1 oktober 2024

Tork Vision Schoonmaken: Datagestuurde efficiëntie voor betere hygiëne en werkplezier

Tork Vision Schoonmaken optimaliseert schoonmaakprocessen door realtime data te gebruiken. Dit systeem geeft facility managers én schoonmakers exact inzicht in waar en wanneer actie nodig is. Hiermee zijn de schoonmakers ‘baas in eigen buik’ en ontstaat er een efficiënter proces waar constant wordt voldaan aan hoge hygiënenormen.

Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Benelux bij Tork, is enthousiast over Tork Vision Schoonmaken. “Omdat de voordelen vaak in kleine details zitten.” Ze legt uit dat je met behulp van sensoren direct informatie krijgt over de servicebehoeften, omdat die het gebruik van dispensers en bezoekersaantallen bijhouden. “Datagestuurd schoonmaken betekent dat je weet wat je aan het doen bent, meten is weten en daarop kan je sturen. Als je weet waar de bottleneck zit, kan je die voorkomen. Hierdoor zijn minder controles nodig en blijven dispensers altijd goed gevuld. Met als resultaat: minder verspilling, lagere kosten en tevreden bezoekers.”

Data voor slimme inzet schoonmaak
“Tork Vision Schoonmaken zet realtime data in om precies te weten waar service noodzakelijk is,” zegt Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, in een eerder interview op Schoonmaakjournaal. Onderzoek door Tork toont aan dat het systeem ervoor zorgt dat dispensers 99% van de tijd gevuld blijven, er 91% minder controles plaatsvinden en tot 20% minder schoonmaakuren nodig zijn. Dit leidt tot een stijging van 30% in klanttevredenheid. “Realtime inzicht maakt het mogelijk schoonmaaktaken nauwkeurig en gericht uit te voeren. Dit resulteert in betere inzet van personeel en middelen, wat de hygiëne ten goede komt.”

Optimaal resultaat met blije schoonmakers
Mayke zet de voordelen van datagestuurde schoonmaak op een rij. “In één oogopslag is duidelijk waar actie vereist is, wat verspilling van middelen en tijd minimaliseert. Op drukke plekken biedt extra inzet een oplossing, terwijl op minder gebruikte locaties efficiënter schoonmaken de standaard verhoogt zonder extra kosten.” Ze merkt ook op dat dit systeem het werkplezier van schoonmakers vergroot. “Schoonmakers weten precies waar hun hulp nodig is, zijn ‘baas in eigen buik’ en lossen problemen op voordat bezoekers ermee te maken krijgen. Dit verhoogt niet alleen hun tevredenheid, maar ook de kwaliteit van het werk.”

Lees ook deze artikelen over Tork:
Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”
Tork PeakServe®: Slim hygiëne-handdoek-systeem voor drukbezochte locaties
Circulaire hygiëne voor slimmer ondernemen met Tork PaperCircle®

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 april 2024

Blog Maurice Rutgrink (deel 2): Aansprakelijkheid zzp’ers bij inhuur

In mijn eerste blog belichtte ik de risico’s voor opdrachtgevers bij inhuur van zzp’ers. Het is ook goed om de andere kant, die van de ingehuurde zzp’ers te belichten....

19 december 2024

Michiel Kok wordt nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services

Per 1 januari 2025 wordt Michiel Kok de nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services. Hij volgt Rob Westerlaken op die de komende maanden zijn werkzaamheden aan Michiel zal overdragen....

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

17 juli 2024

Terugblik VSR Webinar: De schoonmaakbranche, breed uitgemeten

Wat is het effect van schoonmaakmetingen op schoonmakers, eindgebruikers en opdrachtgevers? Tijdens het webinar ‘De schoonmaakbranche breed uitgemeten’ op 3 juli 2024 stond de impact van meetmethodes in de...

24 april 2023

‘Duurzaam ondernemen zit in kleine dingen’

In het Zendstation, in de weilanden net buiten Lopikerkapel, verzamelen op dinsdag 18 april VSR-leden zich voor het jaarlijkse Voorjaarsevent over duurzaam en sociaal ondernemen. Een prachtige locatie, daar...

09 augustus 2024

#FOTOFRIDAY Schiphol bedankt schoonmakers

Royal Schiphol Group Cluster Facilities kwam langs met het hele team om de schoonmakers van Hago Airport Services te bedanken voor hun inzet. Een attentie in deze drukke vakantieperiode.

12 november 2024

Universiteit Maastricht & Asito vormen partnerschap voor een schone en innovatieve campus

Asito is enorm trots om de komende jaren schoonmaakpartner te zijn van de Universiteit Maastricht. Samen met Universiteit Maastricht Facility Services zet het bedrijf zich in voor een schone,...

28 juni 2024

FOTOFRIDAY Ook schoonmaak kleurt oranje

Ook de schoonmaakbranche leeft mee met Oranje en gunt het Nederlands voetbalteam winst. Meerdere bedrijven pakken het EK aan om ludieke acties in te zetten. Als voorbeeld delen we...

12 september 2024

Samen tegen voedselverspilling: Collega’s nemen kliekjes mee naar werk en helpen milieu

Jaarlijks wordt per persoon meer dan 33 kilo aan goed eten weggegooid. Om dit probleem onder de aandacht te brengen lanceren Hago Zorg en Vebego Cleaning Services in de...

26 februari 2023

#Favorites Poëzie over inclusiviteit

‘Iedereen heeft het tegenwoordig over diversiteit en inclusie. Maar hoe gaat het er nou aan toe bij organisaties die echt divers zijn? Dat is wat Dide van Eck wilde...