17 maart 2022

Nocore steunt synergie die jongeren in de schoonmaakbranche brengen

Nocore is één van de supporters van jongerenplatform FM Next Generation. Waarom? Mike Verkuijlen: “Omdat er met deze gevarieerde groep mensen met verschillende functies uit diverse bedrijven flink wat synergie voordeel valt te behalen. Nocore steunt deze ontwikkeling.” We vroegen Mike om nadere toelichting.

Mike Verkuijlen werkt sinds 2019 in de schoonmaakbranche. Zijn vader, Fredy Verkuijlen, voerde het in schoonmaak gespecialiseerde softwarebedrijf AaRiverside en vroeg zoonlief bij hem te komen werken. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door Nocore en heeft Mike bij de marktleider in software voor de schoonmaakbranche in Uden zijn plek gevonden als verantwoordelijke voor commercie en marketing. Op de vraag wat hem aanspreekt in de schoonmaakbranche, antwoordt hij: “De diversiteit in bedrijven en mensen. En de mogelijkheden in de sector die de mensen echt verder kunnen helpen, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen door Nocore.”

Waarom is Nocore supporter van FM Next Gen?
“Omdat wij de branche in z’n totaliteit naar het volgende niveau willen brengen. Daar kan Next Gen goed bij helpen. De afgelopen 2,5 jaar ben ik zelf lid van dit jongerenplatform en heb gezien dat er veel capabele mensen deelnemen. Met deze groep kunnen we naar de toekomst toe meer synergie bereiken. En daar willen wij als marktleider graag aan bijdragen. Door ons open te stellen voor de connectie met elkaar, toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Om van elkaar te leren, samen te werken en gezamenlijk te groeien.”

Wat bedoel je precies met de branche naar het volgende niveau brengen?
“We zien dat veel bedrijven nu zelf de dienstverlening aan hun klanten verzorgen. Dit kan ook samen, meer in samenspraak met bijvoorbeeld materiaalleveranciers gedaan worden. Elkaars kwaliteiten en expertise koppelen om klanten nog beter te ontzorgen. Dit kunnen we breed gaan doortrekken. Daar zie ik een kans voor ons, als jongere generatie. De ouderen in onze branche werken wel met elkaar maar op een wat meer conservatieve manier. Jongeren kijken veel meer vanuit de werkvloer: hoe kunnen we met dezelfde bezetting meer omzet behalen of meer mensen aansturen? Data wordt hierbij steeds belangrijker. Samen kunnen we zoeken naar meer mogelijkheden om deze data te ontsluiten.”

Hoe investeert Nocore zelf in jongeren?
“Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s, om zelf op te leiden tot volwaardig consultant, programmeur, sales of marketeer. We betrekken jongeren het liefst direct nadat zij hun school of studie hebben afgerond. Hoe wij dit doen? Met marketingcampagnes en door aanwezig te zijn op diverse school- of universiteit bijeenkomsten. We laten zien dat software leuk is en hoe dit kan bijdragen aan innovatie. Dat spreekt jongeren aan en motiveert hen in hun ontwikkeling.”

Wat wil jij jouw generatiegenoten meegeven?
“Vooral dat we meer mogen samenwerken, onder meer door actief betrokken te zijn bij FM Next Generation, maar ook door elkaar meer op te zoeken, zowel toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Niet alleen om direct business te doen maar ook om de branche te helpen ontwikkelen. Er zijn nu meer toeleveranciers lid van FM Next Gen, terwijl we juist de balans met voldoende schoonmaakbedrijven nodig hebben om samen door te kunnen groeien. Ieders kennis is belangrijk, we kunnen veel van elkaar leren. Door binnen de club met elkaar te sparren, steken we er allemaal wat van op. Daarom nodig ik graag (schoonmaak-)bedrijven uit die veel aan innovatie doen, om samen te brainstormen over digitalisering van de toekomst.”

Save the date
Ga jij, als jongere bij een schoonmaakbedrijf, in op de uitnodiging van Mike? Kom dan naar de eerstvolgende bijeenkomst van FM Next Generation op 10 mei aanstaande , vanaf 15.00 uur op de Interclean in RAI Amsterdam. Meld je aan via: [email protected].

Oproep
Wil jij ook supporter worden van jongerenplatform? Om betrokken te blijven bij en de nieuwe generatie te stimuleren in hun ontwikkeling binnen de schoonmaakbranche? Stuur dan een bericht voor meer informatie aan: [email protected]

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 december 2018

Digitale doolhof (1): LEVIY verbindt en maakt het verschil

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things (IoT). In het doolhof van data en...

14 oktober 2021

Poll: welke trends vind jij interessant?

We stellen jouw mening op prijs. Daarom vragen we je om jouw trends-top-5 aan te geven. Waarover lees jij graag op ons communityplatform? Wat wil je weten? Laat het...

25 september 2021

Inspiratiefilms over duurzame inzetbaarheid

Duurzame inzetbaarheid is een belangrijke onderwerp voor de schoonmaakbranche. Iedere medewerker wil immers gezond en met plezier het pensioen halen. In de videoserie ‘Duurzame inzetbaarheid’ belicht de Ras de...

06 februari 2022

Blog: Trots

Op maandag 6 februari 2012 fietste ik ‘s middags naar de HEMA in Zwijndrecht om tompoucejes op te halen met het Schoonmaakjournaal-logo erop. Een gebakje met een eigen logo,...

26 januari 2022

De week van de Circulaire Economie

Van maandag 7 t/m zaterdag 12 februari 2022 organiseren professionals een eigen evenement over de circulaire economie. Het doel? Laten zien hoe circulair ondernemen in de praktijk werkt, zodat...

18 november 2022

Sati viert 12,5 jaar jubileum

Onlangs vierde Sati bij Hectas haar 12,5 jarig jubileum. Ze werd op haar pand Service Centrum De Poort in Velp in de bloemetjes gezet. Sati werd op haar jubileum-dag...

12 oktober 2021

Duiventroep

De Frisse Kater plaatst iedere zondag om 16.00 uur een nieuwe video over het reinigen van extreme en uitzonderlijke situaties. Zoals deze video over de uitwerpselen en grof vuil...

10 oktober 2022

1nergiek en NLR: “Een pareltje qua partnership”

“We maken al 44 (!) jaar gebruik van de diensten van 1nergiek. Verschillende mensen op verschillende niveaus bel en spreek ik, van de schooncollega’s op de locaties tot aan...

19 maart 2019

Sjaak Zevenhoven (Okee): “Met housekeeping app realiseren we optimale aandacht voor de gasten”

“We zijn enthousiast over de Leviy-app”, vertelt Sjaak Zevenhoven, directeur van Okee Bedrijfsdiensten uit Alphen aan den Rijn. “Hiermee realiseren we optimale aandacht voor de gasten van Van der...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...