6 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren van de efficiëntie binnen het bedrijf om toch goede schoonmaakkwaliteit te leveren. Dat begrijpen wij bij Tork goed. Wij helpen bedrijven slimmer te werken met betere hygiëne oplossingen die tijd besparen en duurzamer zijn.” Onze redactie vroeg Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, hoe dit in de praktijk werkt en wat samenwerken met Tork oplevert.

“Tijd is geld, Daar zijn we ons bij Tork goed bewust van. Ook op het gebied van hygiëne”, vertelt Ineke van den Bemt. “Daarom hanteren wij de slogan Tork, Think ahead. “Wij zijn ervan overtuigd dat een goede voorbereiding en vooruitdenken tijd oplevert. Dan weet je hoe je slimmer kunt werken. En dat zien we ook terug in de praktijk bij schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers die werken met onze tijdbesparende hygiëne-oplossingen zoals Tork PeakServe® Continu™ Handdoek Systeem en Tork Vision Schoonmaken. Het levert die bedrijven niet alleen een betere hygiëne op, het is ook beter voor de business.”

Ontwikkeling met klant in gedachten
“Onze hygiëne-oplossingen zijn ontwikkeld vanuit de klantgedachten”, legt Ineke uit. “Iedere oplossing start met inzicht krijgen in wat beter kan en wat de echte behoefte is. Daarom doen wij eerst grondig onderzoek, voordat we een product op de markt brengen. Naast de klantwens borgen wij bij de ontwikkeling ook duurzaamheid, levensloopbestendigheid en een bijbehorende prijs/kwaliteit verhouding. Door rekening te houden met al deze aspecten helpen wij onze klanten vooruit te denken. Met oplossingen die niet alleen direct na implementatie, maar ook op de lange duur bijdragen aan kostenbesparing en efficiëntie. Zo brengen we ‘Think ahead’ tot leven.”

Van toegevoegde waarde zijn
“Overall willen wij dus meerwaarde bieden”, gaat Ineke verder. “Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat onze producten hen helpen. We hebben hygiëne-oplossingen voor opdrachtgevers van schoonmaakbedrijven, kantoren, de horeca, de industriële sector en de zorg. Maar doen ook meer dan dat. Onze meerwaarde zit ‘m in dat we verder denken dan alleen het product, we houden ook rekening met bijvoorbeeld de tijd die nodig is voor het vullen van een handdoekdispenser. Het totaalplaatje moet kloppen, met aandacht voor de mensen die ermee werken én die van de hygiëne oplossing gebruikmaken.”

Voorbeelden van oplossingen die meerwaarde zijn.
Ineke is enthousiast over de oplossingen die Tork haar klanten biedt. Tijdens het interview noemt ze twee voorbeelden die in haar ogen goed bijdragen aan kostenbesparing en efficiënter werken. Ze legt uit: “Neem Tork PeakServe® Continu™ Handdoek Systeem, onze nieuwste innovatie, ontworpen voor drukbezochte sanitaire ruimten waar de schoonmaaktijd maximaal moet worden benut en voor een goede doorstroom van mensen moet worden gezorgd.” Ineke licht toe dat Tork PeakServe bestaat uit drie formaten CO2-neutrale dispensers en twee soorten handdoekvullingen. Het systeem heeft een zeer hoge capaciteit (250% meer*) van papieren handdoeken, die snel (in 3 seconden) en zonder onderbreking worden uitgegeven. De gecomprimeerde vullingen kunnen snel en op ieder moment worden gevuld en zijn eenvoudig op te slaan en te vervoeren. Zo kan het personeel zich richten op de schoonmaak en niet op het vullen van dispensers. Bovendien zorgt de vel-voor-vel dosering voor minder afval en zijn de handdoeken recyclebaar.


Tork Vision Schoonmaken is het tweede voorbeeld. “Bedrijven kunnen hierbij gebruik maken van de kracht van realtime data om te bepalen wanneer en waar op locatie er servicebehoeften zijn.” Volgens Ineke biedt het realtime inzicht de mogelijkheid om slimmer en efficiënter schoon te maken en tegelijkertijd te voldoen aan de hoge hygiëne verwachtingen van werknemers en gasten. Ze noemt dat dit volgens onderzoek van Tork zorgt voor het efficiënter vullen van de dispensers; deze zijn 99% van de tijd gevuld**; 91% minder dispensercontroles***, tot wel 20% minder schoonmaakuren**** en 30% hogere klanttevredenheid*****.

Trots op Tork
“In Nederland werken we met zo’n 75 mensen aan de realisatie van onze hygiëne-oplossingen. Ik ben er trots op hier deel van uit te mogen maken”, spreekt Ineke uit. Ze besluit het interview met: “Tork is een bedrijf met aandacht voor de mens, zowel de collega’s als de klanten. Die mensgerichtheid leidt tot mooie producten en fijne samenwerkingen, of deze nu ontstaan door rechtstreeks contact, via onze dealers of via een tender.”

*Vergeleken met Tork H2 Universal vullingen 150299 en dispensers 552000
**Gemeten over bijna 13.000 verbonden dispensers tussen juni en december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser een lege status heeft ten opzichte van de totale tijd per maand.
***Gebaseerd op klantfeedback over dispensercontroles gedurende 6 maanden voor en na het installeren van Tork Vision Schoonmaken (tussen juni en december 2019). Gemeten op 16 locaties verbonden met Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ongeveer 20 seconden duurt.
****Gebaseerd op de vastgelegde resultaten behaald bij drie Tork Vision Schoonmaken-klanten, gemeten voor en na de invoering van Tork Vision Schoonmaken.
*****Metingen van de klanttevredenheid in twee sanitaire ruimtes met Tork Vision Schoonmaken en twee traditionele sanitaire ruimtes tijdens de ISSA/Interclean, mei 2016.
Deel dit artikel

Ook interessant:

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

02 oktober 2024

i-team Global lanceert i-walk

i-team Global lanceert de i-walk, een robot-schrobzuigmachine. Gebruikers hebben slechts één minuut voorbereidingstijd nodig om 300 vierkante meter vloer te reinigen. Hierdoor besparen zij veel tijd. Het innovatieve product,...

01 november 2023

Alpheios is Great Place to Work

“𝗪𝐨𝐰! Wat zijn we trots dat we ons wederom een jaar lang een 𝘎𝘳𝘦𝘢𝘵 𝘗𝘭𝘢𝘤𝘦 𝘵𝘰 𝘞𝘰𝘳𝘬 mogen noemen. We doen hard ons best om voor al onze Alpheios...

29 juli 2022

‘Alles komt goed’

Dat het in de zomer hard werken is, weten we allemaal. Extra vloeronderhoud op scholen, kantoren die een extra schoonmaakbeurt krijgen omdat nu veel medewerkers op vakantie zijn, gymzalen...

25 juni 2019

Het Alpheios geheim ontfutseld: Sint Anna Zorggroep op weg naar 9+

“Het Sint Anna Ziekenhuis in Geldrop wil naar een 9+. Daarom was de vraag aan Alpheios ‘help ons?!’ een jaar geleden. Het was geen vraag over producten, maar over...

17 april 2023

Een waardevolle ontmoeting voor FMNEXTGEN bij RAI Amsterdam

Breng je een bezoek aan RAI Amsterdam, dan zie je hallen gevuld met stands, producten en heel veel mensen. Zoals bij Interclean. Op 13 april zagen we iets anders....

09 december 2024

22.000 schoonmakers ontvingen brief Loyaliteitsbonus

22.000 Schoonmakers hebben begin december een brief ontvangen van RAS over de loyaliteitsbonus. In de brief staat hoeveel bonus ze krijgen en van welke werkgever(s). Werkgevers krijgen eveneens een...

05 mei 2023

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023 van start

Vandaag, 5 mei 2023, gaat de vlag in top: schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 15 juni 2023 hun uitblinker(s) aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing...

02 oktober 2024

Nederrijn voert MT1000 aan

Jaarlijks onderzoekt MT/Sprout  de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Zo ook voor de schoonmaak. Wij delen welke schoonmaakbedrijven in 2024 de hoogste score behalen. Met nieuwkomer...

13 november 2023

Vebego wint Zuidas Duurzaamheidsprijs

Vebego heeft donderdag 9 november de Zuidas Duurzaamheidsprijs gewonnen in de categorie ‘Maatschappij & Economie’. Het familiebedrijf zet zich in voor meer inclusiviteit op de Zuidas door mensen met...