24 september 2024

Circulaire hygiëne voor slimmer ondernemen met Tork PaperCircle®

Met Tork PaperCircle® zet Tork stappen richting duurzaamheid door gebruikte papieren handdoeken te recyclen tot nieuwe producten. “Dit slimme systeem helpt bedrijven hun gezamenlijke, ecologische voetafdruk tot wel 40% te verkleinen. Minder afval betekent niet alleen een groenere bedrijfsvoering, maar ook kostenbesparingen en efficiënter werken”, vertelt Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Benelux Tork.

“Duurzaamheid staat bij ons allemaal hoog op de agenda”, gaat Mayke Groenendaal verder. “Met Tork PaperCircle® helpen wij bedrijven hun afvalstromen te beperken en actief bij te dragen aan een circulaire economie. Het hergebruiken van materialen maakt niet alleen een positieve impact op het milieu, maar verbetert ook het algehele bedrijfsresultaat.”

Tork PaperCircle® in de praktijk
Tork PaperCircle® verzamelt gebruikte papieren handdoeken, die vervolgens opnieuw verwerkt worden tot nieuwe producten. Deze aanpak sluit de kringloop en voorkomt dat waardevolle grondstoffen verloren gaan. “Deze werkwijze laat bedrijven op een simpele manier afval verminderen en hun duurzaamheidsdoelen behalen,” legt Mayke uit. Volgens haar draagt het programma bij aan het verkleinen van de ecologische voetafdruk en tegelijkertijd het voldoen aan de eisen van klanten en medewerkers. “Door de recycling van papieren handdoeken pakken we verspilling aan en laten we zien dat duurzaam ondernemen geen luxe is, maar noodzaak.”

Duurzaamheid als slimme keuze
Duurzaam handelen blijkt zo een strategisch voordeel te worden. Mayke: “Met Tork PaperCircle® worden bedrijven groener én ook efficiënter. Minder afval betekent minder kosten, en een duurzame aanpak verbetert het imago,” zegt Mayke. Door Tork PaperCircle® te omarmen, laten bedrijven zien dat ze verantwoordelijkheid nemen en klaar zijn voor de toekomst.
Steeds meer klanten en medewerkers verwachten dat bedrijven milieubewust handelen. “Een bedrijf dat kiest voor Tork PaperCircle® laat zien dat het werkt aan een duurzamere wereld. Dat vergroot de waardering van klanten en zorgt voor betrokken medewerkers. Zo brengen we onze slogan ‘Think ahead’ tot leven.”

Meer weten over Tork PaperCircle®? Klik hier.

 

Lees ook deze artikelen over Tork:

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”
Tork PeakServe®: Slim hygiëne-handdoek-systeem voor drukbezochte locaties

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 oktober 2022

“Nooit meer discussie of de uren op de salarisstrook kloppen”

Nocore levert software aan een groot aantal schoonmaakbedrijven. De basis is een ERP-systeem voor afhandeling van arbeidsintensieve administratieve handelingen. Met daarbij ook de mogelijkheid om van modules als voor...

20 oktober 2021

Essity en McDonalds sluiten de cirkel voor papieren bekertjes

Drank-, milkshake- en ijsbekers zullen worden hergebruikt voor de productie van toiletpapier van Essity’s toonaangevende hygiëne merk Tork. Uit de pilot is gebleken dat Essity de papieren bekertjes, nadat...

03 april 2025

6 toppers en 4 topteams verrast met hun podiumplek Schoonmaker van het Jaar 2025

Gefeliciteerd, finalisten en finaleteams! De jury heeft in onderling overleg besloten wie de 6 toppers en 4 topteams zijn met een grote diversiteit op het podium: gezondheidszorg, kantoor, onderwijs,...

29 januari 2025

Saxion studenten ervaren unieke leeruitdaging bij Asito

Asito gaf 70 tweedejaars studenten Commerciële Economie van Saxion Hogeschool, met het profiel Sales als basis, de uitdagende opdracht om belangrijke leads te definiëren binnen de segmenten industrie, retail...

22 mei 2025

Marga Buis (Progenta) staat haar ‘mannetje’

Op haar 21ste stapte Marga Buis als vrouw de mannenwereld van specialistisch vloeronderhoud binnen. Het was even wennen, maar inmiddels heeft ze haar plek volledig gevonden bij Progenta. Begin...

25 november 2024

Robotisering, van pionieren tot omarmen. BOMA vertelt.

Jeroen Evers en Jeroen Stoof zijn de aanjagers van BOMA Nederland op het gebied van robotisering. Vanaf de pioniersfase tot de huidige omarming. Zij maakten de ontwikkelingen mee en...

25 november 2025

BOMA versterkt duurzame koers met komst Sustainability Executive Rob van Hooijdonk

Duurzaamheid zit bij BOMA al jaren in het DNA. Met initiatieven als de BOMA eco score, waarmee klanten inzicht krijgen in de milieu-impact van hun schoonmaakmiddelen, en productinnovaties als...

07 mei 2025

Rick van Gent (Multiclean): Van kok naar schoonmaker

Eigenlijk wilde de 30-jarige Rick van Gent kok worden, maar dat liep anders toen hij in de schoonmaak terechtkwam. “Bij Multiclean klikte het goed met de drie broers die...

24 december 2018

Nieuwe weg Piecom, ISSA-bekroning, kennis delen en disruptie

Op Masters of LXRY toonde Piecom onlangs haar nieuwe weg. Met een disruptieve innovatie en een andere manier van presenteren dan in schoonmaakland gewoon is, maakte het bedrijf een...

05 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Ons nieuwe Planbord medewerkers draagt bij aan werkplezier en klanttevredenheid”

Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij Nocore, vertelt over de nieuwe productstrategie van Nocore omtrent medewerkers. Ontwikkeld om schoonmaakbedrijven te ondersteunen bij het efficient plannen tot werven en...