14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die te lage bureaustoel, instabiele wifi, hygiëne of bedompte luchtkwaliteit. Maar ook 24/7 de WorkX-assistent inroepen om te helpen bij het vinden van een loodgieter, klushulp, schoonmaker, oppas, het reserveren van tickets voor een event of hulp vragen van bijvoorbeeld een vitaliteitscoach.

Door corona is thuiswerken in een stroomversnelling gekomen. Werkgevers vinden het inmiddels logisch dat een deel van de werkweek vanuit huis wordt gewerkt. Een werkgever die zijn werknemers ondersteunt bij alles wat bij fijn thuisweken komt kijken, kan zich onderscheiden. Ook op het oog minder voor de hand liggende producten of diensten zijn te vinden op WorkX. Want ook een goede onderhoudsbeurt van je mechanische ventilatie of het aanschaffen en laten ophangen van CO2-melders dragen bij aan een gezonde, veilige en fijne thuiswerkplek. WorkX is niet alleen beschikbaar voor de klanten van Sodexo maar ook voor andere bedrijven en organisaties.

Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling bij Sodexo: “De scheidslijn tussen werk en privé vervaagt. Wij vinden dat als je mensen de ruimte biedt om thuis te werken, je ze daar ook goed bij moet ondersteunen. Op kantoor, thuis, op remote werkplekken en zelfs onderweg. Met het nieuwe platform WorkX kunnen medewerkers diensten en producten afnemen waarmee werkgevers thuis dezelfde kwaliteit werkomgeving kunnen bieden als op kantoor. Geen situatie thuis is hetzelfde dus mensen kunnen vrij kiezen uit het aanbod dat door hun werkgever beschikbaar is gesteld in WorkX. Het platform is heel flexibel waardoor we samen met de klant precies op maat het juiste aanbod kunnen creëren.”

Vital Spaces
De lancering van WorkX past binnen de nieuwe manier waarop Sodexo onder de vlag ‘Vital Spaces’ antwoord geeft op de huidige behoeftes van mensen, zowel op kantoor als thuis.

Pieter Versteeg, Directeur Human Resources Sodexo Nederland: “Thuiswerken is de arbeidsvoorwaarde van de toekomst. Als bedrijf beseffen wij dat mensen het beste van zichzelf laten zien als ze zoveel mogelijk zelf bepalen waar, hoe en met wie ze werken. Zij zoeken vrijheid, verantwoordelijkheid en autonomie, en met dit platform geven wij hen die garantie. En in tijden van krapte op de arbeidsmarkt en ‘the war for talent’ is dit de manier om je als werkgever te onderscheiden. Met WorkX geven we daar invulling aan. Wij hebben zelf WorkX al operationeel voor onze eigen medewerkers en we hebben het opgenomen in ons arbeidsvoorwaardenpakket.”

Klik hier voor meer informatie over Workx

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 augustus 2023

Verrassing, enthousiasme, blijdschap en emotie: 10 finalisten verkozen voor Schoonmaker van het Jaar

“Wat een verrassing. Wat een enthousiasme. Wat een blijdschap. En wat een emotie!” Het organisatieteam Esther van der Lelie en Petra de Bruin hebben de 10 uitblinkers door heel...

07 november 2021

The Hermit Crab

Een kunstwerk volledig gemaakt van plastic afval uit de Noordzee en de Rotte. Dat is ‘The Hermit Crab’ van Eddy Kaiser. Dit kunstwerk was ontstaan vanuit een initiatief met...

30 juni 2022

Landal biedt schoonmakers betere reiskostenregeling

Hoge brandstofprijzen zorgen voor grote problemen bij werknemers die afhankelijk zijn van eigen vervoer om op hun werk te komen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schoonmakers op vakantieparken, die vaak...

09 april 2024

Tamara van Ark: “De zorg voor medewerkers zit in de genen van de schoonmaaksector”

Ze is nog geen jaar voorzitter van Schoonmakend Nederland, toch kwam Tamara van Ark als voormalig staatssecretaris van Sociale Zaken al via de politiek in aanraking met de branche....

06 mei 2022

Het aftellen is begonnen

Nog even en dan opent Interclean Amsterdam haar deuren voor een persoonlijke ontmoeting met professionals uit de schoonmaak- en hygiënebranche. Ter voorbereiding van een bezoek heeft de organisatie 10...

20 maart 2019

De Dag van de Schoonmaker geeft startsein op internationale Dag van het Geluk

“Juist vandaag, op de internationale dag van het geluk, trappen we af met de organisatie van de vierde landelijke Dag van de Schoonmaker”, vertelt het organisatieteam van De Dag...

01 juni 2022

Tour Facilitair 2022

Vandaag, 1 juni, staan er iets meer dan 250 facilitair professionals aan de start van Tour Facilitair 2022. Een facilitair netwerkevent waarbij deelnemers 80 km fietsen. Het is alweer...

30 juli 2024

“Ontmoeten, ontdekken en ontwikkelen maken van Young Vebego dé samenwerkende factor”

Betrokken medewerkers die willen blijven én jongere generaties binnenhalen en behouden zijn veelbesproken uitdagingen op de arbeidsmarkt. Het hebben van een specifieke samenwerking voor jongere medewerkers onderling kan voor...

14 oktober 2021

Ziekenhuis Gelderse Vallei en ISS Facility Services kiezen nieuwe samenwerkingsvorm

Op 11 oktober tekenden Arjen Hakbijl, lid Raad van bestuur van Ziekenhuis Gelderse Vallei en Edu Peek, algemeen directeur van ISS Facility Services een nieuwe overeenkomst waarin de langjarige...

19 oktober 2025

Schilten Schoonmaak behaalt het SIEV-keurmerk

Schilten Schoonmaakbedrijf heeft met trots het SIEV-keurmerk behaald. Dit keurmerk is een belangrijke erkenning binnen de schoonmaakbranche en staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en vakmanschap. De audit werd uitgevoerd door...