17 februari 2025

RAS helpt bij loyaliteitsbonus jongeren

In november 2024 deelde de RAS een lijst met medewerkers die voor de loyaliteitsbonus in aanmerking kwamen met werkgevers en werknemers. Op deze lijst kwam een groep die jong begonnen is niet voor. De oorzaak ligt bij het feit dat in 2005 werknemers pas pensioen opbouwden vanaf 24 jaar. RAS helpt nu werkgevers om te kijken welke jong begonnen werknemers, geboren tussen 1980 en 1990, wel in aanmerking komen voor de loyaliteitsbonus.

Begin december 2024 kregen 22.000 schoonmakers een brief van de RAS over hun loyaliteitsbonus. Onder hen geen werknemers die wel jong begonnen zijn, maar in hun eerste jaren geen pensioen opbouwden. Omdat in 2005 nog de regel was dat je pas met je 24ste jaar startte met pensioenopbouw. Hierover kwamen vragen. Nu heeft RAS van het Pensioenfonds Schoonmaak extra informatie gehad over deze jongeren. Dit helpt werkgevers om te kijken welke werknemers zij de bonus dienen te betalen. Zij kunnen met het hieronder genoemde stappenplan bepalen of hun werknemer(s) wel of niet in aanmerking komt voor de bonus:

  1. Vraag werknemer om het registratienummer bij het pensioenfonds. Deze is te vinden door in te loggen op Pensioen Schoonmaak met DigiD of door te kijken op het jaarlijkse pensioen overzicht.
  2. Dit nummer kun je opzoeken in deze lijst
  3. Als werknemer op deze lijst staat en een branchedatum op de loonstrook heeft van voor 2005 of een arbeidsovereenkomst kan laten zien van voor 2005, dan kan je de bonus uitbetalen en kan deze worden gedeclareerd bij RAS

NB: De gegevens op de lijst zijn pas te herleiden naar een werknemer nadat werknemer zich bij je meldt, hiermee voldoen we aan de AVG-richtlijnen.

Bron: RAS

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 maart 2025

Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!”

In juli 2023 nam Freudenberg Home & Cleaning Solutions, het moederbedrijf van Vileda,  Vermop over. Een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. Het was het begin van...

08 september 2024

Oproep Stichting Lezen & Schrijven: “Maak de samenleving toegankelijker voor 2,5 miljoen mensen”

Deze week (8-15 september 2024) is het de Week van lezen en schrijven. Dit jaar roept de Stichting Lezen & Schrijven bedrijven, overheden en organisaties op om de samenleving...

28 oktober 2022

#FilmFriday: van duurzaamheid naar circulariteit

In de afgelopen week heeft Werner & Mertz meerdere berichten gedeeld over haar streven naar circulariteit. Eerder dit jaar konden de bezoekers van hun stand op Interclean in Amsterdam...

21 augustus 2024

Diane van Dijk-Loois nieuwe Algemeen Directeur CSU

CSU benoemt per 1 oktober aanstaande Diane van Dijk-Loois (50) tot Algemeen Directeur. Diane is momenteel Commercieel Directeur van CSU. In haar nieuwe positie als eindverantwoordelijke binnen het directieteam...

08 augustus 2024

Zomer-sport-serie (2): Enthousiasme en inzet voor (‘eigen’) sportclubs

Veel medewerkers van bedrijven in onze schoonmaaksector zijn ook zelf sporters. Zij tonen hun betrokkenheid bij de sport en zetten zich hiervoor in. Zo trekken ook op dit gebied...

30 december 2018

Oproep FM Next Generation genereert hoogste bereik op LinkedIn in 2018

“We zijn heel trots op het bereik met onze company page op LinkedIn, waarop we dit jaar bijna 250 exclusieve en eigen producties posten. Maar ook op het feit...

01 februari 2022

Geen 1,5 meter alsjeblieft

Humor in coronatijd, daar houden we van. Deze foto kwam de redactie tegen op social media en heeft ‘m even ‘geleend’ om deze in onze rubriek ‘foto’s & films’...

20 maart 2023

Clear4Clean zet objectief kwaliteitmeetsysteem en Keurmerk Verantwoord Schoon voort als Qualis Insight C4C

”Sinds 1 september 2022 was Edgar van Engelen al operationeel verantwoordelijk voor Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon. Met trots maak ik u bekend dat Edgar van Engelen het onafhankelijke...

20 februari 2022

Clean up that mess

Een storm laat altijd veel afval achter op de stranden. Net zoals sommige badgasten… Met het spel ‘Beach-cleaner’ moet iedere jutter zijn eigen stuk strand zo snel mogelijk schoon...

30 juni 2022

Onderzoek hoger onderwijs: Schoon maak je samen

Schoon is (veel) meer dan schoonmaken. Schoon is beleving. Schoon is imago. En schoon is na een pandemie meer dan ooit verbonden aan hygiëne. Het belang is enorm, maar...