30 april 2024

Think Ahead met Tork op Interclean

Op 14 t/m 17 mei neemt Tork deel aan Interclean. Een terugkerende traditie waar het wereldwijd bekende merk op het gebied van hygiëne op de werkplek de bezoekers trakteert op een ultieme gastervaring. Want met hun kennis, duurzame hygiëneproducten en -diensten denken zij vooruit, zodat jij je kunt focussen op jouw business. Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, vertelt wat Tork onderscheidt en waarom je hun stand en kennissessies in RAI Amsterdam zeker niet wil missen.

“Facility managers leven vaak bij de waan van de dag”, trapt Ineke van den Bemt het gesprek af. “Ze hebben met krappe budgetten en personeelstekorten te maken. Van hen wordt toch verwacht dat ze de schoonmaakkwaliteit en -hygiëne hoog houden en duurzaam werken. Hoe fijn is het dan dat Tork als jouw partner met je meedenkt en vooral vooruitdenkt over wat jij nodig hebt om een fijne werkplek te kunnen realiseren en te garanderen. Zo kan jij je focussen op jouw eigen business. Dat is waarom wij Think Ahead als propositie voeren.“ Het vooruitdenken gaat volgens Ineke om het bedenken van de ultieme gastervaring tot efficiënte reiniging opnieuw vormgeven en manieren vinden om duurzamer te worden. Met kennis, hygiëneproducten en diensten een bijdrage leveren aan prettige werkplekken zodat medewerkers kunnen uitblinken in hun werk.

Think ahead op Interclean
“Deze propositie zullen we ook op Interclean 2024 laten zien en door bezoekers laten ervaren”, vertelt Ineke. “Op deze internationale vakbeurs voor hygiëne willen wij niet ontbreken, want hygiëne is enorm belangrijk. Voor veel mensen is schoonmaak er gewoon, velen nemen het ‘for granted’. Uit onderzoek blijkt echter dat dit een misperceptie is. Schoonmaak speelt een cruciale rol. Weet dat 86% van de werknemers hygiëne als het belangrijkste aspect van een goede werkomgeving ziet, dat 85% hygiënisch schone sanitaire ruimtes super belangrijk vindt en het ziet als een weerspiegeling van hoe schoon een gebouw in het algemeen is. Daar komt bij dat 45% van de klachten van kantoorgebouwen over de sanitaire ruimtes gaat.
Wij helpen met onze producten en diensten bij het vergroten van de tevredenheid van de gebruikers, waardering voor de schoonmakers en het efficiënter schoonmaken van deze ruimtes. Wij doen dat op kantoren, in de horeca en in zorg en zien in data terug dat betere hygiëne bijdraagt aan hogere medewerkerstevredenheid, een betere gastervaring en betere zorg. Kortom, betere hygiene leidt tot betere bedrijfsprestaties.”

Welke ontwikkelingen laat Tork op Interclean zien?
“Op de stand laten we meerdere aandachtsgebieden zien: zoals ontwikkelingen op het gebied van gezondheid en op het gebied van sanitaire ruimtes.” Ineke licht toe: “Bij het eerste thema hoort onder meer het belang van handhygiëne trainingen voor zorgverleners, interactieve trainingen die duurzame hygiëne procedures bevorderen voor een betere gezondheidszorg. Op 5 mei doet Tork weer mee aan de World Hand Hygiene Day, om wereldwijd de gezondheidszorg te optimaliseren met handhygiëne.” Met behulp van de Tork Schone Handen training speelt het merk in op de groeiende behoefte aan duurzame, toegankelijke en schaalbare hygiëneprocedures die leiden tot een betere handhygiëne.
“Bij het tweede thema vieren we een feestje, het 10-jarig bestaan van Tork Vision Schoonmaken. Hierbij maken we gebruik van realtime data om te bepalen wanneer en waar er servicebehoeften zijn. Dit helpt facility managers om de schoonmakers efficiënter en slimmer te laten werken en de verwachtingen ten aanzien van de schoonmaak te kunnen nakomen.”

Nieuwe CO2-neutrale dispensers genomineerd voor Innovation Awards
“Verder introduceren we op onze stand de nieuwe CO2-neutrale dispensers, waarmee we genomineerd zijn voor de Innovation Awards”, vertelt Ineke trots. “Tork is als eerste in Europa in staat om de CO2-uitstoot van geselecteerde zeep-, toiletpapier- en handdoekdispensers gedurende de gehele levenscyclus te verminderen en te compenseren. Deze certificering geldt voor een aantal bestaande dispensers.” Ze legt uit dat dit wordt bereikt door de CO2-uitstoot te verminderen en te compenseren voor de gehele levenscyclus. D e 27 Tork CO2-neutrale dispensers worden geproduceerd met gecertificeerde hernieuwbare elektriciteit, en de overige uitstoot wordt gecompenseerd met gecertificeerde klimaatprojecten.

Verdere verduurzaming
Tork streeft, als onderdeel van Essity, meerdere Sustainable Development Goals (SDG’s) na. “We blijven ons innoveren om steeds duurzamere producten te kunnen leveren”, benadrukt Ineke. “Zo hebben we onze nieuwe lijn Tork Naturel handdoeken en toiletpapier ontwikkeld. Uit onderzoek blijkt dat 83% van kantoormedewerkers en restaurantbezoekers het ermee eens is dat het aanbieden van papieren handdoeken in een naturelkleur, gemaakt van 100% gerecyclede vezels een goede manier is om te laten zien hoe belangrijk je het milieu vindt.” Ineke vertelt dat de lichtbruine kleur afkomstig is van het gebruik van gerecyclede kartonnen dozen, als één van de vezelbronnen.

Tork PaperCircle®
Alle Tork Naturel producten zijn compatibel met Tork PaperCircle®, ‘s werelds eerste recyclingservice voor papieren handdoeken die ook op Interclean getoond zal worden. “Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe tissue producten. Hierdoor wordt afval omgevormd tot een waardevolle grondstof. Zo draagt Tork PaperCircle® bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van bedrijven en kun je tot wel 20% van het afval verminderen en de totale CO2-voetafdruk met 40% verkleinen.”

Gecomprimeerde handdoekbundels
Als laatste ontwikkeling noemt Ineke de introductie van gecomprimeerde papieren handdoekbundels voor het Tork Xpress® Multifold Handdoeksysteem. “Het duurzame effect is dat er meer handdoekjes in een verpakking passen, waardoor je minder verpakking nodig hebt en meer verpakkingen in een doos passen. Dit resulteert in lagere vervoerskosten. Bovendien passen er dubbel zoveel compressed handdoeken in een dispenser waardoor minder frequent bijvullen nodig is.”

Kennissessies Interclean
Naast de presentatie van de nieuwe ontwikkelingen op de Interclean stand, doet Tork ook mee aan de kennissessie binnen het Interclean programma: .

  • Woensdag 15 mei, 14:00-14:45 uur, Health & Hygiene Stage, hall 12: ‘Digital solutions for a sustainable care’ door Hanna Bartnicka, Hygiene Advisor CEE.
  • Woensdag 15 mei, 15:00-15:50 uur, Sustainability Stage, hall 7: ‘Are you ready for the EU Green Deal impact?’ door Reneé Remijnse, Sustainability Communications Director.
  • Donderdag 16 mei 12:00-12.50 uur, Data & Technology Stage, hall 5: ‘Better cleaning quality with less effort? With data you can.’ Door Jan Salomon, Key Account Director FM, en Anna Königson, Koopmans Marketing Director.

Meer informatie over de kennissessies vind je hier.

Welke verwachtingen heeft Tork van Interclean?
Ineke geeft aan dat ze samen met haar collega’s de bezoekers op Interclean blij wil maken met de nieuwe en duurzame diensten en producten. “We hopen veel nationale en internationale klanten op onze stand (10.101) te ontmoeten en demo’s te geven.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 maart 2024

Guus Nieuwlaat (BOMA): “Duurzaamheid zit in ons DNA”

In september 2024 viert BOMA België haar vijftigste verjaardag en dat blijft ook in Nederland niet onopgemerkt. Zo komen er weer kennisevents aan en is de schoonmaakleverancier er daarnaast...

15 oktober 2025

Smurfit Westrock Van Mierlo lanceert Bag-in-Box Powergrip: lokale productie met wereldwijde impact

Vanuit het hart van de Kempen zet Smurfit Westrock Van Mierlo een nieuwe stap in duurzame verpakkingsinnovatie met de introductie van de Bag-in-Box Powergrip. Deze Turnhoutse ontwikkeling vervangt traditionele...

05 september 2023

Numatic neemt AIRBO over

Met ingang van 1 september 2023 heeft Numatic de activiteiten van AIRBO BV overgenomen. AIRBO heeft als fabrikant van bouw- en fijnstof-stofzuigers de laatste 15 jaar hard aan de...

17 oktober 2019

De sterren van BOMA machinery live in actie op Schoonmaak Vakdagen

“BOMA is niet zomaar een groothandel. Nee, wij leveren een oplossing voor alle facetten van de schoonmaak op het gebied van middelen en materialen. Dus het houdt niet op...

06 oktober 2023

The Good Roll eerste Fair Trade toiletpapiermerk ter wereld

In een tijdperk waarin multinationals domineren laten The Good Roll en de World Fair Trade Organization (WFTO) een moedig geluid horen. Stel je voor: toiletpapier dat verder gaat dan...

10 oktober 2022

Margriet van Zijl Brand & Marketing Director Vebego Group

Op 1 oktober is Margriet van Zijl benoemd tot Brand & Marketing Director Vebego Group. Dit is een nieuwe rol binnen Vebego, die aansluit bij de strategische keuze om...

28 juli 2023

Noord-Beveland Schoonste Strand van Nederland

Donderdag 27 juli werden op Ameland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Beachclub Perry’s uit het Zeeuwse Scharendijke werd uitgeroepen tot...

11 juli 2019

Met CleanJack voldoet Facilicom België aan aanstondse verplichte aanwezigheidsregistratie

Facilicom en CleanJack hebben op 9 juli in Antwerpen hun samenwerking bekrachtigd met het ondertekenen van een mantelovereenkomst. “We zijn de samenwerking met CleanJack ruim een jaar geleden gestart en...

31 maart 2022

Ontmoeten we jou op Interclean Amsterdam 2022?

Van 10-13 mei 2022 opent Interclean Amsterdam 2022 weer haar deuren voor professionals uit de schoonmaak- en hygiënebranche. Na de online-editie in 2020 kijken de organisatie, partners, bezoekers en...

03 oktober 2025

Asito, CSU en Gom winnen European Cleaning & Hygiene Award 2025: Best Practice Service Provider

Tijdens de prestigieuze uitreiking van de European Cleaning & Hygiene Awards 2025 in het National Museum of Scotland in Edinburgh zijn Asito, CSU en Gom uitgeroepen tot winnaar in...