17 maart 2022

Nocore steunt synergie die jongeren in de schoonmaakbranche brengen

Nocore is één van de supporters van jongerenplatform FM Next Generation. Waarom? Mike Verkuijlen: “Omdat er met deze gevarieerde groep mensen met verschillende functies uit diverse bedrijven flink wat synergie voordeel valt te behalen. Nocore steunt deze ontwikkeling.” We vroegen Mike om nadere toelichting.

Mike Verkuijlen werkt sinds 2019 in de schoonmaakbranche. Zijn vader, Fredy Verkuijlen, voerde het in schoonmaak gespecialiseerde softwarebedrijf AaRiverside en vroeg zoonlief bij hem te komen werken. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door Nocore en heeft Mike bij de marktleider in software voor de schoonmaakbranche in Uden zijn plek gevonden als verantwoordelijke voor commercie en marketing. Op de vraag wat hem aanspreekt in de schoonmaakbranche, antwoordt hij: “De diversiteit in bedrijven en mensen. En de mogelijkheden in de sector die de mensen echt verder kunnen helpen, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen door Nocore.”

Waarom is Nocore supporter van FM Next Gen?
“Omdat wij de branche in z’n totaliteit naar het volgende niveau willen brengen. Daar kan Next Gen goed bij helpen. De afgelopen 2,5 jaar ben ik zelf lid van dit jongerenplatform en heb gezien dat er veel capabele mensen deelnemen. Met deze groep kunnen we naar de toekomst toe meer synergie bereiken. En daar willen wij als marktleider graag aan bijdragen. Door ons open te stellen voor de connectie met elkaar, toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Om van elkaar te leren, samen te werken en gezamenlijk te groeien.”

Wat bedoel je precies met de branche naar het volgende niveau brengen?
“We zien dat veel bedrijven nu zelf de dienstverlening aan hun klanten verzorgen. Dit kan ook samen, meer in samenspraak met bijvoorbeeld materiaalleveranciers gedaan worden. Elkaars kwaliteiten en expertise koppelen om klanten nog beter te ontzorgen. Dit kunnen we breed gaan doortrekken. Daar zie ik een kans voor ons, als jongere generatie. De ouderen in onze branche werken wel met elkaar maar op een wat meer conservatieve manier. Jongeren kijken veel meer vanuit de werkvloer: hoe kunnen we met dezelfde bezetting meer omzet behalen of meer mensen aansturen? Data wordt hierbij steeds belangrijker. Samen kunnen we zoeken naar meer mogelijkheden om deze data te ontsluiten.”

Hoe investeert Nocore zelf in jongeren?
“Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s, om zelf op te leiden tot volwaardig consultant, programmeur, sales of marketeer. We betrekken jongeren het liefst direct nadat zij hun school of studie hebben afgerond. Hoe wij dit doen? Met marketingcampagnes en door aanwezig te zijn op diverse school- of universiteit bijeenkomsten. We laten zien dat software leuk is en hoe dit kan bijdragen aan innovatie. Dat spreekt jongeren aan en motiveert hen in hun ontwikkeling.”

Wat wil jij jouw generatiegenoten meegeven?
“Vooral dat we meer mogen samenwerken, onder meer door actief betrokken te zijn bij FM Next Generation, maar ook door elkaar meer op te zoeken, zowel toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Niet alleen om direct business te doen maar ook om de branche te helpen ontwikkelen. Er zijn nu meer toeleveranciers lid van FM Next Gen, terwijl we juist de balans met voldoende schoonmaakbedrijven nodig hebben om samen door te kunnen groeien. Ieders kennis is belangrijk, we kunnen veel van elkaar leren. Door binnen de club met elkaar te sparren, steken we er allemaal wat van op. Daarom nodig ik graag (schoonmaak-)bedrijven uit die veel aan innovatie doen, om samen te brainstormen over digitalisering van de toekomst.”

Save the date
Ga jij, als jongere bij een schoonmaakbedrijf, in op de uitnodiging van Mike? Kom dan naar de eerstvolgende bijeenkomst van FM Next Generation op 10 mei aanstaande , vanaf 15.00 uur op de Interclean in RAI Amsterdam. Meld je aan via: [email protected].

Oproep
Wil jij ook supporter worden van jongerenplatform? Om betrokken te blijven bij en de nieuwe generatie te stimuleren in hun ontwikkeling binnen de schoonmaakbranche? Stuur dan een bericht voor meer informatie aan: [email protected]

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 mei 2019

Beleef Numatic Dealerdagen 2019 in woord en beeld

Van 6 tot en met 10 mei vinden de 14e Numatic Dealerdagen plaats. Met als thema: Vandaag zorgen voor morgen. Een thema dat zich uit in duurzame initiatieven zoals...

08 juni 2023

De Arbodienst: de vrouw centraal in ‘Femme Vitaal’ programma

De overgang, zwangerschap en werk en moederschap zijn onderwerpen waar vrouwen uit jouw organisatie mee te maken kunnen krijgen. Dit kan invloed hebben op de inzetbaarheid van jouw medewerker....

13 mei 2019

Hilke de Vries van RAI Amsterdam: “Over 3 maanden Interclean 2020!”

De tijd vliegt… Over 3 maanden is daar de Interclean 2020. Schoonmaakprofessionals verzamelen zich in de hallen van de RAI in Amsterdam. Hilke de Vries, Brand Marketing Manager Interclean,...

06 januari 2023

#FotoFriday Goede voornemens

Schoonmaakbedrijf Hettema-Service uit Mijdrecht speelt op LinkedIn leuk in op de goede voornemens die velen van ons met het ingaan van het nieuwe jaar willen volbrengen.   Dweilen :...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

27 mei 2022

Yucel Keskin bedankt!

FVH Facility Groep neemt afscheid van Yucel Keskin, ‘de directeur van Symphony’. Pieter Dokter, algemeen directeur FVH Facility Groep, bedankt Yucel Keskin voor zijn inzet: “In 1971 ...

07 november 2021

Bezem & Kruis

Cultuur of obsessie? Dit boek gaat over de Hollandse reinheid en ordelijkheid. Zijn wij geobsedeerd door het schoonmaken? Op oude schilderijen en prenten komen wel heel veel bezems voor…...

21 november 2023

Minister Schouten maakt kennis met vertaalapp Pensioenfonds Schoonmaak

Minister Carola Schouten voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen was op 8 november 2023 op bezoek bij Pensioen Schoonmaak in Amsterdam. Tijdens dit bezoek bewonderde zij een nieuwe, slimme vertaalapp....

17 februari 2025

RAS helpt bij loyaliteitsbonus jongeren

In november 2024 deelde de RAS een lijst met medewerkers die voor de loyaliteitsbonus in aanmerking kwamen met werkgevers en werknemers. Op deze lijst kwam een groep die jong...

28 maart 2022

Tweede Glas- en Geveldag Weska

Voor de tweede keer organiseert schoonmaakgroothandel Weska de Glas & Gevelmiddag voor de professionele glazenwasser en gevelspecialist. Op 7 april aanstaande tonen verschillende fabrikanten hun noviteiten die in de...