17 september 2025

CSS Schoonmaakdiensten wordt Coppejans Schoonmakers

CSS Schoonmaakdiensten gaat verder onder een nieuwe naam: Coppejans Schoonmakers. Een handelsnaam die de rijke geschiedenis van het familiebedrijf eert en tegelijk de toekomst omarmt. Voor klanten en partners verandert er niets.

Al sinds 1954 een vertrouwd gezicht
Coppejans is al meer dan 70 jaar een begrip in schoonmaakland. Het bedrijf werd in 1954 opgericht door de familie Coppejans en groeide uit tot een moderne organisatie. Vandaag staat de derde generatie, Rogier
Coppejans, aan het roer. “Ik zag mijn vader vroeger al elke dag langs klanten gaan. Niet alleen om afspraken te bespreken, maar vooral om te luisteren en contact te houden. Die aandacht vormt nog steeds het hart van hoe wij werken,” aldus Rogier Coppejans.

Betrokken, betrouwbaar en bewust
Die bewuste aandacht voor mens en milieu vormt samen met betrouwbaarheid en betrokkenheid de basis van de zogeheten Coppejansformule. Deze drie B’s zijn sinds de oprichting de kernwaarden van het schoonmaakbedrijf. Ze bepalen hoe Coppejans klanten bedient, hoe medewerkers worden gezien en gewaardeerd en hoe duurzaamheid en sociaal ondernemen een vanzelfsprekende en prominente rol kregen.

De groenste schoonmakers
Vanuit diezelfde toewijding maakte Coppejans grote stappen op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Het bedrijf werkt met herbruikbare verpakkingen, duurzame schoonmaakmiddelen en efficiëntere
werkmethodes die verspilling, waterverbruik en CO₂-uitstoot verminderen. “Soms hebben kleine acties een grote impact. Dankzij onze aanpak besparen we jaarlijks zo’n 60 kilo ruwe olie, stoten we 1900 kilo minder CO₂ uit en reduceren we ons plastic afval met 36 kilo,” vertelt Rogier. Die inspanningen leverden Coppejans de reputatie op als ‘de groenste schoonmakers’.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Ook op sociaal vlak neemt Coppejans verantwoordelijkheid. Het bedrijf behaalde vorig jaar de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), de landelijke norm voor inclusief werkgeverschap.
Daarmee wordt zichtbaar wat al jaren vanzelfsprekend is: iedereen krijgt bij Coppejans de kans om mee te doen en mee te groeien.

Vertrouwde service, “nieuwe” oude naam
“Voor onze klanten en partners verandert er verder niets: we garanderen dezelfde medewerkers, dezelfde service en dezelfde kwaliteit. Alleen de naam verandert, we gaan terug naar onze familienaam. Voor ons gevoel
vertelt die nog beter wie we zijn en waar we vandaan komen,” besluit Rogier.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 juni 2020

Top 5 in mei op Schoonmaakjournaal: van hygiënezuil tot anderhalve meters maken in onderwijs

Total Cleaning Products & ABC Products, Leviy Software, Greenspeed, MTS Euro Products en Asito & EW Facility Services: dit zijn onze graag en meest geziene gasten op Schoonmaakjournaal in...

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...

30 juli 2019

Partners Hazet en Hotel Okura Amsterdam gaan verwachting gasten overtreffen

Per 1 augustus gaat Hazet een driejarig partnership aan met het internationale vijfsterrenhotel Hotel Okura Amsterdam. “De toegevoegde waarde van onze service, flexibiliteit en vooruitstrevende IT-oplossingen passen uitstekend bij...

22 november 2023

Tork lanceert drie nieuwe luxe zepen

Met de lancering van drie nieuwe luxe zepen richt Tork zich op chique hotels, restaurants, kantoren, sportscholen en spa’s. Naast het gebruik van natuurlijke ingrediënten, bevatten de Tork Luxe...

27 februari 2025

1 Maart: Nationale Complimentendag

Zaterdag 1 maart 2025 is het Nationale Complimentendag. Een mooi moment om  waardering te tonen aan je medewerkers. Het platform mmm lekker werken heeft speciaal voor deze dag gratis...

31 januari 2019

Soins et Santé: Tork | Essity presenteert innovaties om zorg en schoonmaak te verlichten

Drie innovaties op stand 1417 van zorgbeurs Soins et Santé. De 4e editie van deze beurs wordt georganiseerd op 7 en 8 februari in Namur Expo (België). Tork|Essity is...

13 mei 2025

Aftermovie LIVE EXPERIENCE events Vileda Professional

Op 7 en 8 mei 2025 organiseerde Vileda Professional in Utrecht en Antwerpen haar LIVE EXPERIENCE events. Twee officiele momenten vanwege de lancering van de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl....

17 april 2023

Veiligheid op de werkvloer is niet alleen belangrijk, maar draagt ook bij aan duurzaam werkgeverschap

Deze week neemt UL-Team de redactie van het Schoonmaakjournaal over. Sinds begin dit jaar heeft het opleid- en trainingsbureau een nieuwe pijler op het gebied van haar opleidingen, namelijk...

07 juli 2023

#FOTOFRIDAY Schoon zwemmen

De vakantieperiode gaat beginnen. Daarom plaatsen we vandaag de zomerse foto’s van een gereinigd zwembad . Deze foto’s zijn van Hassan Boutiba, Diecteur/Eigenaar van Just Clean Bedrijfsdiensten. HIj zegt...

31 maart 2022

Ontmoeten we jou op Interclean Amsterdam 2022?

Van 10-13 mei 2022 opent Interclean Amsterdam 2022 weer haar deuren voor professionals uit de schoonmaak- en hygiënebranche. Na de online-editie in 2020 kijken de organisatie, partners, bezoekers en...