7 november 2022

“Dankzij deze beurs laat je jouw schoonmaakteam beter en efficiënter presteren”

15 en 16 november 2022 staan in het teken van de Schoonmaak Vakdagen. Deze vakbeurs voor Nederland en Vlaanderen biedt met een volle beursvloer én zeer interessant kennisprogramma een ideaal dagje uit voor schoonmaakondernemers. Zoals beursmanager Lisanne Andeweg zegt: “Een bezoek aan de Schoonmaak Vakdagen levert altijd iets op!”

Enthousiast steekt Lisanne van wal: “De vierde editie staat inmiddels voor de deur. Met een divers aanbod aan exposanten bieden we een interessant en leerzaam dagje uit voor ondernemers en hoger management binnen de Nederlandse en Vlaamse schoonmaakmarkt. Innovatieve exposanten als i-team Global, Cleaning Workx en Numatic International zijn van de partij, net als bijvoorbeeld Safety-Lift, Appreo, CleanJack, Grip Facility, Nocore en Unger. Het zijn echter te veel namen om ze allemaal te noemen. Maar voor het actuele aanbod kijk je op onze website.”

Actueel en informatief
“Regelmatig zien we in verschillende sectoren dat binnen branches wordt afgevraagd of beurzen anno 2022 nog wel de moeite waar zijn. Wij hebben de laatste jaren laten zien dat de Schoonmaak Vakdagen vervult in een behoefte. Dat is te danken aan de selecte doelgroep waarvoor de beurs bedoeld is. We focussen ons alleen op de schoonmaaksector en facilitair managers die op zoek zijn naar schoonmaakoplossingen. Op onze beurs vindt je oplossingen voor actuele probleemstukken en informatie die helpen om schoonmaakteams beter en efficiënter te laten presteren.”

Mens centraal
De Schoonmaak Vakdagen zet dit jaar de mens centraal. Lisanne legt uit waarom: “Arbeidsmarktkrapte is een enorme uitdaging en we zoeken allemaal naar oplossingen om die ene werkgever te zijn waardoor we personeel kunnen binden en boeien. Daarom hebben we alle exposanten uitgedaagd om op de beurs uit te leggen wat de innovaties in producten en diensten betekenen voor de mens. Immers, alleen als de mens happy is, kan hij of zij goed presteren. En dat verwacht de opdrachtgever.”

Kennisprogramma
Lisanne vervolgt: “Met het kennisprogramma bieden we een overzichtelijk aanbod aan verschillende sessies over actuele thema’s. Zo kunnen mkb-ondernemers in een uur inzicht krijgen in het aanbestedingsproces en krijgen ze van Octavia Siertsema tools in handen om de gunning te winnen van de schoonmaakreuzen. Maar ook over het verminderen van plastic wordt gesproken door de Plastic Soup Foundation en Crohill. Plasticvrij schoonmaken is immers dichterbij dan we denken. Tevens is er aandacht voor het op de kaart zetten van het eigen bedrijf. Vanuit eigen hand vertelt Tugrul Cirakoglu (De Frisse Kater) over zijn verhaal en Mike Verkuijlen van Alona Marketing gaat in op het online vindbaar maken van het schoonmaakbedrijf en daar klanten mee werven.

Het kennisprogramma is nog uitgebreider, maar daarvoor verwijs ik je graag naar onze website. Persoonlijk kijk ik reikhalzend uit naar de tweede dag met het NK Glazenwassen waar Sven van der Burgh probeert zijn titel te verdedigen en het NK Snel Glazenwassen waar we proberen om het wereldrecord snelheid naar Nederland te halen met een vette knipoog naar het vak.”

Gratis te bezoeken
De Schoonmaak Vakdagen zijn gratis te bezoeken op 15 en 16 november 2022 in Expo Houten. Het enige wat je hoeft te doen is je komst te bevestigen. Dat kan via deze link: https://www.databadge.net/svd2022/reg/?card=10010786. Je ontvangt dan een e-mail met een barcode die je bij de entree kunt tonen. Omdat ook het parkeren bij Expo Houten gratis is, levert een bezoek je áltijd wat op!

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 juli 2019

Blog: Impact op 10 miljoen mensen

Impact. Na duurzaamheid en MVO lijkt dit een nieuw modewoord. Ieder zichzelf respecterend bedrijf zegt tegenwoordig iets met impact te doen. Maar wat dat ‘iets’ is, blijft in de...

02 oktober 2019

Blog: Een medewerker ziek… en nu?

Een van de lastigste zaken waar wij als ondernemer mee te maken hebben, is ziekteverzuim. Vorig jaar werd bekend dat het gemiddelde ziekteverzuim licht gestegen is en dat het...

26 september 2023

Fris & Rein sluit zich aan bij Romaro Schoonmaakgroep

Fris & Rein Schoonmaakdiensten gaat verder onder de paraplu van Romaro Schoonmaakgroep uit Ridderkerk. Met de aansluiting bij Romaro Schoonmaakgroep beoogt Fris & Rein de volgende stap te maken...

03 januari 2019

Digitale Doolhof (7): “KIRA van Kärcher markeert begin assortiment autonome reinigingsmachines”

“We staan aan het begin van een technologische ontwikkeling met onze KIRA. Deze professionele automatische schrobzuigmachine is namelijk de eerste robot-reinigingsmachine van een toekomstig, compleet assortiment. We vertellen trots...

03 februari 2023

“Koester de overeenkomsten en omarm de verschillen”

De schoonmaakbranche is een mensensector bij uitstek. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers kunnen floreren en gezond hun pensioen halen? Als iemand dat weet, dan is het Marjolein...

10 januari 2024

Henk Toering benoemd tot Algemeen Directeur Wecovi

Familiebedrijf Wecovi met ruim 50 jaar nationale en internationale ervaring in de recreatie- en schoonmaakbranche, kondigt met genoegen een verandering aan in de dagelijkse leiding. Per 8 januari 2024...

12 maart 2019

Vriend van de AED van Uniqcare vindt aansluiting bij scholen

De lagere en middelbare school behoort een veilige omgeving voor kinderen te zijn. Ook op het gebied van gezondheid, zoals hartveiligheid. Speciaal voor deze scholen stelde Uniqcare Facility Services...

14 november 2024

Bestuur SIEV: “Ben je lid, geen lid, ondernemer? Neem deel aan onze ALV”

SIEV bespreekt tijdens de Algemene Ledenvergadering op dinsdag 26 november bij Makita Nederland in Eindhoven belangrijke onderwerpen die van invloed zijn op de toekomst van werknemers en de schoonmaakbranche....

30 mei 2022

“Digitalisering ontzorgt, maar schoonmaak is en blijft mensenwerk”

Tachtig jaar geleden en met een investering van 250 gulden klom oprichter Frans Wittens op een ladder om met een zinken emmer en doekje ramen van winkels en bedrijven...

11 januari 2022

Acht socialmedia-trends voor de schoonmaakbranche

Korte filmpjes op TikTok, adverteren op Facebook of toch maar video’s maken op Youtube? De mogelijkheden op het gebied van online marketing via sociale media vliegen je om de...