29 april 2020

Back to work in het nieuwe normaal: ISS introduceert Stay Healthy Host

Nu steeds meer duidelijk wordt dat de anderhalve-meter-samenleving voorlopig de nieuwe standaard zal zijn, worden ook in de facilitaire branche voorbereidingen getroffen voor aanpassingen en richtlijnen voor het hervatten van de werkzaamheden. ISS Facility Services heeft daartoe een adviesdocument Back To Work opgesteld om haar klanten voor te bereiden op de terugkeer van haar medewerkers op de werkplek in de anderhalve-meter-samenleving.

Als internationale workplace expert op het gebied van werkplekhygiëne en gezondheid reikt ISS verschillende praktische oplossingen aan, waarmee de dienstverlening in gebouwen in aangepaste vorm veilig en gezond kan worden hervat. Zo worden concrete aanbevelingen gedaan voor de inrichting van vergader- en ontmoetingsruimtes, bedrijfsrestaurants en indeling van werkplekken. Ook worden richtlijnen gegeven voor facilitair personeel, schoonmaak- en cateringmedewerkers om op een veilige en gezonde manier te werken.

De Stay Healthy Host zorgt voor veilige en gezonde werkomgeving

Als onderdeel van het Back To Work-plan introduceert ISS de Stay Healthy Host als een nieuwe belangrijke rol bij de hervatting van de werkzaamheden. De Stay Healthy Host geeft instructies over hygiënerichtlijnen, gezondheids- en veiligheidsprotocollen en wijst medewerkers en bezoekers op gecontroleerde verkeersstromen in het gebouw om een veilige 1,5 meter afstand tussen collega’s te waarborgen.

De Stay Healthy Host wijst straks ook in het bedrijfsrestaurant op de hygiënestandaarden, regelt de toegangsdosering en zorgt er voor dat de 1,5 meter veiligheidsafstand in acht wordt genomen. Ook zorgt de Stay Healthy Host ervoor dat de vergaderruimtes schoon en veilig zijn. Tussen meetings wordt een 15 minuten buffer voor schoonmaak ingesteld voor het reinigen van apparatuur, schermen, armleuningen, tafels, kabels, toetsenborden en afstandsbedieningen. Waar mogelijk wordt gebruik gemaakt van smart building technologie en sensoren om gebruik van ruimten te visualiseren en mensen naar geschikte werkplekken te begeleiden.

In de komende weken waarin de kabinetsmaatregelen tot 20 mei zijn verlengd, gaat ISS met haar klanten in gesprek om de noodzakelijke acties uit te zetten, waarmee de dienstverlening in aangepaste vorm direct kan worden hervat.

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 juni 2019

Bunzl Belgium Expo aftermovie

Elke twee jaar vindt de ‘biggest professional trade fair in Belgium’ plaats: Bunzl Belgium Expo. Op 7 en 8 mei vond de 5e editie plaats. Met duurzaamheid als thema,...

26 februari 2020

Blog Imago schoonmaak

Ja, we weten het allemaal: onze schoonmaakbranche loopt niet over van een positief imago. Zo ook Zeeland, de provincie waar ik sinds 3,5 jaar met trots woon. Maar de...

23 april 2025

ISSA PULIRE 2025: Wie zijn de genomineerden voor de Product of the Year award?

ISSA PULIRE heeft met trots de genomineerden voor de prestigieuze ‘Product of the Year ISSA PULIRE 2025’ award bekend gemaakt. Deze onderscheiding beloont innovatie, efficiëntie en duurzaamheid binnen de...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

12 december 2022

‘DT op de werkvloer’

Een prettige en veilige werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en met veel plezier aan het werk gaat, dat is een belangrijke waarde binnen EW Facility Services. Volgens het...

02 februari 2024

OVMZ verrast schoonmaakmedewerkers Biga Groep met taart

Schoonmaakmedewerkers van de BIGA Groep uit Zeist werden verrast met een heerlijke taart van scholeninstelling OVMZ. Als een dankjewel voor hun schoonmaakinzet voor de open dag. Op hun LinkedIn-pagina...

21 augustus 2024

Code Schoonmaak zet zich in voor eerlijke samenwerking in hotels

De Code Verantwoordelijk Marktgedraag stimuleert fatsoenlijk en eerlijk zakendoen, tegen een faire prijs en een eerlijke boterham voor alle partijen. Een appel, maar daarom niet vrijblijvend, want bij de...

12 april 2023

Briefje van Peet: Beste ambassadeur

Zo snel na de aankondiging op 21 maart over de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: “We doen het” stroomden op LinkedIn en via mijn WhatsApp de enthousiaste en dankbare reacties...

28 juli 2023

Noord-Beveland Schoonste Strand van Nederland

Donderdag 27 juli werden op Ameland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Beachclub Perry’s uit het Zeeuwse Scharendijke werd uitgeroepen tot...

22 april 2024

Blog Maurice Rutgrink (deel 1): Aansprakelijkheid opdrachtgever bij inhuur zzp’ers

Als ondernemer ben je wel gewend aan de afwisseling tussen drukke periodes en rustigere tijden. Op het moment dat je alle zeilen moet bijzetten om een grote klus op...