11 april 2019

Blauwdruk: Asito opnieuw meest bekende en overwogen aanbieder in schoonmaak

Onderzoeksbureau Blauw heeft onlangs wederom onderzoek gedaan naar de mentale positie van schoonmaakaanbieders onder facilitair managers bij bedrijven met meer dan 50 werknemers. Voor het onderdeel schoonmaak werden 239 respondenten bevraagd. Opnieuw kwam Asito als meest bekende en meest overwogen aanbieder uit het onderzoek.

Het belangrijkste keuzemotief onder beslissers is dit jaar de betrouwbaarheid van de organisatie (59%); dit aspect stond vorige keer op de vierde plaats. Het hebben van vakdeskundig personeel komt nu op de tweede plaats, waar het voorheen op de zesde plaats stond. Het bieden van kwaliteit had in 2017 de eerste plaats, maar het belang hiervan als keuzemotief is afgenomen (45% versus 55% in 2017).

Het belangrijkste keuzemotief onder FM’ers is betrouwbaarheid organisatie

Naamsbekendheid
Met 30% spontane naamsbekendheid blijft Asito het meest bekende schoonmaakbedrijf onder de doelgroep. Dit betekent dat facilitair professionals zonder hulp de naam van Asito noemen als hen gevraagd wordt naar schoonmaakbedrijven. Dit percentage is met 3% gestegen ten opzichte van het onderzoek van twee jaar geleden.

De geholpen naamsbekendheid, het antwoord op de vraag ‘kent u Asito’, is 86%. Ook daar scoort Asito als beste. Daarnaast wordt Asito als meeste overwogen door facilitair managers (22%). Kansen liggen voor Asito in de segmentatie die de organisatie doorvoert. Facilitair managers geven aan meer maatwerk en focus te verwachten van hun aanbieder. Asito heeft afgelopen jaar haar activiteiten in de zorg al gesegmenteerd in een divisie Cure en een divisie Care. Komende tijd zullen meer segmenten worden gelanceerd, waarmee aan de vraag van de markt wordt voldaan.

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 april 2022

Nieuw: de RAS-app, dé digitale hulp van de schoonmaker

Een app voor en door schoonmakers. Die hen helpt de eigen regie over hun persoonlijk leven en ontwikkeling te nemen. Een nieuwe app die zowel schoonmakers als schoonmaakbedrijven helpt...

03 februari 2022

Streven naar meer gelijkheid op de werkplek

Namens ISS Facility Services Nederland ondertekenden CEO Edu Peek en People & Culture Director Gemmie Hermens deze week de UN Women’s Empowerment Principles (WEP’s). Hiermee ondersteunt ISS het belang...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

20 september 2022

‘Sell the experience’

Drie inspiratietalks inspireerden de leden van FM NextGen tijdens hun event op 15 september jl. Met uitspraken zoals ‘Iedereen is sales’ en Sell the experience’ die tijdens de rondleiding...

14 februari 2022

Blog: Werkplezier…. Hoe dan?

Een extreem hoog ziekteverzuim, een voortdurend tekort aan personeel en dan ook nog zorgen voor werkplezier op de werkvloer? Hoe dan? Als leidinggevende en/of HR-medewerker heb je veel ballen...

27 maart 2022

Superhelden

Glazenwassers van Fortron Totaal Gevelmanagement kregen via social media een bedankje voor hun inzet bij het Amalia Kinderziekenhuis in Nijmegen. “Superhelden die de ramen kwamen wassen van ons Amalia...

20 maart 2024

CSU neemt schoonmaakportefeuille over van MKB Schoon!

Schoonmaakbedrijf CSU heeft per 26 februari 2024 de schoonmaakactiviteiten voor circa 230 opdrachtgevers overgenomen van MKB Schoon! uit Houten. 150 medewerkers treden in dienst bij CSU. De overname van...

20 mei 2024

Blog Maurice Rutgrink: De Arbeidsomstandighedenwet

In de Arbeidsomstandighedenwet – of kortweg: de Arbowet – staan regels voor werkgevers en werknemers om de gezondheid, veiligheid en welzijn van werknemers te bevorderen. Wat moet je doen...

02 september 2025

Asito toont blik achter de schermen bij vliegtuigschoonmaak: “Het is net Tetris”

Nu de vakantieperiode ten einde loopt, kijken we samen met Asito terug op de schoonmaak van vliegtuigen. Want die schoonmaak beleefde de afgelopen weken hoogtij. En meer. Want wat...

06 september 2019

Academie voor schoonmaaktalenten voert top 5 meest populair in augustus aan

Meer dan 11.000 mensen bereikten we met het klantenverhaal van UL-Team over het opleidingshuis van schoonmaakbedrijf Victoria. Een prachtig en praktisch verhaal over de academie voor schoonmaaktalenten, waarmee het...