29 april 2020

Back to work in het nieuwe normaal: ISS introduceert Stay Healthy Host

Nu steeds meer duidelijk wordt dat de anderhalve-meter-samenleving voorlopig de nieuwe standaard zal zijn, worden ook in de facilitaire branche voorbereidingen getroffen voor aanpassingen en richtlijnen voor het hervatten van de werkzaamheden. ISS Facility Services heeft daartoe een adviesdocument Back To Work opgesteld om haar klanten voor te bereiden op de terugkeer van haar medewerkers op de werkplek in de anderhalve-meter-samenleving.

Als internationale workplace expert op het gebied van werkplekhygiëne en gezondheid reikt ISS verschillende praktische oplossingen aan, waarmee de dienstverlening in gebouwen in aangepaste vorm veilig en gezond kan worden hervat. Zo worden concrete aanbevelingen gedaan voor de inrichting van vergader- en ontmoetingsruimtes, bedrijfsrestaurants en indeling van werkplekken. Ook worden richtlijnen gegeven voor facilitair personeel, schoonmaak- en cateringmedewerkers om op een veilige en gezonde manier te werken.

De Stay Healthy Host zorgt voor veilige en gezonde werkomgeving

Als onderdeel van het Back To Work-plan introduceert ISS de Stay Healthy Host als een nieuwe belangrijke rol bij de hervatting van de werkzaamheden. De Stay Healthy Host geeft instructies over hygiënerichtlijnen, gezondheids- en veiligheidsprotocollen en wijst medewerkers en bezoekers op gecontroleerde verkeersstromen in het gebouw om een veilige 1,5 meter afstand tussen collega’s te waarborgen.

De Stay Healthy Host wijst straks ook in het bedrijfsrestaurant op de hygiënestandaarden, regelt de toegangsdosering en zorgt er voor dat de 1,5 meter veiligheidsafstand in acht wordt genomen. Ook zorgt de Stay Healthy Host ervoor dat de vergaderruimtes schoon en veilig zijn. Tussen meetings wordt een 15 minuten buffer voor schoonmaak ingesteld voor het reinigen van apparatuur, schermen, armleuningen, tafels, kabels, toetsenborden en afstandsbedieningen. Waar mogelijk wordt gebruik gemaakt van smart building technologie en sensoren om gebruik van ruimten te visualiseren en mensen naar geschikte werkplekken te begeleiden.

In de komende weken waarin de kabinetsmaatregelen tot 20 mei zijn verlengd, gaat ISS met haar klanten in gesprek om de noodzakelijke acties uit te zetten, waarmee de dienstverlening in aangepaste vorm direct kan worden hervat.

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 december 2024

Michiel Kok wordt nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services

Per 1 januari 2025 wordt Michiel Kok de nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services. Hij volgt Rob Westerlaken op die de komende maanden zijn werkzaamheden aan Michiel zal overdragen....

06 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren...

01 mei 2023

Hoe schoon is het onder de bureaus?

Je bent onder een bureau aan het stofzuigen en plotseling begint boven op het bureaublad van alles te bewegen. Nee, het is niet de computermuis die tot leven komt....

04 augustus 2025

CSU driedubbel finalist bij European Cleaning & Hygiene Awards 2025

Op 16 juli deelden wij de shortlist van finalisten van de European Cleaning & Hygiene Awards 2025. Onder deze finalisten bevindt zich CSU. Dit schoonmaakbedrijf is in 3 categorien...

18 september 2023

Maak kennis met het team van Schoonmaak Vakdagen

Het team van de Schoonmaak Vakdagen is volop bezig met de voorbereidingen van de schoonmaakbeurs die op 14 & 15 november 2023 zal plaatsvinden. Een team dat bestaat uit...

04 oktober 2024

Breedweer wint award diversiteit bij European Cleaning & Hygiene Awards

Tijdens de prijsuitreiking van de European Cleaning & Hygiene Awards in het prachtige Lissabon heeft Breedweer Facilitaire Diensten de felbegeerde award in de categorie Commitment to Diversity in the...

03 oktober 2025

Franka viert 12,5 jaar bij Breedweer

Wat is dat toch met die schoonmaakbranche dat zoveel mensen zo lang in dienst blijven? Breedweer Facilitaire Diensten zet deze week hun leidinggevende Franka in het zonnetje vanwege haar...

14 maart 2024

Asito stelt Adriaan Belonje aan als CEO

Schoonmaakorganisatie Asito, onderdeel van ADG dienstengroep, stelt Adriaan Belonje (49) aan als nieuwe CEO. Hij volgt Bob Mols op die per 1 april 2024, na zeven jaar de organisatie...

24 november 2025

Essity ontvangt EcoVadis Platinum medaille voor leiderschap in duurzaamheid 2025

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is opnieuw bekroond met de Platinum medaille van EcoVadis, wereldwijd toonaangevend in duurzaamheidsbeoordelingen. Daarmee behoort het bedrijf tot de beste 1% van bedrijven wereldwijd op...

16 januari 2023

Take the Stage: CSU opent eigen stagebureau

Schoonmaakbedrijf CSU opende deze maand Take The Stage, een intern stagebemiddelingsbureau. Het bureau biedt niet alleen stages aan studenten, maar wordt ook draaiende gehouden door stagiaires die taken zoals...