29 april 2020

Back to work in het nieuwe normaal: ISS introduceert Stay Healthy Host

Nu steeds meer duidelijk wordt dat de anderhalve-meter-samenleving voorlopig de nieuwe standaard zal zijn, worden ook in de facilitaire branche voorbereidingen getroffen voor aanpassingen en richtlijnen voor het hervatten van de werkzaamheden. ISS Facility Services heeft daartoe een adviesdocument Back To Work opgesteld om haar klanten voor te bereiden op de terugkeer van haar medewerkers op de werkplek in de anderhalve-meter-samenleving.

Als internationale workplace expert op het gebied van werkplekhygiëne en gezondheid reikt ISS verschillende praktische oplossingen aan, waarmee de dienstverlening in gebouwen in aangepaste vorm veilig en gezond kan worden hervat. Zo worden concrete aanbevelingen gedaan voor de inrichting van vergader- en ontmoetingsruimtes, bedrijfsrestaurants en indeling van werkplekken. Ook worden richtlijnen gegeven voor facilitair personeel, schoonmaak- en cateringmedewerkers om op een veilige en gezonde manier te werken.

De Stay Healthy Host zorgt voor veilige en gezonde werkomgeving

Als onderdeel van het Back To Work-plan introduceert ISS de Stay Healthy Host als een nieuwe belangrijke rol bij de hervatting van de werkzaamheden. De Stay Healthy Host geeft instructies over hygiënerichtlijnen, gezondheids- en veiligheidsprotocollen en wijst medewerkers en bezoekers op gecontroleerde verkeersstromen in het gebouw om een veilige 1,5 meter afstand tussen collega’s te waarborgen.

De Stay Healthy Host wijst straks ook in het bedrijfsrestaurant op de hygiënestandaarden, regelt de toegangsdosering en zorgt er voor dat de 1,5 meter veiligheidsafstand in acht wordt genomen. Ook zorgt de Stay Healthy Host ervoor dat de vergaderruimtes schoon en veilig zijn. Tussen meetings wordt een 15 minuten buffer voor schoonmaak ingesteld voor het reinigen van apparatuur, schermen, armleuningen, tafels, kabels, toetsenborden en afstandsbedieningen. Waar mogelijk wordt gebruik gemaakt van smart building technologie en sensoren om gebruik van ruimten te visualiseren en mensen naar geschikte werkplekken te begeleiden.

In de komende weken waarin de kabinetsmaatregelen tot 20 mei zijn verlengd, gaat ISS met haar klanten in gesprek om de noodzakelijke acties uit te zetten, waarmee de dienstverlening in aangepaste vorm direct kan worden hervat.

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 mei 2024

Paul Fok (SIEV): ‘Nieuwe Schoonmaak-cao opent de weg naar nieuwe kansen’

De vastleggingen van de cao-onderhandelingen zijn bekend. De cao-commissie onder leiding van Achint Atwal (Balans) van de branchevereniging SIEV heeft dit jaar uitgebreid vooraf kunnen spreken met het onderhandelteam....

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...

25 mei 2020

#hackcorona inventarisatie schoonmaak kwaliteitsmetingen

Kunnen we met kwaliteitsmetingen de hedendaagse eis voor een hygiënisch veilige (werk)omgeving waarborgen? Is de meest gebruikte VSR-kwaliteitsmeting afdoende om virussen en bacteriën te constateren? Biedt de nieuwe Atir...

13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren...

14 maart 2024

Asito stelt Adriaan Belonje aan als CEO

Schoonmaakorganisatie Asito, onderdeel van ADG dienstengroep, stelt Adriaan Belonje (49) aan als nieuwe CEO. Hij volgt Bob Mols op die per 1 april 2024, na zeven jaar de organisatie...

17 juni 2024

Terugblik op Gelecon Klantendag 2024: Innovatie en Duurzaamheid

Gelecon organiseerde donderdag 13 juni 2024 een klantendag, waarbij innovatie en duurzaamheid centraal stonden. Dit evenement in Voorburg bracht een diverse groep klanten en toonaangevende leveranciers samen om de...

29 september 2022

Inschrijving European Cleaning & Hygiene Awards geopend

Het is weer tijd om de spotlights te zetten op innovaties in de schoonmaakbranche. European Cleaning Journal, de organisator van de European Cleaning & Hygiene Awards, roept bedrijven op...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

22 juni 2023

MT500: Welk schoonmaakbedrijf heeft de beste reputatie?

Jaarlijks vraagt MT/Sprout duizenden managers naar de reputatie van hun relaties. Die meningen komen samen in de MT500, het onderzoek naar de 500 grootste bedrijven met de beste reputatie....

27 november 2019

Verschenen uniek boek Taal in de Schoonmaak: meedoen in de maatschappij en het vak

Per dag worden er in Nederland 44 boeken uitgegeven. Heel veel kookboeken, maar geen of sporadisch een boek over en voor de schoonmaak. Vandaag verschijnt het boek Taal in...