21 december 2023

Kärcher Belux neemt verdeler Kärcher Center Van Mol over 

Kärcher Belux kondigt de onmiddellijke overname aan van het failliete Kärcher Center Van Mol,  dealer in Oost- en West-Vlaanderen, welke zekerheid en een verbeterde service belooft. Kärcher Belux met hoofdkantoor in Wilrijk neemt de vestigingen in Elversele, Oudenaarde en Diksmuide over.

De overname van Kärcher Center Van Mol is een strategische beslissing van Kärcher Belux om bestaande en toekomstige klanten, samen met de overige Kärcher verdelers, de beste service te kunnen bieden en het marktpotentieel verder in te vullen. Deze overname past in de groeistrategie van het bedrijf op lange termijn en zorgt voor een groter marktaandeel en een beter aanbod en service voor de klant.

Borging continuiteit en service
Door de activiteiten over te nemen, wil Kärcher Belux het vertrouwen herstellen en de bedrijfscontinuïteit handhaven voor alle betrokken belanghebbenden, zowel de klanten als de werknemers. De overname werd actueel nadat er onregelmatigheden werden vastgesteld die tot het faillissement hebben geleid bij Kärcher Center Van Mol. Kärcher Belux was van de onregelmatigheden niet op de hoogte.

“We zijn verheugd om de overname van Kärcher Center Van Mol aan te kondigen”, verklaart Kees Wagtmans, Managing Director van Kärcher Belux. “Deze strategische stap versterkt niet alleen onze positie binnen de markt, maar stelt ons ook in staat om ons bereik te vergroten en uitzonderlijke producten en diensten te leveren aan een breder klantenbestand. We zijn vastbesloten om de werknemers en klanten van Kärcher Center Van Mol te ondersteunen en we zullen hard werken om een soepele overgang te garanderen.”

Overname inclusief medewerkers en relaties
Naast het geven van prioriteit aan de naadloze integratie van activiteiten, is Kärcher Belux vastbesloten om bestaande contracten en zakelijke relaties die zijn opgebouwd, te respecteren. Het bedrijf neemt de waardevolle en ervaren personeelsleden in dienst om een naadloze overgang te vergemakkelijken en de hoogste servicenormen te handhaven.

Als onderdeel van het integratieproces zal Kärcher Belux de activiteiten in Oost- en West-Vlaanderen zorgvuldig beoordelen en optimaliseren. Er zal een grondige evaluatie worden uitgevoerd om verbeterpunten te identificeren, processen te stroomlijnen en schaalvoordelen te benutten. Deze aanpak zal de duurzaamheid en groei van het nieuw overgenomen bedrijf op de lange termijn garanderen. De vestigingen Kärcher Center Waasland te Elversele, Kärcher Center Oudenaarde en Kärcher Center Westhoek te Diksmuide worden morgen heropend.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 oktober 2025

Opnieuw misstanden in schoonmaaksector: honderden Georgiërs en Oekraïners illegaal aan het werk in hotels

De schoonmaaksector kampt opnieuw met misstanden. Na de onthullingen over uitbuiting bij de luxe sportschoolketen Saints & Stars blijkt nu dat ook in Nederlandse hotels op grote schaal illegale...

30 augustus 2022

HYGENIQ presenteert WIWIQ

HYGENIQ lanceert een hele nieuwe ecologische productlijn onder de naam WIWIQ. Met deze nieuwe productlijn van acht basis schoonmaakproducten wil HYGENIQ de stap naar duurzame schoonmaakmiddelen voor iedereen verkleinen....

29 november 2021

Webinar over aanpak discrimatie en ongewenst gedrag

Op donderdag 2 december, van 9:00 tot 10:00 uur, organiseert de RAS speciaal voor werkgevers een webinar over de aanpak van discriminatie en ongewenst gedrag in de schoonmaakbranche.  Tijdens...

04 september 2023

Workshops in week lezen & schrijven

In de Week van lezen & schrijven (8 t/m 15 september) organiseert Schoonmakend Nederland twee workshops over het herkennen en omgaan met lage basisvaardigheden. In de schoonmaakbranche heeft ruim...

18 september 2019

Blog: Hoe schoonmakers patiënten helpen herstellen…

Ruim een jaar geleden was het zover. Samen met Alpheios hadden we de eerste directe ontmoeting met de schoonmakers van het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop. Wij – Wim...

17 februari 2022

Versoepeling coronabeleid thuiswerken vraagt om duidelijke afspraken

Het thuiswerkadvies wordt gewijzigd in: werk de helft van de tijd thuis. Maar na een periode van twee jaar thuiswerken zal het voor veel medewerkers even wennen zijn om...

04 februari 2019

Sebastiaan van der Vinne (LEVIY): “Hotel heeft er belang bij dat de gast zo lang mogelijk verblijft”

“Een kleine revolutie”, typeert Van der Valk Hoorn de intrede van de LEVIY housekeeping app. Ieder hotel is elke dag weer op zoek naar de meest efficiënte manier van...

27 april 2020

Ondernemersvereniging OSB ontwikkelt schoonmaakprotocol anderhalvemetereconomie

Met man en macht heeft de OSB gewerkt aan een schoonmaakprotocol in de anderhalvemetereconomie. OSB stelt deze kosteloos en voor iedereen beschikbaar en kondigt op haar website aan: “De...

14 november 2025

Beercoo viert vijf, tien of vijfentwintig jaar in dienst

Afgelopen maand stond Beercoo Schoonmaakgroep stil bij meerdere werkjubilea. Vijf, tien en vijfentwintig jarige jubilea werden samen gevierd. Het gaat Beercoo Schoonmaakgroep niet om de cijfers, maar om de...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...