14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die te lage bureaustoel, instabiele wifi, hygiëne of bedompte luchtkwaliteit. Maar ook 24/7 de WorkX-assistent inroepen om te helpen bij het vinden van een loodgieter, klushulp, schoonmaker, oppas, het reserveren van tickets voor een event of hulp vragen van bijvoorbeeld een vitaliteitscoach.

Door corona is thuiswerken in een stroomversnelling gekomen. Werkgevers vinden het inmiddels logisch dat een deel van de werkweek vanuit huis wordt gewerkt. Een werkgever die zijn werknemers ondersteunt bij alles wat bij fijn thuisweken komt kijken, kan zich onderscheiden. Ook op het oog minder voor de hand liggende producten of diensten zijn te vinden op WorkX. Want ook een goede onderhoudsbeurt van je mechanische ventilatie of het aanschaffen en laten ophangen van CO2-melders dragen bij aan een gezonde, veilige en fijne thuiswerkplek. WorkX is niet alleen beschikbaar voor de klanten van Sodexo maar ook voor andere bedrijven en organisaties.

Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling bij Sodexo: “De scheidslijn tussen werk en privé vervaagt. Wij vinden dat als je mensen de ruimte biedt om thuis te werken, je ze daar ook goed bij moet ondersteunen. Op kantoor, thuis, op remote werkplekken en zelfs onderweg. Met het nieuwe platform WorkX kunnen medewerkers diensten en producten afnemen waarmee werkgevers thuis dezelfde kwaliteit werkomgeving kunnen bieden als op kantoor. Geen situatie thuis is hetzelfde dus mensen kunnen vrij kiezen uit het aanbod dat door hun werkgever beschikbaar is gesteld in WorkX. Het platform is heel flexibel waardoor we samen met de klant precies op maat het juiste aanbod kunnen creëren.”

Vital Spaces
De lancering van WorkX past binnen de nieuwe manier waarop Sodexo onder de vlag ‘Vital Spaces’ antwoord geeft op de huidige behoeftes van mensen, zowel op kantoor als thuis.

Pieter Versteeg, Directeur Human Resources Sodexo Nederland: “Thuiswerken is de arbeidsvoorwaarde van de toekomst. Als bedrijf beseffen wij dat mensen het beste van zichzelf laten zien als ze zoveel mogelijk zelf bepalen waar, hoe en met wie ze werken. Zij zoeken vrijheid, verantwoordelijkheid en autonomie, en met dit platform geven wij hen die garantie. En in tijden van krapte op de arbeidsmarkt en ‘the war for talent’ is dit de manier om je als werkgever te onderscheiden. Met WorkX geven we daar invulling aan. Wij hebben zelf WorkX al operationeel voor onze eigen medewerkers en we hebben het opgenomen in ons arbeidsvoorwaardenpakket.”

Klik hier voor meer informatie over Workx

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 december 2021

Glazenwassers hebben HART voor de zorg

Tijdens de actieweken Hart voor de Zorg, van 6 t/m 17 december 2021, hebben meerdere glazenwassersbedrijven het initiatief genomen om glazenwassers, opdrachtgevers, cliënten en personeel in de zorg een...

19 april 2022

Doe jij mee aan Interclean Hackathon?

Oproep aan #FMNextGen: doe jij mee aan de Interclean Hackaton op woensdag 11 mei? En help jij mee aan innovatie en vernieuwing in de schoonmaakbranche? Op woensdag 11 mei...

16 maart 2022

Healthcare Cleaning Forum

Op 12 mei 2022 vindt voor de tweede keer Interclean’s Healthcare Cleaning Forum plaats in RAI Amsterdam. Dit ééndaagse internationale congres is gericht op reiniging en hygiëne, als onderdeel...

22 december 2023

#FotoFriday Glazenwassers hebben hart voor de Zorg (2)

Meerdere glazenwassers laten tijdens de actieweek, geinitieerd door Schoonmakend Nederland, hun Hart voor de Zorg zien. Met lekkers en gezelligheid verrassen zij tussen 11 en 22 december bewoners van...

14 oktober 2021

Blog: De fakkel is overgedragen

Jaaaa, de fakkel is overgedragen: Schoonmaakjournaal heeft een nieuwe, trotse eigenaar. Waar ik 15 maanden geleden de naam van de pionierende online schoonmaakmedia van de hand deed, wordt het...

15 maart 2022

‘Complimenten krijgen is fijn’

Deelden we vorige week de tip om meer complimenten te geven voor een positieve organisatiecultuur. Donderdag 9 maart lazen we in een artikel op wwww.omroepzeeland.nl de uitspraak van schoonmaakster...

03 april 2020

Toppers van maart 2020 op Schoonmaakjournaal

En toen was daar het allesbepalende coronavirus en werd het opeens stil… Op straat, maar niet in de media en op het platform van Schoonmaakjournaal. Niet eerder bereikten we...

27 maart 2023

Digitaal ondertekenen: meer efficiency en beter overzicht

Digitaal ondertekenen. Hoe werkt dat eigenlijk? En wat heb je er als ondernemer in de schoonmaakbranche aan? Sinds kort is het mogelijk om via Nocore Facilitair te koppelen met...

21 december 2023

Kärcher Belux neemt verdeler Kärcher Center Van Mol over 

Kärcher Belux kondigt de onmiddellijke overname aan van het failliete Kärcher Center Van Mol,  dealer in Oost- en West-Vlaanderen, welke zekerheid en een verbeterde service belooft. Kärcher Belux met...

15 december 2021

SIEV ziet nieuwe cao als ‘Sterke basis voor toekomst branche’

Op 10 december bereikten de onderhandelingspartijen een principeakkoord voor de Cao voor het Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf per 2022. Een cao met een looptijd van 2,5 jaar; korter dan gebruikelijk...