24 september 2024

Circulaire hygiëne voor slimmer ondernemen met Tork PaperCircle®

Met Tork PaperCircle® zet Tork stappen richting duurzaamheid door gebruikte papieren handdoeken te recyclen tot nieuwe producten. “Dit slimme systeem helpt bedrijven hun gezamenlijke, ecologische voetafdruk tot wel 40% te verkleinen. Minder afval betekent niet alleen een groenere bedrijfsvoering, maar ook kostenbesparingen en efficiënter werken”, vertelt Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Benelux Tork.

“Duurzaamheid staat bij ons allemaal hoog op de agenda”, gaat Mayke Groenendaal verder. “Met Tork PaperCircle® helpen wij bedrijven hun afvalstromen te beperken en actief bij te dragen aan een circulaire economie. Het hergebruiken van materialen maakt niet alleen een positieve impact op het milieu, maar verbetert ook het algehele bedrijfsresultaat.”

Tork PaperCircle® in de praktijk
Tork PaperCircle® verzamelt gebruikte papieren handdoeken, die vervolgens opnieuw verwerkt worden tot nieuwe producten. Deze aanpak sluit de kringloop en voorkomt dat waardevolle grondstoffen verloren gaan. “Deze werkwijze laat bedrijven op een simpele manier afval verminderen en hun duurzaamheidsdoelen behalen,” legt Mayke uit. Volgens haar draagt het programma bij aan het verkleinen van de ecologische voetafdruk en tegelijkertijd het voldoen aan de eisen van klanten en medewerkers. “Door de recycling van papieren handdoeken pakken we verspilling aan en laten we zien dat duurzaam ondernemen geen luxe is, maar noodzaak.”

Duurzaamheid als slimme keuze
Duurzaam handelen blijkt zo een strategisch voordeel te worden. Mayke: “Met Tork PaperCircle® worden bedrijven groener én ook efficiënter. Minder afval betekent minder kosten, en een duurzame aanpak verbetert het imago,” zegt Mayke. Door Tork PaperCircle® te omarmen, laten bedrijven zien dat ze verantwoordelijkheid nemen en klaar zijn voor de toekomst.
Steeds meer klanten en medewerkers verwachten dat bedrijven milieubewust handelen. “Een bedrijf dat kiest voor Tork PaperCircle® laat zien dat het werkt aan een duurzamere wereld. Dat vergroot de waardering van klanten en zorgt voor betrokken medewerkers. Zo brengen we onze slogan ‘Think ahead’ tot leven.”

Meer weten over Tork PaperCircle®? Klik hier.

 

Lees ook deze artikelen over Tork:

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”
Tork PeakServe®: Slim hygiëne-handdoek-systeem voor drukbezochte locaties

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 januari 2023

Consensus Group en Gumdrop samen ‘in kauwgom’

Een nieuw paar laarzen of een telefoonhoesje van kauwgomafval? Dankzij een samenwerking tussen de Consensus Group en Gumdrop kan kauwgom worden gerecycled tot nieuwe grondstoffen. Hier kunnen vervolgens nieuwe...

12 november 2024

De CSU Innovatie Award 2024 gaat naar DialogueTrainer

DialogueTrainer heeft op 12 november de CSU Innovatie Award 2024 gewonnen.  Het simuleren van gesprekken met een virtuele gesprekspartner maakt DialogueTrainer tot een krachtige tool voor de ontwikkeling van...

01 november 2024

#VacatureVrijdag: Interclean zoekt Brand Marketing Manager

JOB alert! Interclean zoekt een Brand Marketing Manager die haar merk wereldwijd gaat uitbouwen en sterker in de markt gaat zetten.

26 juni 2019

Boom voor overstap van papieren naar elektronische dienstencheque

Het dienstenchequebedrijf onder Groep Ubuntu x 8K plant een boom voor elke klant die overschakelt van papieren naar elektronische dienstencheques. Knack.be kondigt dit groene en duurzame nieuws aan op...

18 oktober 2022

“Numatic kiest voor Netto 0 in 2035”

Numatic doet een mooie duurzaamheidsbelofte: ‘Netto nul in 2035’. De fabrikant en distributeur van professionele schoonmaakmachines en –materialen én de consumentenstofzuigers Henry en Hetty, zet zich full focus in...

25 april 2024

World Hand Hygiene Day: Tork benadrukt belang handhygiëne trainingen voor zorgverleners

Op 5 mei organiseert de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) World Hand Hygiene Day (WHHD), een jaarlijkse oproep aan zorgprofessionals om hun handhygiëne te verbeteren. Dit jaar neemt Tork voor de negende...

17 september 2024

Schoonmakend Nederland blikt terug op Prinsjesdag: Een veilig, schoon, bereikbaar, slim en vitaal Nederland

“Het kabinet ziet het belang van ondernemerschap en dat we als land het geld eerst moeten verdienen voordat we het kunnen uitgeven”, blikt Tamara van Ark, voorzitter Schoonmakend...

15 januari 2025

Kärcher viert 90-jarig jubileum met 90 acties

Kärcher viert dit jaar zijn 90-jarig bestaan. In januari 1935 richtte Alfred Kärcher een klusatelier op voor verwarmingstechniek in Stuttgart. De volgende decennia groeide het kleine familiebedrijf uit tot...

05 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Ons nieuwe Planbord medewerkers draagt bij aan werkplezier en klanttevredenheid”

Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij Nocore, vertelt over de nieuwe productstrategie van Nocore omtrent medewerkers. Ontwikkeld om schoonmaakbedrijven te ondersteunen bij het efficient plannen tot werven en...

19 december 2024

Kerstmagie in schoonmaakland: Wie heeft de mooiste ‘Kerstcommercial’?

Het is bijna Kerst en we ontdekken een nieuwe trend. Het zijn dit jaar niet alleen supermarktketens die met elkaar 'strijden' om de beste kerstcommercials, ook in schoonmaakland hebben...