24 mei 2024

Interclean Amsterdam 2024 was een feest van herkenning, met netwerken, sociale interactie, ontspanning en entertainment

Vrijdag 17 mei sloot Interclean Amsterdam na vier dagen zakendoen en netwerken zijn deuren. Bezoekers van deze grootste Interclean Amsterdam tot nu toe werden getrakteerd op een geheel nieuwe Interclean-ervaring, waar alles draaide om het leggen van mondiale verbindingen en een kennismaking met de nieuwste innovaties en de laatste trends. Naast een uitgebreid aanbod kennissessies bood Interclean een levendig netwerkprogramma, met onder meer de dagelijkse Interclean Social Club met live entertainment en Feel Good Friday, waar scheidsrechter Bjorn Kuipers en de grootste vrijdagmiddagborrel voor een spetterende afsluiting zorgden. In totaal verwelkomde RAI Amsterdam een internationaal publiek van 875 exposanten en 30,000 bezoekers uit 143 landen.

Robert Stelling (Directeur Interclean) is blij met de opkomst en resultaten van Interclean Amsterdam 2024: “We kunnen terugkijken op vier enerverende dagen. Een van de belangrijkste doelstellingen van Interclean is om de schoonmaak- en hygiënebranche te laten groeien en bloeien. Dit doen we door de juiste omgeving en sfeer neer te zetten om zaken in te doen. Volgens mij zijn we daar goed in geslaagd, getuige de positieve sfeer in de beurshallen, alle netwerkevenementen en vooral de drukke stands, waar veel nieuwe contacten zijn gelegd en orders zijn geplaatst. Ook nu weer was de kracht van persoonlijke verbinding duidelijk zichtbaar. Ik ben er ook trots op dat we de Global Executive Summit van de World Federation of Building Service Contractors hebben georganiseerd, alsmede de Global Association Meeting, een bijeenkomst van alle internationale schoonmaak- en hygiëneverenigingen uit de hele wereld. Amsterdam was afgelopen week echt de schoonmaakhoofdstad van de wereld!”

Amsterdam Innovation Award
Geheel volgens traditie werd tijdens de opening van Interclean de prestigieuze Amsterdam Innovation Award uitgereikt. Algemeen winnaar dit jaar was Diversey – A Solenis Company, voor zijn LESSEAU® NO-Touch Bar Soap dispenser & refills. De dit jaar in het leven geroepen Cleaners’ Choice Award ging naar Baudoin Wash-Systems voor zijn Baudoin Wash Drone. De Visitors’ Choice Award, die wordt toegekend door collega-professionals en partners uit de industrie, werd gewonnen door Kärcher voor zijn KIRA CV 50.

Healthcare Cleaning Forum
Op donderdag 16 mei werd de derde editie van het Healthcare Cleaning Forum gehouden. Dit unieke eendaagse congres werd georganiseerd door Interclean, in nauwe samenwerking met CleanHospitals®. De nadruk lag op het belang van omgevingshygiëne in de strijd tegen infecties in ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Zorgexperts, waaronder specialisten op het gebied van infectiepreventie en facility managers, schoonmaakexperts en brancheleden kwamen hier bijeen om nieuwe wetenschappelijke inzichten, innovatieve technologieën en baanbrekende procedures te bespreken. Het programma, met breakoutsessies en vooraanstaande keynote speakers Prof. Didier Pittet, Clare Nash, Prof. Martin Kiernan, Prof. Brett Mitchell, Edmée Bowles en Dr. Alexandra Peters, was een groot succes. De editie van dit jaar werd bijgewoond door zorgprofessionals uit 143 landen.

Bekijk de aftermovie’: https://youtu.be/m4ZydEYHaM0?si=yX3-1Xwdyflvfb85

De volgende Interclean Amsterdam vindt plaats op 14 – 17 april 2026

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 september 2024

Schoonmaak Vakdagen maakt kennisprogramma bekend

Over zeven weken openen de deuren van de Schoonmaak Vakdagen zich. Dit jaar presenteert de organisatie op 5 en 6 november 2024 een interessant programma. Voor iedere schoonmaakprofessional...

04 oktober 2022

Van Kessel Fruit blij met snellere en betere schoonmaak met stoom

Deze week neemt Innovi de redactie over. Het bedrijf  uit Vroomshoop laat een klant aan het woord om een eerlijk beeld te schetsen over hun duurzame reiniginsoplossingen. Teelt- en...

24 maart 2023

Captains of cleaning 30 maart

Op 30 maart word je tijdens de nieuwe uitzending van Captains of Cleaning bijgepraat over het laatste nieuws in de schoonmaak en facilitaire dienstverlening. In deze uitzending komen de...

29 november 2023

Oproep: glazenwassers, doen jullie mee aan de week van hart voor de zorg?

De actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’ gaat ook in 2023 weer van start. Ditmaal vindt deze plaats van 11 tot en met 22 december 2023. Volgens traditie...

26 juni 2019

Blog: De economie groeit en…

De economie groeit. Bedrijven investeren in ontwikkelingen, innovaties en dienstverlening. Ja, dienstverlening mag weer uitgebreid worden om hun eigen medewerkers een fijne, schone en prettige werkomgeving te bieden. Voor...

17 juni 2019

Fotofilm terugblik 9e Schoonmaaktourdag

Ronkende motoren, stoere bikes, strakke pakken, open kapjes, wapperende haren, nostalgische bolides, zon en een spatje regen: ook de 9e Schoonmaaktourdag had het allemaal in zich. Een groep schoonmaakvakidioten die...

07 september 2023

CWS stelt ambitieuze doelen om CO2-uitstoot met 50% te verminderen tegen 2030

CWS, totaalleverancier op het gebied van sanitaire hygiëne, vloerverzorging, bedrijfskleding en cleanrooms, heeft haar Duurzaamheidsverslag 2022/23 gepresenteerd. Met ambitieuze klimaatdoelen streeft CWS ernaar om tegen 2030 de CO2e-uitstoot met...

14 november 2019

CSU en 400 relaties stappen in de wondere wereld van hospitality en ontrafelen geheimen

“Heeft de wondere wereld van Hospitality nog geheimen voor u?” Mooie prikkelende uitnodiging voor het 6e CSU Hospitality Congres op 14 november in het theater van de belevingsrijke Efteling. Een...

14 december 2023

Toiletonderzoek: 43,6% kans op schoon toilet

Met 43,6 procent schoon bevonden toiletten is de kans om een schoon openbaar toilet aan te treffen in Nederland nog nooit zo hoog geweest. Dat blijkt uit het Nationale...

12 november 2023

#Favorites Kärcher veegmachines in muzikale videoclip

“Een kleine acht weken geleden kregen wij de vraag vanuit WILLEMSKANTINE of wij wilde meewerken aan een videoclip voor een uniek muzikaal project”, vertelt Jop Kuster, marketingmanager van Kärcher. Die...