12 april 2022

“Op Interclean brengen we branchepartijen samen, daar hoort ook de toekomst bij”

Tijdens Interclean in Amsterdam RAI, op 10 mei aanstaande, vindt de eerstvolgende bijeenkomst van FMNextGen plaats. Met Robert Stelling als gastheer. Hij is die middag niet alleen de host maar ook deelnemer én supporter van het jongerenplatform in de schoonmaakbranche. We vroegen hem waarom hij het netwerk van young professionals een warm hart toedraagt en hen op de internationale beurs uitnodigt?

“Omdat Interclean als beurs het platform voor de schoonmaakindustrie is, waar we diverse partijen uit de branche samenbrengen. En daar hoort ook de toekomst bij”, luidt het antwoord van Robert Stelling. “De young professionals betrekken we graag bij onze vakbeurs en wat er gebeurt in de markt. We willen ze een steuntje in de rug geven in hun carrière. Daarbij is het natuurlijk ook fijn om hen op de Interclean als gasten te ontvangen en naar hun mening over onze beurs te vragen.”

Hoe ben jij in de schoonmaakbranche beland?
“Heel ouderwets via een sollicitatie. Ik had een baan in marketing & events, maar wilde wat anders. Het was voor mij tijd voor iets nieuws. De RAI leek mij een boeiende werkgever, keek op hun site, solliciteerde op de functie van productmanager (nu exhibitionmanager) Interclean en werd aangenomen.” Inmiddels, na intern diverse stappen gezet te hebben, is Robert eindverantwoordelijk bij de RAI voor alles wat met de internationale schoonmaakbeurs Interclean te maken heeft.

Hoe betrekken jullie jongeren?
“Onder meer door de bijeenkomst van het jongerenplatform FMNextGen te faciliteren tijdens de beurs.” Robert en enkele teamleden van de Interclean-organisatie zijn zelf lid van dit platform en nemen deel aan deze bijeenkomst. “We willen dan ook graag bij de aanwezigen proeven wat de beursverwachtingen en -ervaringen zijn en wat hen aanspreekt. Ook kunnen ze samen met studenten meedoen aan onze hackathon. Daarnaast is er door het team van Interclean bewust gekozen voor vernieuwing en verjonging in uitingen en presentaties. Geen statische presentaties of ellenlange seminars meer, maar korte aantrekkelijke pitches en innovaties. Als je nieuw in de branche bent kan een beurs als Interclean overweldigend zijn, zo groot en met zo veel exposanten en producten. Wij willen een laagdrempelig bezoek creëren door online al de connectie te zoeken”, vult Robert aan.

Welke boodschap geef jij jongeren in de branche?
“Sta open, ga op zoek naar gelijkgestemden, ook naar andere jongeren of personen van wie je veel kunt leren. Zelf heb ik veel geleerd van Rob den Hertog die mijn direct leidinggevende was. Maar het kan ook een andere collega of branchegenoot zijn. Er zijn velen in de branche die als jouw mentor willen fungeren. Ga naar een congres of bijeenkomst. Kom achter het scherm vandaan. Plan een bezoek aan FMNextGen, beurs of een event op jouw vakgebied zoals marketing of inkoop in. Ontdek waar je goed in bent en waar je in kunt groeien, blijf je in ieder geval ontwikkelen. En kom naar Interclean, ervaar deze beurswereld zelf!”

Wil je Robert en andere young professionals ontmoeten? Sluit je dan aan bij de FMNextGen bijeenkomst op 10 mei.
Is supporter van FMNextGen ook iets voor jou? Interclean, Total Cleaning Products en Nocore steunen het jongerenplatform al. Join via [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 oktober 2021

Volg een opleiding en ga ‘Vooruit in de schoonmaak’

Dominique Otterspeer werkt bijna 12 jaar als glazenwasser bij Glasbewassing- en schoonmaakbedrijf ACW. Hij begon als leerling, maar is nu voorman. Dominique heeft de basisvakopleiding glas en gevel gevolgd....

13 december 2021

Blog: Hoe groen is groen?

‘Hoe groen is groen?’ is een statement dat ik de laatste tijd vaak voorbij zie komen in blogs, artikelen en op social media. Laat ik als eerste aangeven dat...

17 april 2023

Veiligheid op de werkvloer is niet alleen belangrijk, maar draagt ook bij aan duurzaam werkgeverschap

Deze week neemt UL-Team de redactie van het Schoonmaakjournaal over. Sinds begin dit jaar heeft het opleid- en trainingsbureau een nieuwe pijler op het gebied van haar opleidingen, namelijk...

06 februari 2023

Gom op Trede 3 PSO-Prestatieladder

Schoonmaakbedrijf Gom heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing door Dekra blijkt dat Gom op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan...

08 januari 2022

Plasticvrije Happysoaps

In het dagelijkse schoonmaakwerk passen we zoveel mogelijk duurzame schoonmaakmiddelen toe. Maar ook privé kun je bijdragen aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld met Happysoaps, een fris en natuurlijk verzorgingsmerk voor iedereen....

06 april 2022

Anita Verkerk nieuwe Directeur Diversey Benelux

Per 1 maart 2022 heeft Anita Verkerk de functie van Managing Director over de Diversey Benelux-organisatie op zich genomen. De huidige directeur Karel van Gorp, die deze functie met...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...

04 oktober 2022

Van Kessel Fruit blij met snellere en betere schoonmaak met stoom

Deze week neemt Innovi de redactie over. Het bedrijf  uit Vroomshoop laat een klant aan het woord om een eerlijk beeld te schetsen over hun duurzame reiniginsoplossingen. Teelt- en...

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

04 november 2022

Ben jij de marketing specialist die Nocore zoekt?

Ben jij een échte marketingspecialist en heb jij van a tot z kennis van marketingactiviteiten? Vind jij het leuk om de marketing verder op te bouwen en daar veel...