12 november 2024

Universiteit Maastricht & Asito vormen partnerschap voor een schone en innovatieve campus

Asito is enorm trots om de komende jaren schoonmaakpartner te zijn van de Universiteit Maastricht. Samen met Universiteit Maastricht Facility Services zet het bedrijf zich in voor een schone, veilige en innovatieve campus.

Volgens Asito gaat dit partnerschap verder dan alleen schoonmaken: “We werken aan duurzame oplossingen en dragen bij aan een positieve impact op de omgeving. Zo wordt de Universiteit Maastricht ons innovatiecentrum in Zuid-Nederland, waar we nieuwe technologieën zoals robotisering en datagestuurde schoonmaak testen en studenten betrekken bij onze innovaties.”

Schoonmaakbedrijf Asito legt uit wat dit partnerschap zo bijzonder maakt: “Het draait om wederzijds vertrouwen, gelijkwaardigheid en een gezamenlijke aanpak om hedendaagse en toekomstige uitdagingen aan te gaan.”

Peter Hamers, contractmanager Universiteit Maastricht, verwoordt met mooie woorden: “We kijken uit naar een langdurige en succesvolle relatie. En streven ernaar, met een gezamenlijke aanpak, om niet alleen de schoonmaakdienstverlening te verbeteren, maar ook een prettige en inspirerende omgeving te creëren voor iedereen die de universiteit bezoekt.”

Benieuwd naar de hele samenwerking en hun toekomstplannen? Klik hier voor het volledige artikel.

Contract tekenmoment tussen Universiteit Maastricht en Asito.
V.L.N.R. Josette Dolhain, Inge de Jongh, Ozgur Yazar, Jonne de Kok, Adriaan Belonje, Joris Bosma, Guido Ubaghs,
Peter Hamers, Niek Meertens, Catharien Kerkman, Bianca Mulkens, Dyonne Frissen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 januari 2019

Ben jij bij de Soop van FM Next Generation event op 7 maart?

Het wordt geen soap-aflevering, maar wel een power boost door… Soop. Op donderdagmiddag 7 maart organiseert platform FM Next Generation haar tweede event met spreker Soop. Gastheer van dit...

16 januari 2025

Ga voor die glimlach. Zet humor in voor impactvolle communicatie.

Als (schoonmaakbedrijf) schrijf je tegenwoordig steeds vaker jouw eigen content. Maar hoe zorg je ervoor dat blogs of campagnes niet verdrinken in de zee van online content en écht...

18 februari 2019

Rita Brouwer (Alpheios) over Zorgtotaal: “In control komen is echt essentieel voor zorgorganisaties”

De zorg is in beweging. En hoe! Vergrijzing, arbeidskrapte en budgetbeperking, maar ook marktwerking, technologische ontwikkelingen en trends als beleving en persoonlijke zorg met meer welzijn en gezondheid. Maar...

01 mei 2025

Asito zet met circulaire handschoen flinke stap richting duurzaamheidsdoelstelling

Vanaf 1 mei 2025 introduceert Asito officieel de circulaire handschoen als nieuwe standaard in haar schoonmaakdienstverlening. Met deze stap onderstreept het bedrijf haar ambitie om in 2030 volledig circulair...

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

27 mei 2025

Sociale partners: Verstandig besluit Kamer over amendement pensioen

De werknemers- en werkgeversorganisaties in de Stichting van de Arbeid vinden het verstandig dat de Tweede Kamer het amendement voor individueel bezwaarrecht bij het omzetten van pensioenen naar het...

09 november 2022

550 mensen te gast op jubilarissenfeest Facilicom Group

Familiebedrijf Facilicom Group uit Schiedam zette afgelopen donderdag ruim 550 gasten in het zonnetje tijdens het jubilarissenevent in het Beatrix Theater in Utrecht. Dit jaar zijn binnen Facilicom Group...

05 september 2025

Code Schoonmaak lanceert video serie voor schoonmakers: ‘Bert on Tour’

Naast een nieuwe podcastserie lanceert Code Schoonmaak ook een gloednieuwe videoserie ‘Bert on Tour’. Voorzitter Bert van Boggelen springt op de fiets en reist het hele land door om...

03 december 2024

Niels van Geenhuizen (CSU) deelt 5 goede voornemens voor bedrijfsschoonmaak in 2025

Met 2025 in zicht is het tijd om na te denken over duurzame voornemens – ook op het gebied van bedrijfsschoonmaak. Hoewel het nieuwe kabinet minder inzet op CO₂-reductie,...

21 augustus 2024

Code Schoonmaak zet zich in voor eerlijke samenwerking in hotels

De Code Verantwoordelijk Marktgedraag stimuleert fatsoenlijk en eerlijk zakendoen, tegen een faire prijs en een eerlijke boterham voor alle partijen. Een appel, maar daarom niet vrijblijvend, want bij de...