14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die te lage bureaustoel, instabiele wifi, hygiëne of bedompte luchtkwaliteit. Maar ook 24/7 de WorkX-assistent inroepen om te helpen bij het vinden van een loodgieter, klushulp, schoonmaker, oppas, het reserveren van tickets voor een event of hulp vragen van bijvoorbeeld een vitaliteitscoach.

Door corona is thuiswerken in een stroomversnelling gekomen. Werkgevers vinden het inmiddels logisch dat een deel van de werkweek vanuit huis wordt gewerkt. Een werkgever die zijn werknemers ondersteunt bij alles wat bij fijn thuisweken komt kijken, kan zich onderscheiden. Ook op het oog minder voor de hand liggende producten of diensten zijn te vinden op WorkX. Want ook een goede onderhoudsbeurt van je mechanische ventilatie of het aanschaffen en laten ophangen van CO2-melders dragen bij aan een gezonde, veilige en fijne thuiswerkplek. WorkX is niet alleen beschikbaar voor de klanten van Sodexo maar ook voor andere bedrijven en organisaties.

Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling bij Sodexo: “De scheidslijn tussen werk en privé vervaagt. Wij vinden dat als je mensen de ruimte biedt om thuis te werken, je ze daar ook goed bij moet ondersteunen. Op kantoor, thuis, op remote werkplekken en zelfs onderweg. Met het nieuwe platform WorkX kunnen medewerkers diensten en producten afnemen waarmee werkgevers thuis dezelfde kwaliteit werkomgeving kunnen bieden als op kantoor. Geen situatie thuis is hetzelfde dus mensen kunnen vrij kiezen uit het aanbod dat door hun werkgever beschikbaar is gesteld in WorkX. Het platform is heel flexibel waardoor we samen met de klant precies op maat het juiste aanbod kunnen creëren.”

Vital Spaces
De lancering van WorkX past binnen de nieuwe manier waarop Sodexo onder de vlag ‘Vital Spaces’ antwoord geeft op de huidige behoeftes van mensen, zowel op kantoor als thuis.

Pieter Versteeg, Directeur Human Resources Sodexo Nederland: “Thuiswerken is de arbeidsvoorwaarde van de toekomst. Als bedrijf beseffen wij dat mensen het beste van zichzelf laten zien als ze zoveel mogelijk zelf bepalen waar, hoe en met wie ze werken. Zij zoeken vrijheid, verantwoordelijkheid en autonomie, en met dit platform geven wij hen die garantie. En in tijden van krapte op de arbeidsmarkt en ‘the war for talent’ is dit de manier om je als werkgever te onderscheiden. Met WorkX geven we daar invulling aan. Wij hebben zelf WorkX al operationeel voor onze eigen medewerkers en we hebben het opgenomen in ons arbeidsvoorwaardenpakket.”

Klik hier voor meer informatie over Workx

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 augustus 2022

Innovi zoekt commercieel medewerker

Ben jij energiek, enthousiast en ondernemend? Vind je het leuk om in een ambitieus en gezellig team te werken? Staat duurzaamheid bij jou voorop? Lees dan snel verder… Importeur...

02 augustus 2023

De finalisten van de European Cleaning & Hygiene Awards 2023

De jury van de European Cleaning & Hygiene Awards hebben de finalisten voor de verkiezing van 2023 bekendgemaakt. Het zijn er 49 in 10 verschillende categorien. Wie de winnaars...

10 oktober 2019

Onafhankelijk en objectief meetsysteem Qualis gaat als de spreekwoordelijke brandweer

“Hoe vaak wij niet te horen hebben gekregen dat het een kansloze en zinloze weg is die we zijn ingeslagen, kan ik u niet vertellen; echt heel vaak. Overigens...

07 november 2021

Bezem & Kruis

Cultuur of obsessie? Dit boek gaat over de Hollandse reinheid en ordelijkheid. Zijn wij geobsedeerd door het schoonmaken? Op oude schilderijen en prenten komen wel heel veel bezems voor…...

11 april 2019

Blauwdruk: Asito opnieuw meest bekende en overwogen aanbieder in schoonmaak

Onderzoeksbureau Blauw heeft onlangs wederom onderzoek gedaan naar de mentale positie van schoonmaakaanbieders onder facilitair managers bij bedrijven met meer dan 50 werknemers. Voor het onderdeel schoonmaak werden 239...

31 januari 2023

“We moeten anders naar de invulling van leiderschap kijken”

Uit de Boardroom Monitor van EY blijkt dat steeds meer vrouwen de weg naar bestuurskamer weten te vinden ANP interviewde er Britt Blomsma, partner van werving- en selectiebureau Ebbinge,...

18 november 2021

Branchevereniging SieV zoekt voorzitter én bestuursversterking

Wie durven de uitdaging aan? In de maand dat Schoonmaken is een Vak (SieV) 10 jaar bestaat, in maart 2022, geeft Maurice Rutgrink zijn 10-jarige rol als betrokken voorzitter...

16 januari 2022

Een opgeruimd leven

Om goed te kunnen schoonmaken is een opgeruimd pand of bureau essentieel. Het opruimen is een taak voor de opdrachtgever of gebruikers van een pand. Toch helpen schoonmakers vaak...

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

07 maart 2024

Minder faillissementen verwacht: wél zwaar weer op komst

De groei van het aantal faillissementen in Nederland zal in 2025 stilvallen. Toch zijn er enkele sectoren die zich nog wel zorgen moeten maken. Na jaren van flinke groei,...