29 januari 2025

Saxion studenten ervaren unieke leeruitdaging bij Asito

70 studenten kregen afgelopen halfjaar een unieke leerervaring, met een flinke dosis creativiteit en een vleugje competitie. Asito gaf de tweedejaars studenten Commerciële Economie van Saxion Hogeschool, met het profiel Sales als basis, de uitdagende opdracht om belangrijke leads te definiëren binnen de segmenten industrie, retail en recreatie, klantbehoeften analyseren en een salesplan te ontwikkelen.

In teams werkten 70 studenten drie maanden lang aan hun opdracht. De opdracht ging verder dan theorie; het betrok hen direct bij de praktijk. De studenten gingen niet alleen op zoek naar potentiële klanten, maar doken ook in de pijnpunten van deze organisaties. En interviewden de facility managers om hun pains en gains in kaart te brengen. Hun opdracht was helder: ontwikkel een doordacht plan om deze uitdagingen te vertalen naar kansen voor Asito.

Met veel enthousiasme kijkt docent Marcel van der Vecht van Saxion Hogeschool terug op de samenwerking: “De samenwerking met Asito gaf onze studenten niet alleen een uniek kijkje in de wereld van Sales, maar daagde hen ook uit om écht in de huid van een commercieel professional te kruipen. Dat de finale plaatsvond in de skybox van het Asito stadion was de kers op de taart – een inspirerende omgeving die de inzet van de studenten extra beloonde.”

Een spannende finale in het Asito stadion
De opdracht resulteerde in een spannende finale. De vijf beste teams presenteerden met veel enthousiasme hun plannen aan een jury van Asito in de skybox van het Asito stadion. De presentaties waren stuk voor stuk indrukwekkend en toonden niet alleen het harde werk, maar ook de creatieve ideeën en strategische inzichten van de studenten. Uiteindelijk koos de jury één winnend team, dat met VIP-tickets voor de wedstrijd Heracles – PEC Zwolle naar huis ging.

Een inspirerende blik op de toekomst

De samenwerking met Saxion Hogeschool was voor Asito een mooie kans om jonge talenten te betrekken bij de dynamische wereld van Sales. Het project gaf de studenten niet alleen waardevolle praktijkervaring, maar bracht Asito ook nieuwe inzichten vanuit een frisse blik. Met een samenwerking die zoveel energie en inspiratie heeft opgeleverd, kijken beide partijen al vooruit naar mogelijke vervolgstappen. Marcel van der Vechtz; “Het is geweldig om te zien hoe Asito praktijk en onderwijs zo goed weet te verbinden. Wat mij betreft een samenwerking met potentie voor de toekomst!”

 

Bron: Asito

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 januari 2020

Wetenschap wijst uit: schoonmaak heeft impact op werkplezier en kwaliteit van leven

De impact van facility management services op werkplezier is wetenschappelijk aantoonbaar, blijkt uit onderzoek van Sodexo (wereldwijd leider in services die de Quality of Life bevorderen) en Erasmus Happiness...

07 februari 2023

College Tour met Jacco Vonhof

Schoonmakend Nederland en lobby. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en belangrijk voor haar leden. Maar wat is nu precies lobby, hoe werkt het en welke onderwerpen zet jij...

07 februari 2025

#FOTOFRIDAY Stephanie Ooms (Breedweer Facilitaire Diensten) viert met plezier 𝟰𝟬-jarig jubileum

Hoe mooi is het als je al 40 jaar werkt met plezier? Dat doet Stephanie Oomes van Breedweer Facilitaire Diensten, voordame op de Defensielocatie het Kasteel van Breda. Samen...

12 februari 2024

Update onderzoek telescopisch wassyteem

RAS meldt dat in december 2023 het onderzoek naar de lichamelijke belasting bij het werken met het telescopisch wassysteem is afgerond. Uit het onderzoek blijkt dat werken met dit...

28 februari 2020

Schoonmaakondernemersvereniging SieV organiseert themadag Arbeidskrapte

Schoonmaak is de basis voor de samenleving, voor alles en iedereen, overal en altijd. Daarvoor waren, zijn en blijven heel veel handjes nodig. Want schoonmaak is van alle tijden....

25 juli 2023

Doe je mee aan de Beach Cleanup 2023?

Zwerfafval op stranden en in zee is een groot probleem. Hoewel uit onderzoek blijkt dat de Noordzee de afgelopen jaren steeds schoner wordt, is het probleem nog lang niet...

08 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en...

03 januari 2024

Op 1 januari 2024 is nieuwe loontabel schoonmaak ingegaan

De RAS brengt aan het begin van het nieuwe jaar in herinnering dat er tussentijds nieuwe afspraken zijn gemaakt over de cao-lonen. De eerste wijziging is vanaf 1 november...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

22 augustus 2024

A𝗿𝗯𝗲𝗶𝗱𝘀𝗶𝗻𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗼𝗹𝗲𝗲𝗿𝘁 𝗼𝗽 𝘃𝗲𝗶𝗹𝗶𝗴 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁 𝘀𝗰𝗵𝗼𝗼𝗻𝗺𝗮𝗮𝗸𝗺𝗶𝗱𝗱𝗲𝗹𝗲𝗻

De Nederlandse Arbeidsinspectie voert vanaf deze zomer tot eind oktober 2024 een inventarisatie uit bij schoonmaakbedrijven over het veilig werken met schoonmaakmiddelen. Het doel is om te onderzoeken met...