1 mei 2025

Uniqcare lanceert Bio based luchtverfrisser-dispenser

“Wij dragen de duurzaamheidstransitie een warm hart toe”, geeft directeur Ernst-Jan van der Graaf aan. “Care maakt onderdeel uit van onze merknaam en dat geeft ook verplichtingen als het gaat om actuele maatschappelijke vraagstukken zoals verduurzaming. Ook in de huidige onzekere tijden waarin soms zelfs ontwikkelingen naar recycling van plastic verduurzaming in twijfel worden getrokken door goedkope nieuwe plastics. Uniqcare lanceert daarom nieuwe, duurzame dispenseroplossingen.”

Ernst-Jan van der Graaf is enthousiast over de inspanningen van Uniqcare: “Door onder meer  eco disposables toe te passen met de juiste certificeringen, en zelf bijvoorbeeld eigen bamboepapier te introduceren zoeken we continu naar het beperken van onze CO2 voetafdruk en proberen we niet in de laatste plaats ons familiebedrijf voor te bereiden voor de volgende generatie. Onderdeel van dat streven is dat we ook steeds meer zelf aan de bron willen staan van de ontwikkeling van een belangrijk pijler van onze dienstverlening; de duurzame dispenser.

Nieuwe duurzame dispenser
“We hebben het dan over nieuwe dispenser oplossingen die het liefst volledig worden geproduceerd uit natuurlijk materiaal en dus ook een meer dan beperkte CO2 voetafdruk kent. Wat eerst een utopie leek, heeft er nu toch, tegen eerdere verwachtingen in, toe geleidt dat het ons toch is gelukt onze droom waar te maken en zelf een luchtverfrisser dispenser te ontwikkelen die uit minerale kalk stof is vervaardigd”, aldus Ernst-Jan. “Een dispenser met impact op de markt, die als eerste, bij degradatie in de natuur als voedingsstof kan dienen voor planten. Hoe mooi is dat? Het maakt ons in ieder geval trots als een pauw.”

De zogenaamde Bio-Based, non plastic luchtverfrisser is er in een witte en zwarte uitvoering en komt het beste tot haar recht in de sanitaire ruimte waar passieve verfrissing volstaat. Het is voor Uniqcare de eerste dispenser in een geheel nieuw te ontwikkelen lijn Bio Based dispenseroplossingen.

Impact maken met frisse geur
“Binnen onze hygiëne concepten wordt deze luchtverfrisser geleverd als serviceproduct, gemonteerd en vervolgens periodiek door onze medewerker voorzien van een heerlijk frisse geur zodat voor nare luchtjes geen ruimte meer is. Terwijl onze relaties genieten van de verandering van het geurklimaat in de toiletruimte, draagt deze ook nog eens bij met een verduurzamingsslag in de eigen organisatie. Denk bijvoorbeeld aan de impact op de duurzaamheidsthermometer in de zorgomgeving. Zelfs de luchtverfrisser kan daar een verfrissend verschil maken!” Ernst-Jan besluit: “Zo zetten we onze ambities om in oplossingen waarmee we impact maken.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 december 2024

Glazenwassers hebben hart voor de zorg (deel 2)

Meerdere glazenwassers gaven gehoor aan de oproep van Schoonmakend Nederland om tussen 9 en 20 december hun Hart voor de Zorg te laten zien. Zij deelden presentjes uit, organiseerden...

30 juli 2024

Schoonmakend Nederland spreekt over DBA in NOS-Journaal

Op 29 juli was Rob Rommels, directeur Schoonmakend Nederland te zien in het NOS-Journaal tijdens een reportage over de handhaving van de wet DBA.

09 januari 2025

Nationale CSRD-Enquête: 70% van de bedrijven klaar voor nieuwe duurzaamheidsregels

Uit de Nationale CSRD-Enquête blijkt dat 70% van de grote bedrijven in Nederland goed voorbereid is op de nieuwe duurzaamheidsregels, de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Deze richtlijn, die...

05 juni 2019

Column: Ben jij een Wolf of een Believer?

Winnen met ‘purpose’ en de MVO-paradox. MVO versus Winst. Hoe de MVO-Paradox met succes managen? Een opvatting jaren geleden was dat MVO en winstgevendheid niet samengaan. “Voor de geitenwollensokken”....

18 oktober 2021

Webinar over duurzaam werken in een toekomstbestendige werkomgeving

De RAS organiseert op donderdag 18 november aanstaande het webinar: Samen duurzaam aan het werk in een toekomstbestendige werkomgeving. Tijdens het webinar wordt de balans gezamenlijk opgemaakt: Wat hebben...

06 februari 2023

Gom op Trede 3 PSO-Prestatieladder

Schoonmaakbedrijf Gom heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing door Dekra blijkt dat Gom op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan...

27 oktober 2025

Tork lanceert podcastserie over inclusieve hygiëne: ‘Hospitality van het kleinste kamertje’

Op 27 oktober lanceert Tork de nieuwe podcastserie 'Hospitality van het kleinste kamertje', waar inclusieve hygiëne centraal staat. Hiermee wil het Essity-merk het bewustzijn vergroten en het taboe doorbreken...

18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de...

21 november 2024

Wat verandert er in 2025 voor de bijtelling op zakelijke auto’s?

Per 1 januari 2025 veranderen de regels rondom de bijtelling van zakelijke auto’s. Mobiliteitsexpert Roland Tameling schetst in een artikel op De Ondernemer  de situatie zoals het was, is...

01 mei 2022

Een schonere planeet met LastObject

Je kent het wel, tissues, wattenstaafjes en wattenschijfjes die je gebruikt en daarna meteen weggooit. Zo verzamelen we heel veel onnodig afval. Waarom geen herbruikbare zakdoekjes gebruiken? Of wasbare...