14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die te lage bureaustoel, instabiele wifi, hygiëne of bedompte luchtkwaliteit. Maar ook 24/7 de WorkX-assistent inroepen om te helpen bij het vinden van een loodgieter, klushulp, schoonmaker, oppas, het reserveren van tickets voor een event of hulp vragen van bijvoorbeeld een vitaliteitscoach.

Door corona is thuiswerken in een stroomversnelling gekomen. Werkgevers vinden het inmiddels logisch dat een deel van de werkweek vanuit huis wordt gewerkt. Een werkgever die zijn werknemers ondersteunt bij alles wat bij fijn thuisweken komt kijken, kan zich onderscheiden. Ook op het oog minder voor de hand liggende producten of diensten zijn te vinden op WorkX. Want ook een goede onderhoudsbeurt van je mechanische ventilatie of het aanschaffen en laten ophangen van CO2-melders dragen bij aan een gezonde, veilige en fijne thuiswerkplek. WorkX is niet alleen beschikbaar voor de klanten van Sodexo maar ook voor andere bedrijven en organisaties.

Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling bij Sodexo: “De scheidslijn tussen werk en privé vervaagt. Wij vinden dat als je mensen de ruimte biedt om thuis te werken, je ze daar ook goed bij moet ondersteunen. Op kantoor, thuis, op remote werkplekken en zelfs onderweg. Met het nieuwe platform WorkX kunnen medewerkers diensten en producten afnemen waarmee werkgevers thuis dezelfde kwaliteit werkomgeving kunnen bieden als op kantoor. Geen situatie thuis is hetzelfde dus mensen kunnen vrij kiezen uit het aanbod dat door hun werkgever beschikbaar is gesteld in WorkX. Het platform is heel flexibel waardoor we samen met de klant precies op maat het juiste aanbod kunnen creëren.”

Vital Spaces
De lancering van WorkX past binnen de nieuwe manier waarop Sodexo onder de vlag ‘Vital Spaces’ antwoord geeft op de huidige behoeftes van mensen, zowel op kantoor als thuis.

Pieter Versteeg, Directeur Human Resources Sodexo Nederland: “Thuiswerken is de arbeidsvoorwaarde van de toekomst. Als bedrijf beseffen wij dat mensen het beste van zichzelf laten zien als ze zoveel mogelijk zelf bepalen waar, hoe en met wie ze werken. Zij zoeken vrijheid, verantwoordelijkheid en autonomie, en met dit platform geven wij hen die garantie. En in tijden van krapte op de arbeidsmarkt en ‘the war for talent’ is dit de manier om je als werkgever te onderscheiden. Met WorkX geven we daar invulling aan. Wij hebben zelf WorkX al operationeel voor onze eigen medewerkers en we hebben het opgenomen in ons arbeidsvoorwaardenpakket.”

Klik hier voor meer informatie over Workx

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 december 2018

Digitale Doolhof (5): “Met Adlatus schoonmaakrobot investeer je in kwaliteit en personeel”

“Het is geen kwestie meer van volgen van de trend robotisering, het is aanhaken nu of nooit.” Peter Kwestro, international sales leader van Adlatus  Robotics ervaart en ziet dit...

09 maart 2023

SC Johnson Professional® lanceert nieuwe zeepdispenser van teruggewonnen kustplastic

SC Johnson Professional® lanceert een nieuwe zeepdispenser gemaakt van 70% teruggewonnen kustplastic. De SCJ Professional® Proline WAVE toiletdispenser van 1 liter is gemaakt van 70% Recovered Coastal Plastic. Dit...

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

01 februari 2024

Nellen: “Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren”

Eigenaar Nellen Schoonmaakdiensten denkt nog graag als een schoonmaker: ‘Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren’. Het Algemeen Dagblad publiceerde op 24 januari dit artikel over Angel Nellen, eigenaar...

16 januari 2022

Een opgeruimd leven

Om goed te kunnen schoonmaken is een opgeruimd pand of bureau essentieel. Het opruimen is een taak voor de opdrachtgever of gebruikers van een pand. Toch helpen schoonmakers vaak...

23 september 2021

Salubris behaalt Voka Charter Duurzaam Ondernemen

Salubris beleeft een primeur. De in Aalter gevestigde schoonmaakgroothandel heeft als eerste in België, het Voka Charter Duurzaam Ondernemen, behaald. Hiermee toont het bedrijf aan veel waarde te hechten...

07 maart 2023

CO2-rapportageplicht voor zakelijke mobiliteit is uitgesteld

Bedrijven met meer dan 100 medewerkers in dienst worden verplicht om te gaan rapporteren over het zakelijke verkeer en het woon-werkverkeer van de medewerkers. Deze registratieplicht is met een...

28 oktober 2021

“Yes, we mogen weer, dus kom naar de Schoonmaak Vakdagen!”

Op 9 & 10 november vinden de Schoonmaak Vakdagen plaats. De eerste beurs in schoonmaakland die na alle coronaperikelen weer kan plaatsvinden. Samen met beursmanager Lisanne Andeweg blikken we...

23 maart 2020

Themaweek Prachtig: positieve en blije momenten corona en schoonmaak

Na twee weken vol bijzondere, bizarre maar broodnodige maatregelen om het coronavirus het hoofd proberen te bieden, zijn we – in ieder geval ben ik – toe aan (zoveel...

18 oktober 2022

Symposium RAS: In wat voor land willen we schoonmaken?

De Stichting Ras organiseert op woensdag 16 november 2022 een symposium voor alle mensen werkzaam in en/of betrokken bij de Schoonmaak en Glazenwassersbranche. Ben jij erbij? In wat voor...