17 september 2025

CSS Schoonmaakdiensten wordt Coppejans Schoonmakers

CSS Schoonmaakdiensten gaat verder onder een nieuwe naam: Coppejans Schoonmakers. Een handelsnaam die de rijke geschiedenis van het familiebedrijf eert en tegelijk de toekomst omarmt. Voor klanten en partners verandert er niets.

Al sinds 1954 een vertrouwd gezicht
Coppejans is al meer dan 70 jaar een begrip in schoonmaakland. Het bedrijf werd in 1954 opgericht door de familie Coppejans en groeide uit tot een moderne organisatie. Vandaag staat de derde generatie, Rogier
Coppejans, aan het roer. “Ik zag mijn vader vroeger al elke dag langs klanten gaan. Niet alleen om afspraken te bespreken, maar vooral om te luisteren en contact te houden. Die aandacht vormt nog steeds het hart van hoe wij werken,” aldus Rogier Coppejans.

Betrokken, betrouwbaar en bewust
Die bewuste aandacht voor mens en milieu vormt samen met betrouwbaarheid en betrokkenheid de basis van de zogeheten Coppejansformule. Deze drie B’s zijn sinds de oprichting de kernwaarden van het schoonmaakbedrijf. Ze bepalen hoe Coppejans klanten bedient, hoe medewerkers worden gezien en gewaardeerd en hoe duurzaamheid en sociaal ondernemen een vanzelfsprekende en prominente rol kregen.

De groenste schoonmakers
Vanuit diezelfde toewijding maakte Coppejans grote stappen op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Het bedrijf werkt met herbruikbare verpakkingen, duurzame schoonmaakmiddelen en efficiëntere
werkmethodes die verspilling, waterverbruik en CO₂-uitstoot verminderen. “Soms hebben kleine acties een grote impact. Dankzij onze aanpak besparen we jaarlijks zo’n 60 kilo ruwe olie, stoten we 1900 kilo minder CO₂ uit en reduceren we ons plastic afval met 36 kilo,” vertelt Rogier. Die inspanningen leverden Coppejans de reputatie op als ‘de groenste schoonmakers’.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Ook op sociaal vlak neemt Coppejans verantwoordelijkheid. Het bedrijf behaalde vorig jaar de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), de landelijke norm voor inclusief werkgeverschap.
Daarmee wordt zichtbaar wat al jaren vanzelfsprekend is: iedereen krijgt bij Coppejans de kans om mee te doen en mee te groeien.

Vertrouwde service, “nieuwe” oude naam
“Voor onze klanten en partners verandert er verder niets: we garanderen dezelfde medewerkers, dezelfde service en dezelfde kwaliteit. Alleen de naam verandert, we gaan terug naar onze familienaam. Voor ons gevoel
vertelt die nog beter wie we zijn en waar we vandaan komen,” besluit Rogier.

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 mei 2023

Briefje van Peet: Beste belever/Dear believer

Apple verkoopt dromen, geen producten”. Dit artikel uit 2012 van Menno Urbanus gaat over hoe Apple zijn innovaties in de markt positioneert. Je vindt het op de website Marketingfacts....

23 augustus 2023

Götz Group, Brain Corp en Tennant samen in reinigingsrobots

Brain Corp, een bedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) dat transformatieve kerntechnologieën in robotica ontwikkelt, heeft onlangs samen met Tennant Company de inzet aangekondigd van autonome reinigingsrobots...

21 maart 2023

“Wij vinden het belangrijk dat jonge mensen serieus genomen worden in deze branche”

Jay Smit (26) werkt als marketing & IT manager bij Total Cleaning Products. Hij maakt deel uit van de jongere generatie in de schoonmaakbranche en werkt met plezier en...

17 augustus 2025

Maak kennis met Shane Dingena (Balans) als nieuw lid FMNextGEN

Wie is Shane Dingena en waarom heeft hij zich aangesloten bij jongerenplatform FMNextGen? Maak kennis met Shane, wat hij doet bij in de schoonmaakbranche en vooral waarom. In voorjaar...

15 september 2021

Save the date: Schoonmaak Vakdagen op 9 & 10 november 2021

Oorspronkelijk zouden de Schoonmaak Vakdagen al plaatsvinden in november 2020. Vanwege de intelligente lockdown kon de vakbeurs die georganiseerd wordt door Prosu Media Producties, uitgever van o.a. vakblad Clean...

12 juli 2024

BOMA verwelkomt IK Partners

De BOMA Groep is verheugd aan te kondigen dat het in zee gaat met een externe partner om samen zijn Europese groeiplannen waar te maken. Via het IK X...

11 augustus 2025

Universiteit Utrecht: uitbuiting schoonmakers Saints & Stars staat niet op zichzelf

De uitbuiting van schoonmakers bij de luxe Amsterdamse sportschool Saints & Stars staat niet op zichzelf, zeggen onderzoekers van de Universiteit Utrecht. De huidige regels rond schoonmaakwerk in Nederland...

23 december 2023

Nieuw schoonmaakboek ‘Niet Lullen Maar Poetsen’

De Rotterdamse Poetsqueen, cleanfluencer op TikTok, brengt in 2024 een schoonmaakboek uit: ‘Niet Lullen Maar Poetsen’.  Charo, de Rotterdamse Poetsqueen, deelt in haar schoonmaakboek ’tips and tricks’ met de...

24 juli 2023

Planbord werkbonnen van Nocore Facility Apps nu beschikbaar

Wil je nog efficiënter werken en jouw backoffice eenvoudig digitale werkbonnen laten inplannen? Zeg gedag tegen Excel overzichten, maak voortaan gebruik van het Planbord Werkbonnen van Nocore Facility Apps....

01 september 2025

Maarten Bronda nieuwe CFO Sodexo Nederland

Maarten Bronda is per 1 september de nieuwe CFO Sodexo Nederland en maakt deel uit van het directieteam. Sinds 2024 was hij al verbonden aan Sodexo als Financial Lead...