1 februari 2019

#nieuwsnotendop week 5 met Blinck Schoon, CSU, Excentr, Facilicom, Greenspeed, Schoonmaakcode en Yask

Greenspeed is crazy about it: oprichting Greenspeed France
Per 1 januari 2019 is Greenspeed France opgericht. “Het Greenspeed circulaire schoonmaakconcept is ook in Frankrijk aan een mooie opmars bezig. De Franse schoonmaakmarkt reageert dan ook enthousiast op onze innovaties”, vertelt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, pionier in slimme schoonmaakoplossingen. “De opening van het Greenspeed France hoofdkantoor zorgt ervoor, dat we ook in Frankrijk dicht bij onze klanten staan en wij de klant met onze ‘on the job’ training en consultants snel en kwalitatief goed kunnen bedienen.” Het kantoor bevindt zich op de plaats waar de ecologische productie van de Greenspeed detergenten plaatsvindt, in Boulogne-sur-Mer.

Samenwerking Excentr en Escateq
Excentr en Escateq (Escalator Cleaning Tools) gaan samenwerken. “Wij gaan er samen voor zorgen dat het in Europa normaal en vanzelfsprekend wordt, dat er aandacht is voor de reiniging van vaak het ‘duurste stukje’ oppervlak in een openbare ruimte: de roltrap”, zegt Niek Besuijen van Excentr. Niek verwacht met de Excentr verkoopkanalen en rechtstreekse klanten in de Nederlandse markt een mooie nieuwe divisie op te zetten. “Het past ook helemaal in onze Badass Cleaning Equipment lijn!”

Op de foto Niek Besuijen (rechts) en Lex de Roeper

Code-ondertekenaars: “Onze mensen, de schoonmakers, zijn goud waard’
Op 24 januari vond de eerste regionale ondertekening van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag plaats. Samen met hun opdrachtnemers, de schoonmaakbedrijven Hendriks Hoteldiensten en SMB Willems ondertekenden opdrachtgevers van der Valk Hotel Breukelen en Gemeente Barneveld de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.

Ook opdrachtgever Stichting Christelijk Onderwijs Haaglanden (SCOH) en opdrachtnemers Clean Select, Corocor Tehnische Reconditionering, Glansrijke Servicepartner, JSA Services, Schoonmaakbedrijf Jaap Mol, Tyclean en beveiligingsbedrijf Young Security zijn sinds 24 januari ambassadeurs van de Code.

Op de foto de ondertekenaars van de schoonmaakcode

Blinck Schoon voegt MVO-Keurmerk
Op 30 januari heeft schoonmaakbedrijf Blinck Schoon uit Almere het MVO-Keurmerk conform ISO 26000 behaald. Voor de facilitaire dienstverlener met meer dan 100 uitblinckers in dienst is deze certificering een logische stap en zichtbaar verlengstuk van MVO met het oog op haar inzet voor een bewuste selectie van leveranciers van doseerbare ECO-producten, herbruikbare verpakkingen, gerecycled papier, afvalscheiding en milieuvriendelijke distributie. Ook het personeelsbeleid richt Blinck duurzaam in door te focussen op vermindering van reistijd, efficiënte rittenplanning, en de creatie van werkplekken voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Op de foto een trotse Anton Vinck, directeur-eigenaar van Blinck Schoon

Boy Barre en Sander Blom versterken marketing- en salesteam Yask
Het team van Yask Facility Management is uitgebreid met Boy Barre en Sander Blom. Beiden maken de overstap vanuit Vebego en nemen plaats in het marketing- en salesteam van Yask-directeur Maarten Verwer. Met de komst van Boy Barre als business consultant en Sander Blom als business development manager wil Yask haar marktpositie als IFM-speler verder versterken.

’s Werelds modernste slachterij Westfort kiest voor CSU
CSU is de nieuwe schoonmaakpartner van de slachterij van Westfort Vleesproducten. Synergie met de eigen Interne Dienst, innovatieve automatisering en garanties voor personele bezetting waren redenen om voor CSU te kiezen. De specialisten van CSU Food Services verzorgen sinds 7 januari de dagelijkse reiniging en desinfectie van de slachterij in IJsselstein. Deze ultramoderne slachterij kenmerkt zich door extra dierenwelzijn, betere vleeskwaliteit en duurzame energieoplossingen.

De Baas van Morgen Elysée Landu (16) voor één dag vice-CEO Facilicom
Ruim 200 kinderen namen op 24 januari voor één dag de baan over van Nederlandse CEO’s, directeuren en politici. Vice-CEO Martine Geurts benoemde de 16-jarige Elysée Landu die dag tot ‘nieuw lid’ van het concern directieteam van Facilicom Group. Direct na haar benoeming liet Elysée de nieuwe wervingsfilm ‘Happy People make happy people’ aanpassen. Doel van Facilicom om mee te doen aan De Baas van Morgen is om samen met JINC de strijd aan te gaan tegen kansenongelijkheid onder jongeren.

Voor het hele artikel klik je op deze link naar de website van Facilicom.

Op de foto Martine Geurts en Elysee Landu

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 januari 2019

Met positieve arbeidsomstandigheden winnen Gom en Ibis Hotel Best Practice Award

In de Jaarbeurs in Utrecht is de zevende Best Practice Award uitgereikt aan Gom Hospitality en het Ibis Styles Haarlem City Hotel. De jury en de zaal waren unaniem...

12 november 2024

De CSU Innovatie Award 2024 gaat naar DialogueTrainer

DialogueTrainer heeft op 12 november de CSU Innovatie Award 2024 gewonnen.  Het simuleren van gesprekken met een virtuele gesprekspartner maakt DialogueTrainer tot een krachtige tool voor de ontwikkeling van...

24 april 2019

CNV start rechtszaken voor werknemers met spookcontract

CNV Vakmensen start rechtszaken namens werknemers met een slapend dienstverband. “We voeren inmiddels al enkele maanden een campagne richting werkgevers om een einde te maken aan slapende dienstverbanden. We...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...

24 mei 2024

CSU zet revolutionaire stap in duurzaam schoonmaken met BubbleFlush

CSU heeft een belangrijke stap gezet in de transitie naar chemievrij reinigen met de grootschalige uitbreiding van de implementatie van de BubbleFlush. Na een succesvolle introductie heeft CSU besloten...

11 oktober 2020

CNV alert: hygiëne hotelkamers laat ondanks corona te wensen over  

Veel hotelkamers in ons land worden niet goed schoongemaakt, ondanks aangescherpte coronaprotocollen. Schoonmakers blijken bedden en wc’s niet schoon te maken en gebruikte handdoeken op de kamer te laten...

01 december 2021

Gom voorziet 1.944 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater

Schoonmaakbedrijf Gom, onderdeel van Facilicom Group, mag zich officieel ambassadeur noemen van stichting Made Blue. Als deelnemer aan het programma ‘Een Liter voor een Liter’ steunt Gom waterprojecten van...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

23 februari 2019

Het Poetsbureau for business pakt primeur met poetsen met bacteriën

Poetsen met beestjes? Het klinkt als een sciencefictionscenario, maar probiotische poetsmiddelen — producten op basis van micro-organismen — dragen wel degelijk bij aan een schonere wereld. Dat bewijst nu...

28 november 2018

Succesvolle eerste editie BOMA Studiedagen: schoon gezien

Schoonmaakfans van over heel Vlaanderen namen deze maand deel aan de eerste twee edities van de BOMA Studiedag in Hooglede en Mechelen. Gedurende die Studiedag konden bezoekers de keuze...