17 maart 2022

Nocore steunt synergie die jongeren in de schoonmaakbranche brengen

Nocore is één van de supporters van jongerenplatform FM Next Generation. Waarom? Mike Verkuijlen: “Omdat er met deze gevarieerde groep mensen met verschillende functies uit diverse bedrijven flink wat synergie voordeel valt te behalen. Nocore steunt deze ontwikkeling.” We vroegen Mike om nadere toelichting.

Mike Verkuijlen werkt sinds 2019 in de schoonmaakbranche. Zijn vader, Fredy Verkuijlen, voerde het in schoonmaak gespecialiseerde softwarebedrijf AaRiverside en vroeg zoonlief bij hem te komen werken. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door Nocore en heeft Mike bij de marktleider in software voor de schoonmaakbranche in Uden zijn plek gevonden als verantwoordelijke voor commercie en marketing. Op de vraag wat hem aanspreekt in de schoonmaakbranche, antwoordt hij: “De diversiteit in bedrijven en mensen. En de mogelijkheden in de sector die de mensen echt verder kunnen helpen, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen door Nocore.”

Waarom is Nocore supporter van FM Next Gen?
“Omdat wij de branche in z’n totaliteit naar het volgende niveau willen brengen. Daar kan Next Gen goed bij helpen. De afgelopen 2,5 jaar ben ik zelf lid van dit jongerenplatform en heb gezien dat er veel capabele mensen deelnemen. Met deze groep kunnen we naar de toekomst toe meer synergie bereiken. En daar willen wij als marktleider graag aan bijdragen. Door ons open te stellen voor de connectie met elkaar, toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Om van elkaar te leren, samen te werken en gezamenlijk te groeien.”

Wat bedoel je precies met de branche naar het volgende niveau brengen?
“We zien dat veel bedrijven nu zelf de dienstverlening aan hun klanten verzorgen. Dit kan ook samen, meer in samenspraak met bijvoorbeeld materiaalleveranciers gedaan worden. Elkaars kwaliteiten en expertise koppelen om klanten nog beter te ontzorgen. Dit kunnen we breed gaan doortrekken. Daar zie ik een kans voor ons, als jongere generatie. De ouderen in onze branche werken wel met elkaar maar op een wat meer conservatieve manier. Jongeren kijken veel meer vanuit de werkvloer: hoe kunnen we met dezelfde bezetting meer omzet behalen of meer mensen aansturen? Data wordt hierbij steeds belangrijker. Samen kunnen we zoeken naar meer mogelijkheden om deze data te ontsluiten.”

Hoe investeert Nocore zelf in jongeren?
“Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s, om zelf op te leiden tot volwaardig consultant, programmeur, sales of marketeer. We betrekken jongeren het liefst direct nadat zij hun school of studie hebben afgerond. Hoe wij dit doen? Met marketingcampagnes en door aanwezig te zijn op diverse school- of universiteit bijeenkomsten. We laten zien dat software leuk is en hoe dit kan bijdragen aan innovatie. Dat spreekt jongeren aan en motiveert hen in hun ontwikkeling.”

Wat wil jij jouw generatiegenoten meegeven?
“Vooral dat we meer mogen samenwerken, onder meer door actief betrokken te zijn bij FM Next Generation, maar ook door elkaar meer op te zoeken, zowel toeleveranciers en schoonmaakbedrijven. Niet alleen om direct business te doen maar ook om de branche te helpen ontwikkelen. Er zijn nu meer toeleveranciers lid van FM Next Gen, terwijl we juist de balans met voldoende schoonmaakbedrijven nodig hebben om samen door te kunnen groeien. Ieders kennis is belangrijk, we kunnen veel van elkaar leren. Door binnen de club met elkaar te sparren, steken we er allemaal wat van op. Daarom nodig ik graag (schoonmaak-)bedrijven uit die veel aan innovatie doen, om samen te brainstormen over digitalisering van de toekomst.”

Save the date
Ga jij, als jongere bij een schoonmaakbedrijf, in op de uitnodiging van Mike? Kom dan naar de eerstvolgende bijeenkomst van FM Next Generation op 10 mei aanstaande , vanaf 15.00 uur op de Interclean in RAI Amsterdam. Meld je aan via: [email protected].

Oproep
Wil jij ook supporter worden van jongerenplatform? Om betrokken te blijven bij en de nieuwe generatie te stimuleren in hun ontwikkeling binnen de schoonmaakbranche? Stuur dan een bericht voor meer informatie aan: [email protected]

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2019

Top 5 meest populair op Schoonmaakjournaal in april

De maand starten met een grap verpakt in een vlog, een nieuwe vakbeurs, een nieuwe themaserie en een warm afscheid: dat en meer vormden Schoonmaakjournaal Select-bijdragen in april. Deze...

02 april 2024

Top 10 meest gelezen artikelen januari t/m maart 2024

Wil je weten welke artikelen van onze community jullie in het eerste kwartaal van 2024 het meest gelezen hebben? Bekijk onze top 10: Eindrapport onderzoek fysieke belasting glazenwassers beschikbaar...

31 maart 2022

Groeiende groep werknemers zoekt werk dichter bij huis

De hoge brandstofprijzen, in combinatie met een ontoereikende reiskostenvergoeding, zorgen voor problemen bij grote groepen werknemers. CNV Vakmensen heeft hier afgelopen weken honderden signalen over gekregen van leden. Een...

21 februari 2023

Blog: ‘Huilie Huilie troef in de schoonmaak’

Er wordt de laatste tijd moord en brand geschreeuwd: de schoonmaak heeft voor dezelfde hoeveelheid aan werkzaamheden steeds minder schoonmaakmedewerkers. Reden om zelfs opdrachtgevers duidelijk te maken dat ze...

03 december 2021

Chocoladeletters voor HEPPIE WEEKEND

Hazet steunt Stichting Het Vergeten Kind op alle mogelijke manieren! Zo ook met de Sinterklaastraktatie voor alle Hazetters: een ‘Het Vergeten Kind’ chocoladeletter van Verkade. Waarmee met elk gekochte...

16 februari 2023

Fill it. Drop it. Shake it. Clean it.

Vandaag, 16 februari 2023, is de lancering van EzyQlean: nieuwe, krachtige reinigers in hoogconcentraat, geleverd in plasticvrije sachets waar de gebruiker zelf water aan toevoegt. Ontwikkeld om de impact...

10 februari 2022

Betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!

Edgar van Engelen schrijft met enige regelmaat blogs voor Schoonmaakjournaal. Een initiatief dat tien jaar geleden startte bij ons platform. Hij kijkt met veel plezier terug op 10 jaar...

24 november 2025

Actie Glazenwassers met hart voor de zorg & maatschappij start op 8 december

In december zetten glazenwassersbedrijven zich opnieuw in om zorg- en maatschappelijke organisaties een feestelijk moment te bezorgen. Van oliebollen uitdelen tot een bijzonder uitje: elke creatieve actie telt. Dit...

12 april 2022

“Op Interclean brengen we branchepartijen samen, daar hoort ook de toekomst bij”

Tijdens Interclean in Amsterdam RAI, op 10 mei aanstaande, vindt de eerstvolgende bijeenkomst van FMNextGen plaats. Met Robert Stelling als gastheer. Hij is die middag niet alleen de host...

20 juni 2022

“Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen”

Moeder Suzan en dochter Monique Bongers runnen samen SBS+ waar ze met hun team zo’n 150 klanten bedienen. Hun droom? Vaker vervuilde woningen schoonmaken om daarmee de bewoners verder...