8 mei 2025

Vileda Professional lanceert eerste Vermop-producten in Vileda-stijl tijdens LIVE EXPERIENCE event

Op 7 mei 2025 vond bij Liemès in Utrecht een bijzonder moment plaats: de officiële lancering van de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl. Tijdens een exclusieve Live Experience bracht Vileda Professional genodigden – relaties, schoonmaakbedrijven en groothandels – samen voor een kennismaking met het vernieuwde assortiment en met elkaar. 

De sfeer was ontspannen en persoonlijk. Tijdens de ontvangst, avondhap en afsluitende borrel werd er volop genetwerkt. De aanwezigen spraken hun waardering uit voor de kwaliteit van zowel de producten van Vermop als Vileda. “Degelijk, duurzaam en makkelijk in gebruik, we zetten bijvoorbeeld de trolleys in op meerdere projecten”, aldus één van de genodigde relaties. “En nu alles onder één merknaam, dat werkt prettig.”

Bescheiden en trots
Chiel op de Beek, General Manager BeNeFrance, Nordics & Eastern Europe bij Vileda Professional, is zichtbaar trots tijdens het event. Als hij bij onze redactie wordt geïntroduceerd als dé man die Vileda in Nederland groot heeft gemaakt, reageert hij bescheiden: “Dit doen we samen. Het is nooit een eenmansprestatie. Ons succes komt voort uit kwalitatieve en innovatieve producten én uit de kracht van onze mensen. De cultuur van passie voor schoonmaak, samenwerking en wederzijds vertrouwen die we al 25 jaar koesteren, is hierin essentieel. Met de overname van Vermop brengen we nog meer expertise en kwaliteit samen. We hopen dat onze relaties vandaag kunnen proeven van de energie en innovatie die hieruit voortkomen.”

Primeur
Het event liet de primeur zien van de Vermop-producten in Vileda-stijl. Maar tijdens het event kondigde Chiel nog een andere primeur aan: een samenwerking met een firma in Frankrijk voor het refurbishen van gebruikte werkwagens. “We halen deze trolleys terug, reinigen ze en vervangen onderdelen met als doel deze opnieuw in de markt te kunnen zetten.” Hij vertelt dat op dit moment een eerste partij van 50 gebruikte trolleys worden geïnventariseerd. “We onderzoeken wat er nodig is qua vervanging en onderhoud, en wat hiervan de kosten zijn. Deze samenwerking beperkt zich in deze fase nog tot Frankrijk maar bij succes is het doel dit concept ook in de BeNeLux te kunnen aanbieden.

Producten met een nieuw jasje – en meerwaarde
Centraal op de Live Experience staan de nieuwe schoonmaakoplossingen. Het was aan de genodigden om deze vernieuwde producten van dichtbij te ervaren. Met als grote blikvanger de Shopster, een compleet uitgeruste materiaalwagen die zich onderscheidt in veelzijdigheid, flexibiliteit en hygiëne. De Shopster is verkrijgbaar in drie varianten: de Twix Pers, Pre-prep en US Pro Pers, elk afgestemd op verschillende schoonmaaksituaties. Een genodigde geeft enthousiast reactie op de Shopster: “zo fijn compact en met dichte vakken, dat geeft altijd een net en hygiënisch aanzicht.”
Daarnaast werd het Twix-systeem getoond, de Sprint V mophouder en meerdere doeken.

De producten worden nu onder de vlag van Vileda Professional gevoerd, onderdeel van de internationale Freudenberg Groep. In 2023 nam zij het merk Vermop over, een strategische stap die nu zichtbaar wordt in de vorm van een geïntegreerd en geoptimaliseerd assortiment onder Vileda vlag.

Marianne Timmer: “Succes begint bij doelen durven stellen en keuzes durven maken”
Tijdens het event sprak Olympisch schaatskampioen Marianne Timmer. Ze wist het publiek te raken met een energiek en openhartig verhaal over presteren onder druk, keuzes maken en omgaan met tegenslag. Ze trok duidelijke parallellen tussen haar sportcarrière en het bedrijfsleven. “Of je nu traint voor goud of werkt aan een vernieuwd productassortiment, alles begint met een helder doel,” vertelde ze. “Als je weet waar je naartoe werkt, kun je bewuste keuzes maken. En het team om je heen is dan cruciaal.”

Marianne sprak over de kracht van doorzettingsvermogen, ook als het tegenzit. “In topsport leer je: niet elke training is leuk. Soms heb je spierpijn, soms misluk je. Maar je leert ervan. Dat geldt ook voor innovatie en organisatieverandering.”

Ze benoemde ook de weerstand bij grote vernieuwingen, zoals de introductie van de klapschaats. “Verandering roept twijfel op. Maar juist dan moet je durven doorpakken.”
Met haar eigen ervaringen, van vallen tot wereldrecords, bracht Marianne een eerlijke boodschap. “Alles draait om focus, voorbereiding en het durven nemen van risico’s. En bovenal: elkaar blijven steunen. Want succes boek je nooit alleen.”

Gezamenlijke afsluiting
Na de keynote was het tijd voor de borrel. In ontspannen sfeer werd verder gesproken over de boodschap van Marianne, de vernieuwde productoplossingen en de samenwerking. Op naar een vernieuwde toekomst.

Een tweede LIVE EXPERIENCE vindt op 8 mei 2025 plaats in Antwerpen voor de Belgische relaties.

 

Van 6 t/m 13 mei staat Vileda Professional centraal op Schoonmaakjournaal.nl. Met iedere dag van deze week nieuws over het bedrijf, de producten én de mens erachter. Een uniek inkijkje wat op 6 mei begon met de blog van Paul Harleman over Liefde, en op 7 mei werd opgevolgd door de praktijkcase met RAV Brabant MWN.

Lees ook: Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 augustus 2024

Crohill introduceert innovatieve vloerreiniger: Crohill topvloerreiniger

Crohill werkt gestaag aan een duurzamere schoonmaakbranche. Het bedrijf ontwikkelde in het verleden onder andere Crohill slimmer schoon en Crohill schoner schoon. Om het werk voor schoonmakers lichter en...

24 september 2024

Circulaire hygiëne voor slimmer ondernemen met Tork PaperCircle®

Met Tork PaperCircle® zet Tork stappen richting duurzaamheid door gebruikte papieren handdoeken te recyclen tot nieuwe producten. “Dit slimme systeem helpt bedrijven hun gezamenlijke, ecologische voetafdruk tot wel 40%...

13 februari 2025

Gezien in de media: Khadija Hyati, al vijftien jaar strijdend voor schoonmakers

Op 7 februari publiceerde OneWorld een portret van Khadija Hyati (56), de eerste ‘president’ van het Schoonmakersparlement. Vijftien jaar lang voerde zij strijd voor betere arbeidsomstandigheden in de schoonmaaksector....

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

10 april 2025

Medewerkers krijgen via Prikkl financieel inzicht richting pensioen

Werknemers in de schoonmaaksector krijgen kosteloos inzicht in hun financiële situatie via Prikkl. Dit helpt hen beter voorbereid te zijn op keuzes rondom eerder stoppen met werken of het...

26 november 2024

Nieuwste releases van Nocore enthousiast ontvangen

Op 19 november organiseerde Nocore haar Nocore Release Event 2024. Meer dan 140 genodigden luisterden belangstellend naar het programma vol informatie én innovaties op softwaregebied. Medewerkers en partners van...

07 mei 2025

Rick van Gent (Multiclean): Van kok naar schoonmaker

Eigenlijk wilde de 30-jarige Rick van Gent kok worden, maar dat liep anders toen hij in de schoonmaak terechtkwam. “Bij Multiclean klikte het goed met de drie broers die...

30 september 2024

CtrlCloud en Nocore: “Samen bieden we een complete ICT ervaring”

CtrlCloud, specialist in cloudoplossingen voor het MKB, is sinds eind 2023 strategisch partner van Nocore. Hoewel de samenwerking tussen de twee partijen al langer bestaat, sluiten de diensten van...

15 mei 2025

Tork bereikt belangrijke mijlpaal: miljard gebruikers profiteren van datagestuurde schoonmaaktechnologie in professionele omgevingen

Tork, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: in 2024 waren er circa 1,2 miljard mensen die gebruik maakten van het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken. Deze schoonmaaktechnologie gebruikt realtime data om...

20 december 2024

Glazenwassers met een warm hart voor de zorg

Van 9 tot en met 20 december 2024 loopt de actie 'Glazenwassers hebben ♥ voor de Zorg'. een jaarlijks terugkomende actie van Schoonmakend Nederland waar meerdere glazenwassersbedrijven aan meewerken....