29 januari 2025

Saxion studenten ervaren unieke leeruitdaging bij Asito

70 studenten kregen afgelopen halfjaar een unieke leerervaring, met een flinke dosis creativiteit en een vleugje competitie. Asito gaf de tweedejaars studenten Commerciële Economie van Saxion Hogeschool, met het profiel Sales als basis, de uitdagende opdracht om belangrijke leads te definiëren binnen de segmenten industrie, retail en recreatie, klantbehoeften analyseren en een salesplan te ontwikkelen.

In teams werkten 70 studenten drie maanden lang aan hun opdracht. De opdracht ging verder dan theorie; het betrok hen direct bij de praktijk. De studenten gingen niet alleen op zoek naar potentiële klanten, maar doken ook in de pijnpunten van deze organisaties. En interviewden de facility managers om hun pains en gains in kaart te brengen. Hun opdracht was helder: ontwikkel een doordacht plan om deze uitdagingen te vertalen naar kansen voor Asito.

Met veel enthousiasme kijkt docent Marcel van der Vecht van Saxion Hogeschool terug op de samenwerking: “De samenwerking met Asito gaf onze studenten niet alleen een uniek kijkje in de wereld van Sales, maar daagde hen ook uit om écht in de huid van een commercieel professional te kruipen. Dat de finale plaatsvond in de skybox van het Asito stadion was de kers op de taart – een inspirerende omgeving die de inzet van de studenten extra beloonde.”

Een spannende finale in het Asito stadion
De opdracht resulteerde in een spannende finale. De vijf beste teams presenteerden met veel enthousiasme hun plannen aan een jury van Asito in de skybox van het Asito stadion. De presentaties waren stuk voor stuk indrukwekkend en toonden niet alleen het harde werk, maar ook de creatieve ideeën en strategische inzichten van de studenten. Uiteindelijk koos de jury één winnend team, dat met VIP-tickets voor de wedstrijd Heracles – PEC Zwolle naar huis ging.

Een inspirerende blik op de toekomst

De samenwerking met Saxion Hogeschool was voor Asito een mooie kans om jonge talenten te betrekken bij de dynamische wereld van Sales. Het project gaf de studenten niet alleen waardevolle praktijkervaring, maar bracht Asito ook nieuwe inzichten vanuit een frisse blik. Met een samenwerking die zoveel energie en inspiratie heeft opgeleverd, kijken beide partijen al vooruit naar mogelijke vervolgstappen. Marcel van der Vechtz; “Het is geweldig om te zien hoe Asito praktijk en onderwijs zo goed weet te verbinden. Wat mij betreft een samenwerking met potentie voor de toekomst!”

 

Bron: Asito

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 september 2019

Care Expert Cleaning opnieuw genomineerd voor European Cleaning & Hygiene Awards

Net zoals vorig jaar is Care Expert Cleaning als cleanroom specialist opgenomen in de shortlist voor de European Cleaning & Hygiene Awards. Dit keer in de categorie Excellence in...

11 maart 2025

DBS Schoonmaakdiensten neemt werkzaamheden Buurs Cleaning over

Na 15 jaar in de schoonmaakbranche kiest Jeffrey Buurs van Buurs Cleaning voor een nieuw avontuur. Zijn werkzaamheden worden overgenomen door DBS Schoonmaakdiensten, dat hiermee een mooie kans ziet...

03 oktober 2023

Wie wordt de snelste glazenwasser van 2023?

Glasbewassing is een vast item van de Schoonmaak Vakdagen. Ook op deze vijfde editie van de schoonmaakvakbeurs zijn er glazenwassersbedrijven onder de exposanten en vinden wederom het NK Glazenwassen...

12 november 2023

Zing mee met de i-mop Song

Dagelijks zien we op social media filmpjes van dansende mensen voorbijkomen. Al scrollend genieten van aandoenlijke beelden, indrukwekkende moves en professionele dansers. Als schoonmaakbranche kunnen we eigenlijk niet achterblijven....

03 april 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): ‘Wees nieuwsgierig en zorg voor werkplezier!’

Crohill heeft een duidelijke missie: het werk van schoonmakers slimmer, schoner en leuker maken. Alle methodes die eigenaar en directeur van Crohill uit Lelystad, Pim Hilgerdenaar, en zijn team...

02 mei 2022

Crohill introduceert duurzaam ‘Schoner Schoon’ op Interclean

Crohill introduceert op de Interclean de ‘meest duurzame schoonmaakmethode’. De producten zijn gecheckt en goedgekeurd door een grote milieuorganisatie. Schoner Schoon pakket Volgens de groothandel uit Lelystad is het...

20 juli 2020

Groeibedrijf 2020 Breedweer maakt weer impact met sekswerkers

“#supertrots om bij de 250 snelst groeiende bedrijven te behoren..! Zo zie je maar wat je kunt bereiken door maximale impact te maken voor de maatschappij”, schrijft Jack Stuifbergen op...

31 oktober 2023

HTC Advies, Atir en Consumatics vormen samen CONTRAST

HTC Advies, Atir en Consumatics gaan vanaf 1 november 2023 verder als CONTRAST. Onder deze merknaam gaan de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samenwerken. De consultants van CONTRAST ontwerpen,...

15 augustus 2025

𝗞𝗮𝗿𝗶𝗻 Schevelier 𝟭𝟮,𝟱 𝗷𝗮𝗮𝗿 𝗯𝗶𝗷 𝗡𝗼𝗰𝗼𝗿𝗲

Nocore viert een bijzondere mijlpaal: Karin Schevelier is 12,5 jaar in dienst bij Nocore. Gefeliciteerd! “Al 12,5 jaar is Karin een onmisbare kracht binnen Nocore. Met haar kennis en...

21 augustus 2025

#PODCAST Vakpraat: “Gastheerschap is iets anders dan vakmanschap!”

In de nieuwste aflevering van podcast Vakpraat spreekt Laura de la Mar van Gastvrijheid in Bedrijf over de ware essentie van gastheerschap. Geen regels over “bordje van links, glaasje...