgt Europese lof tijdens de uitreiking van de prestigieuze awards voor PR en communicatie in Europa. Ruim een maand geleden werd bekend dat Hago, in samenwerking met...