24 mei 2024

Interclean Amsterdam 2024 was een feest van herkenning, met netwerken, sociale interactie, ontspanning en entertainment

Vrijdag 17 mei sloot Interclean Amsterdam na vier dagen zakendoen en netwerken zijn deuren. Bezoekers van deze grootste Interclean Amsterdam tot nu toe werden getrakteerd op een geheel nieuwe Interclean-ervaring, waar alles draaide om het leggen van mondiale verbindingen en een kennismaking met de nieuwste innovaties en de laatste trends. Naast een uitgebreid aanbod kennissessies bood Interclean een levendig netwerkprogramma, met onder meer de dagelijkse Interclean Social Club met live entertainment en Feel Good Friday, waar scheidsrechter Bjorn Kuipers en de grootste vrijdagmiddagborrel voor een spetterende afsluiting zorgden. In totaal verwelkomde RAI Amsterdam een internationaal publiek van 875 exposanten en 30,000 bezoekers uit 143 landen.

Robert Stelling (Directeur Interclean) is blij met de opkomst en resultaten van Interclean Amsterdam 2024: “We kunnen terugkijken op vier enerverende dagen. Een van de belangrijkste doelstellingen van Interclean is om de schoonmaak- en hygiënebranche te laten groeien en bloeien. Dit doen we door de juiste omgeving en sfeer neer te zetten om zaken in te doen. Volgens mij zijn we daar goed in geslaagd, getuige de positieve sfeer in de beurshallen, alle netwerkevenementen en vooral de drukke stands, waar veel nieuwe contacten zijn gelegd en orders zijn geplaatst. Ook nu weer was de kracht van persoonlijke verbinding duidelijk zichtbaar. Ik ben er ook trots op dat we de Global Executive Summit van de World Federation of Building Service Contractors hebben georganiseerd, alsmede de Global Association Meeting, een bijeenkomst van alle internationale schoonmaak- en hygiëneverenigingen uit de hele wereld. Amsterdam was afgelopen week echt de schoonmaakhoofdstad van de wereld!”

Amsterdam Innovation Award
Geheel volgens traditie werd tijdens de opening van Interclean de prestigieuze Amsterdam Innovation Award uitgereikt. Algemeen winnaar dit jaar was Diversey – A Solenis Company, voor zijn LESSEAU® NO-Touch Bar Soap dispenser & refills. De dit jaar in het leven geroepen Cleaners’ Choice Award ging naar Baudoin Wash-Systems voor zijn Baudoin Wash Drone. De Visitors’ Choice Award, die wordt toegekend door collega-professionals en partners uit de industrie, werd gewonnen door Kärcher voor zijn KIRA CV 50.

Healthcare Cleaning Forum
Op donderdag 16 mei werd de derde editie van het Healthcare Cleaning Forum gehouden. Dit unieke eendaagse congres werd georganiseerd door Interclean, in nauwe samenwerking met CleanHospitals®. De nadruk lag op het belang van omgevingshygiëne in de strijd tegen infecties in ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Zorgexperts, waaronder specialisten op het gebied van infectiepreventie en facility managers, schoonmaakexperts en brancheleden kwamen hier bijeen om nieuwe wetenschappelijke inzichten, innovatieve technologieën en baanbrekende procedures te bespreken. Het programma, met breakoutsessies en vooraanstaande keynote speakers Prof. Didier Pittet, Clare Nash, Prof. Martin Kiernan, Prof. Brett Mitchell, Edmée Bowles en Dr. Alexandra Peters, was een groot succes. De editie van dit jaar werd bijgewoond door zorgprofessionals uit 143 landen.

Bekijk de aftermovie’: https://youtu.be/m4ZydEYHaM0?si=yX3-1Xwdyflvfb85

De volgende Interclean Amsterdam vindt plaats op 14 – 17 april 2026

Deel dit artikel

Ook interessant:

26 april 2024

#FotoFriday Monique 25 jaar in dienst

Monique is 25 jaar in dienst bij Schoon Westland. Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum! “Al vele jaren staat Monique elke zaterdagochtend trouw klaar voor haar vaste opdracht....

13 februari 2025

Gezien in de media: Khadija Hyati, al vijftien jaar strijdend voor schoonmakers

Op 7 februari publiceerde OneWorld een portret van Khadija Hyati (56), de eerste ‘president’ van het Schoonmakersparlement. Vijftien jaar lang voerde zij strijd voor betere arbeidsomstandigheden in de schoonmaaksector....

17 oktober 2021

De glimlach van een (ziek) kind

De glazenwassers van Rietbroek glas en gevelonderhoud uit Rijswijk zetten zich niet alleen in om de ramen van het Ikazia ziekenhuis te reinigen, zij toveren met hun spider- en...

10 april 2025

Terugblik diner FMNextGen: ‘Genieten van Italiaanse gerechten en levendige tafelgesprekken’

Op 2 april vond het FMNextGen-tafeldiner plaats bij UL-Team in Culemborg. Een bijzondere avond voor jongeren in de schoonmaakbranche. Aan tafel zaten zo’n dertig deelnemers, afkomstig van schoonmaakbedrijven, toeleveranciers...

19 november 2018

Poetshulpen gevraagd: Assist at Home zet in op persoonlijk en waardering

De vraag naar personeel in de schoonmaaksector is in een jaar tijd met een derde gestegen. Dat blijkt uit cijfers bij de VDAB. Het aantal mensen dat via dienstencheques...

17 januari 2023

Doe jij mee aan de European Cleaning and Hygiene Award 2023?

Het begin van het nieuwe jaar is het ideale moment om jouw inzending in te dienen voor de European Cleaning & Hygiene Awards 2023, georganiseerd door European Cleaning Journal....

22 september 2019

Week van de Zomergasten

De meteorologische of astronomische zomer van 2019 zit erop. De zomer die de geschiedenis in gaat als de op twee na warmste sinds 1901 met een gemiddelde temperatuur van...

15 januari 2024

Hasan Manav (TPA Cleaning Services) gaat vol vertrouwen op naar 30 jaar schoonmaak

Ruim 29 jaar geleden, op 11 januari 1995, startte Hasan Manav als schoonmaakkracht. Hij deed dit tijdens zijn studiejaren en verdiende destijds 4,96 gulden bruto per uur. Hij groeide...

05 augustus 2025

Arbeidsmarkt blijft krap, aantal banen neemt toe. Hoe kom je toch aan goed personeel?

In het 2e kwartaal van 2025 is het aantal vacatures gedaald met 7.000 en het aantal werklozen met 4.000. De arbeidsmarkt blijft daarmee krap: per 100 werklozen zijn er...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...