8 mei 2025

Vileda Professional lanceert eerste Vermop-producten in Vileda-stijl tijdens LIVE EXPERIENCE event

Op 7 mei 2025 vond bij Liemès in Utrecht een bijzonder moment plaats: de officiële lancering van de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl. Tijdens een exclusieve Live Experience bracht Vileda Professional genodigden – relaties, schoonmaakbedrijven en groothandels – samen voor een kennismaking met het vernieuwde assortiment en met elkaar. 

De sfeer was ontspannen en persoonlijk. Tijdens de ontvangst, avondhap en afsluitende borrel werd er volop genetwerkt. De aanwezigen spraken hun waardering uit voor de kwaliteit van zowel de producten van Vermop als Vileda. “Degelijk, duurzaam en makkelijk in gebruik, we zetten bijvoorbeeld de trolleys in op meerdere projecten”, aldus één van de genodigde relaties. “En nu alles onder één merknaam, dat werkt prettig.”

Bescheiden en trots
Chiel op de Beek, General Manager BeNeFrance, Nordics & Eastern Europe bij Vileda Professional, is zichtbaar trots tijdens het event. Als hij bij onze redactie wordt geïntroduceerd als dé man die Vileda in Nederland groot heeft gemaakt, reageert hij bescheiden: “Dit doen we samen. Het is nooit een eenmansprestatie. Ons succes komt voort uit kwalitatieve en innovatieve producten én uit de kracht van onze mensen. De cultuur van passie voor schoonmaak, samenwerking en wederzijds vertrouwen die we al 25 jaar koesteren, is hierin essentieel. Met de overname van Vermop brengen we nog meer expertise en kwaliteit samen. We hopen dat onze relaties vandaag kunnen proeven van de energie en innovatie die hieruit voortkomen.”

Primeur
Het event liet de primeur zien van de Vermop-producten in Vileda-stijl. Maar tijdens het event kondigde Chiel nog een andere primeur aan: een samenwerking met een firma in Frankrijk voor het refurbishen van gebruikte werkwagens. “We halen deze trolleys terug, reinigen ze en vervangen onderdelen met als doel deze opnieuw in de markt te kunnen zetten.” Hij vertelt dat op dit moment een eerste partij van 50 gebruikte trolleys worden geïnventariseerd. “We onderzoeken wat er nodig is qua vervanging en onderhoud, en wat hiervan de kosten zijn. Deze samenwerking beperkt zich in deze fase nog tot Frankrijk maar bij succes is het doel dit concept ook in de BeNeLux te kunnen aanbieden.

Producten met een nieuw jasje – en meerwaarde
Centraal op de Live Experience staan de nieuwe schoonmaakoplossingen. Het was aan de genodigden om deze vernieuwde producten van dichtbij te ervaren. Met als grote blikvanger de Shopster, een compleet uitgeruste materiaalwagen die zich onderscheidt in veelzijdigheid, flexibiliteit en hygiëne. De Shopster is verkrijgbaar in drie varianten: de Twix Pers, Pre-prep en US Pro Pers, elk afgestemd op verschillende schoonmaaksituaties. Een genodigde geeft enthousiast reactie op de Shopster: “zo fijn compact en met dichte vakken, dat geeft altijd een net en hygiënisch aanzicht.”
Daarnaast werd het Twix-systeem getoond, de Sprint V mophouder en meerdere doeken.

De producten worden nu onder de vlag van Vileda Professional gevoerd, onderdeel van de internationale Freudenberg Groep. In 2023 nam zij het merk Vermop over, een strategische stap die nu zichtbaar wordt in de vorm van een geïntegreerd en geoptimaliseerd assortiment onder Vileda vlag.

Marianne Timmer: “Succes begint bij doelen durven stellen en keuzes durven maken”
Tijdens het event sprak Olympisch schaatskampioen Marianne Timmer. Ze wist het publiek te raken met een energiek en openhartig verhaal over presteren onder druk, keuzes maken en omgaan met tegenslag. Ze trok duidelijke parallellen tussen haar sportcarrière en het bedrijfsleven. “Of je nu traint voor goud of werkt aan een vernieuwd productassortiment, alles begint met een helder doel,” vertelde ze. “Als je weet waar je naartoe werkt, kun je bewuste keuzes maken. En het team om je heen is dan cruciaal.”

Marianne sprak over de kracht van doorzettingsvermogen, ook als het tegenzit. “In topsport leer je: niet elke training is leuk. Soms heb je spierpijn, soms misluk je. Maar je leert ervan. Dat geldt ook voor innovatie en organisatieverandering.”

Ze benoemde ook de weerstand bij grote vernieuwingen, zoals de introductie van de klapschaats. “Verandering roept twijfel op. Maar juist dan moet je durven doorpakken.”
Met haar eigen ervaringen, van vallen tot wereldrecords, bracht Marianne een eerlijke boodschap. “Alles draait om focus, voorbereiding en het durven nemen van risico’s. En bovenal: elkaar blijven steunen. Want succes boek je nooit alleen.”

Gezamenlijke afsluiting
Na de keynote was het tijd voor de borrel. In ontspannen sfeer werd verder gesproken over de boodschap van Marianne, de vernieuwde productoplossingen en de samenwerking. Op naar een vernieuwde toekomst.

Een tweede LIVE EXPERIENCE vindt op 8 mei 2025 plaats in Antwerpen voor de Belgische relaties.

 

Van 6 t/m 13 mei staat Vileda Professional centraal op Schoonmaakjournaal.nl. Met iedere dag van deze week nieuws over het bedrijf, de producten én de mens erachter. Een uniek inkijkje wat op 6 mei begon met de blog van Paul Harleman over Liefde, en op 7 mei werd opgevolgd door de praktijkcase met RAV Brabant MWN.

Lees ook: Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 oktober 2024

Doe mee met de actieweek “Glazenwassers hebben ❤️ voor de zorg”

"De actieweek 'Glazenwassers hebben hart voor de zorg' biedt elk jaar een unieke kans voor ons, de glazenwassers, om meer te doen dan alleen ramen lappen. Het is een...

06 augustus 2024

Schoonmaakjournaal viert Koperen Jubileum: 12,5 jaar Inspiratie en Samenwerking

Wat ben ik trots. Vandaag vieren we het 12,5-jarig bestaan van Schoonmaakjournaal – ons koperen jubileum. Ik weet nog dat Petra de Bruin mij 12,5 jaar geleden toefluisterde met...

15 mei 2025

Wie volgt Niklaas Larkens op als de beste glazenwasser van Nederland?

Tijdens de Schoonmaak Vakdagen, op 18 en 19 november 2025,  barst de strijd weer los om de felbegeerde titel ‘Beste glazenwasser van Nederland’. De allerbeste vakmensen uit de branche...

27 augustus 2025

CSU in hoger beroep tegen gunning aanbesteding politie aan concurrenten

Het schoonmaakbedrijf Atalian uit Hengelo gaat de politiebureaus in Oost-Nederland schoonmaken. Asito, Effektief, Balans, Gom en Blue Facilitair in andere delen van het land. De politie heeft besloten om...

26 november 2024

Nieuwste releases van Nocore enthousiast ontvangen

Op 19 november organiseerde Nocore haar Nocore Release Event 2024. Meer dan 140 genodigden luisterden belangstellend naar het programma vol informatie én innovaties op softwaregebied. Medewerkers en partners van...

07 november 2024

Blog Rita Brouwer: Natural Intelligence (NI) gelukkig hebben we de mens nog!

Onze voorzitter Diane blogde vorig jaar al over AI en de impact ervan én dat het niet meer weg te denken is uit de wereld van nu. Ook zien...

12 maart 2025

Meld je aan voor de Europese Cleaning & Hygiene Awards 2025

De inschrijving voor de European Cleaning & Hygiene Awards 2025 is officieel geopend. Dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en individuele professionals uit de sector krijgen de kans om erkend te worden...

28 augustus 2024

Gaan de schoonmakers op 9 september staken?

Als het aan FNV en CNV ligt gaan op maandag 9 september alle schoonmakers van Nederland staken. De vakbonden vinden het hoog tijd dat de regering ervoor zorgt dat...

07 mei 2025

Rick van Gent (Multiclean): Van kok naar schoonmaker

Eigenlijk wilde de 30-jarige Rick van Gent kok worden, maar dat liep anders toen hij in de schoonmaak terechtkwam. “Bij Multiclean klikte het goed met de drie broers die...

14 januari 2025

Doe mee aan de Workshop Interculturele communicatie

Op 23 januari organiseert Schoonmakend Nederland samen met Paradigma de workshop Interculturele Communicatie. Omdat diversiteit belangrijk is en ieder ook zichzelf mag zijn. Maar hoe organiseer je een prettige...