29 april 2020

Back to work in het nieuwe normaal: ISS introduceert Stay Healthy Host

Nu steeds meer duidelijk wordt dat de anderhalve-meter-samenleving voorlopig de nieuwe standaard zal zijn, worden ook in de facilitaire branche voorbereidingen getroffen voor aanpassingen en richtlijnen voor het hervatten van de werkzaamheden. ISS Facility Services heeft daartoe een adviesdocument Back To Work opgesteld om haar klanten voor te bereiden op de terugkeer van haar medewerkers op de werkplek in de anderhalve-meter-samenleving.

Als internationale workplace expert op het gebied van werkplekhygiëne en gezondheid reikt ISS verschillende praktische oplossingen aan, waarmee de dienstverlening in gebouwen in aangepaste vorm veilig en gezond kan worden hervat. Zo worden concrete aanbevelingen gedaan voor de inrichting van vergader- en ontmoetingsruimtes, bedrijfsrestaurants en indeling van werkplekken. Ook worden richtlijnen gegeven voor facilitair personeel, schoonmaak- en cateringmedewerkers om op een veilige en gezonde manier te werken.

De Stay Healthy Host zorgt voor veilige en gezonde werkomgeving

Als onderdeel van het Back To Work-plan introduceert ISS de Stay Healthy Host als een nieuwe belangrijke rol bij de hervatting van de werkzaamheden. De Stay Healthy Host geeft instructies over hygiënerichtlijnen, gezondheids- en veiligheidsprotocollen en wijst medewerkers en bezoekers op gecontroleerde verkeersstromen in het gebouw om een veilige 1,5 meter afstand tussen collega’s te waarborgen.

De Stay Healthy Host wijst straks ook in het bedrijfsrestaurant op de hygiënestandaarden, regelt de toegangsdosering en zorgt er voor dat de 1,5 meter veiligheidsafstand in acht wordt genomen. Ook zorgt de Stay Healthy Host ervoor dat de vergaderruimtes schoon en veilig zijn. Tussen meetings wordt een 15 minuten buffer voor schoonmaak ingesteld voor het reinigen van apparatuur, schermen, armleuningen, tafels, kabels, toetsenborden en afstandsbedieningen. Waar mogelijk wordt gebruik gemaakt van smart building technologie en sensoren om gebruik van ruimten te visualiseren en mensen naar geschikte werkplekken te begeleiden.

In de komende weken waarin de kabinetsmaatregelen tot 20 mei zijn verlengd, gaat ISS met haar klanten in gesprek om de noodzakelijke acties uit te zetten, waarmee de dienstverlening in aangepaste vorm direct kan worden hervat.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juni 2022

Blog (1): Gelijke monniken, gelijke kappen in schoonmaakland? Vergeet het maar!

Service Management kopte op 16 mei: Hotelschoonmakers protesteren vanwege oneerlijke arbeidsvoorwaarden: geen weekendtoeslag. Het FNV Schoonmaakparlement maakt zich druk over dit standpunt. Volop in de media wordt de mening...

30 mei 2023

Digitaal vloerpaspoort van Factos biedt zekerheid, transparantie en waardering

Welk periodiek vloeronderhoud is er in de afgelopen jaren gedaan? Hoe en waarmee? Hoe bepaal je wat het onderhoud moet zijn van de vloeren in je pand of die...

06 februari 2023

Blog: Wat zijn de drijfveren van de schoonmaakvakmens?

Elke branche heeft last van een beperkt aanbod van vakmensen. Dat wil zeggen, er zijn veel banen en weinig arbeidskrachten die de banen kunnen invullen. Je leest en hoort...

21 januari 2025

Vacature: Nocore zoekt Business Consultant Schoonmaak

Bij Nocore zetten ze zich actief in voor schoonmaakbedrijven. Word jij als Business Consultant Schoonmaak de verbindende factor tussen de klanten en de softwareoplossingen van Nocore? Wat ga je...

02 oktober 2025

Leren en ontwikkelen als deel oplossing personeelstekort mkb?

Veel mkb-bedrijven kampen met personeelstekort. Een deel van de oplossing ligt in leren en ontwikkelen op de werkvloer. Uit onderzoek van TNO blijkt dat 44% van de werkgevers dit...

16 september 2025

Gezien in de media: Staatssecretaris Aartsen maakt einde aan verplichte kilometerregistratie

Eén van de meest gehate administratieve lastenverzwarende maatregelen voor het midden- en kleinbedrijf zal op korte termijn verdwijnen. Staatssecretaris Thierry Aartsen (Infrastructuur en Waterstaat, VVD) maakt ongeveer per direct...

07 november 2025

Nelleke bijna 50 jaar bij Toekomst Schoonmaakbedrijven

Nelleke Beks, schoonmaakmedewerker bij Huis73 in ’s-Hertogenbosch viert in 2026 haar 50-jarig jubileum bij Toekomst Schoonmaakbedrijven. Daarmee is zij de langst werkende medewerker binnen het bedrijf. Een ongelofelijke mijlpaal....

07 januari 2025

Met een dikke 8 verlengen CSU en Golden Green Hotels hun samenwerking

CSU en de Golden Green Hotel Groep verlengen hun partnerschap met minstens drie jaar. De hotelgroep, met vestigingen in het centrum van Leiden, noemt de constante hoge kwaliteit, uitstekende...

16 september 2025

50 Jaar partnerschap tusen ASKO en Plan International

Een vijftig jaar durende samenwerking. Dat is bijzonder. Met name in de schoonmaakwerkeld, waar contracten vaak van korte duur zijn en organisaties zich razendsnel vernieuwen. Toch vieren ASKO en...

11 mei 2024

FacilityApps introduceert module voor personeelsplanning op Interclean

FacilityApps, één van de marktleiders van de Benelux op het gebied van software voor schoonmaakbedrijven, kondigt hun nieuwste module aan: *Personeelsplanning*. Zij krijgen hiermee meer grip op de operatie...