7 februari 2024

Kärcher Nederland neemt Kärcher Center Van Mol in Goes over

Kärcher Nederland kondigt de overname aan van het Kärcher Center Van Mol in Goes. Kärcher Center Van Mol was een gevestigde waarde in België met eigen vestigingen in Elversele, Oudenaarde en Diksmuide. Sinds 2023 jaar had deze dealer ook een vestiging in Goes. Kortgeleden werden alle Belgische vestigingen al overgenomen door Kärcher Belux. De vestiging in Goes behoort vanaf nu tot het Kärcher Center netwerk van Kärcher Nederland en krijgt een nieuwe voor de hand liggende naam ‘Kärcher Center Goes’.

De overname is een weloverwogen beslissing van Kärcher Nederland om bestaande en toekomstige klanten, samen met de andere Kärcher-dealers in de regio, de beste service te kunnen bieden en het marktpotentieel verder in te vullen. “Wij zijn bijzonder enthousiast over het feit dat we uiteindelijk samen met onze Belgische collega’s alle vestigingen van het failliete Kärcher Center van Mol hebben kunnen overnemen”, verklaart Roy Meter, Managing Director van Kärcher Nederland. “Door de bestaande activiteiten verder door te zetten, nemen we onze verantwoordelijkheid en bouwen we aan stabiliteit en duidelijkheid voor onze klanten én onze medewerkers in de regio.”
Kärcher Nederland neemt deze strategische stap samen met een lokaal team dat de markt door en door kent en het netwerk verder kan uitbouwen. “In deze doorstart zullen we de relaties die in de afgelopen tijd zijn opgebouwd respecteren. Tegelijkertijd gaan we er alles aan doen om ons marktaandeel in Zeeland aanzienlijk te vergroten”, stelt Roy.

Kärcher kan in Nederland terugvallen op een uitgebreid dealernetwerk en heeft naast het center in Goes ook nog zes andere Kärcher Centers gevestigd in Schiedam, Utrecht, Made, Zaandam, Venlo en Urk. “Ons dealernetwerk, in combinatie met onze eigen Kärcher Centers, vormen een belangrijke schakel in het succes van Kärcher op de Nederlandse markt. Onder de directe aansturing van Kärcher Nederland kunnen bestaande en toekomstige klanten in Zeeland voortaan genieten van een nog ruimer productaanbod en een meer uitgebreide service. Tot slot gaan we, naast de investering in mensen en mogelijkheden, ook heel actief ons lokaal netwerk in Zeeland versterken door ons aan te sluiten bij lokale netwerkverenigingen en specifieke activiteiten te ontwikkelen in de regio”, aldus Roy.

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 juli 2025

#FOTOFRIDAY De schoonmaakhelden van de Nijmeegse 4daagse

Net zoals in 2024, verzorgt Team Breedweer ook dit jaar weer voor een schone Nijmeegse 4Daagse voor de militairen in Kamp Heumensoord. Zij zijn de schoonmaakhelden ‘achter’ het sportieve...

04 juli 2022

Eresde wint aanbesteding Nationale Nederlanden

Met trots maakt Eresdé bekend dat zij de landelijke aanbesteding voor reconditionering van Nationale-Nederlanden heeft gewonnen. Het bedrijf zal voor alle calamiteiten boven de lijn van Haarlem, Utrecht en...

13 september 2022

SOFIA, schoonmaak VR training in a box

Cleaning Workx BV lanceert ‘SOFIA in a box’, de eerste VR training op het gebied van schoonmaak, geïntegreerd in één koffer. Wieland Hendriksen: “De VR training is hierdoor nog...

18 december 2024

Effektief en B2-Cleaning doen stof opwaaien met STOF SCHOONMAAK

Effektief en B2-Cleaning lanceren samen STOF SCHOONMAAK, een nieuw schoonmaakbedrijf dat exclusief is ontwikkeld voor de aanbesteding van de Technische Universiteit Delft (TU Delft). Met deze lancering geven zij...

24 april 2023

Blog: De mens en efficiency

In nagenoeg alle arbeidsmarkten is een tekort aan arbeidskrachten, van theoretisch opgeleiden tot praktisch opgeleiden arbeidskrachten. Toch moet het werk worden gedaan en zo ook in de schoonmaak. Hoe...

19 december 2022

Hygienische omstandigheden, reistijd en contact met collega’s bepalen keuze voor werkplek

Wat zijn de bepalende factoren om thuis te werken of juist te kiezen voor de kantooromgeving? Onderzoeksbureau Ruigrok uit Amsterdam deed hier onderzoek naar in opdracht van Sodexo. Hygienische...

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

12 december 2016

ISSA/INTERCLEAN Amsterdam 2018 breidt uit met Laundry en Waste Management

ISSA/INTERCLEAN Amsterdam kondigt aan dat de beurs in 2018 voor de eerste keer twaalf hallen van RAI Amsterdam zal beslaan. De uitbreiding van het vloeroppervlak benadrukt nog eens de...

01 februari 2023

Mewa-poetsdoeken worden gemaakt in Europa

Door de covidpandemie is duidelijk geworden hoe kwetsbaar de logistieke systemen van de wereldeconomie wel zijn. Een gevolg daarvan is dat meerdere ondernemingen hun bevoorradingsroutes hebben omgegooid en de...

27 november 2018

ICS Groep en de onbegrensde mogelijkheden met Internet of Things

Internet of Things is een populaire term, maar wat betekent het nu eigenlijk? En hoe passen we het toe in onze schoonmaakbranche? ICS Groep neemt ons mee in een...