26 februari 2022

Oh, wat een week (8)

Blik met ons terug naar het nieuws van afgelopen week:

21 februari:
#Blog: van Passie naar Kwaliteit. ‘Hoe maken we schoonmaak sexy?’ wordt wel eens gevraagd. Laten we eerlijk zijn, schoonmaak is NIET sexy, schoonmaak is een VAK en dat is wat we uit (moeten) dragen. Maar waar vinden we de nieuwe vaklieden voor ons vak? Die ons helpen die passie uit te dragen? Denk mee met Edgar van Engelen: Blog: van Passie naar Kwaliteit | Schoonmaakjournaal

 

22 februari:
Kärcher Nederland introduceert nieuwe rugstofzuiger en mobiele dieptereiniger voor nog grotere mobiliteit, meer gebruiksgemak en reinigingskracht. Lees meer: Kärcher introduceert nieuwe rugstofzuiger en mobiele dieptereiniger | Schoonmaakjournaal

 

 

Aangeslagen en ontdaan door het bericht dat Gerard Spoor, directeur van Carling Opleidingen en co-founder van Qualis – Insight into Quality, op 20 februari 2022 op 61-jarige leeftijd na een kort ziekbed is overleden. Zijn passie, gedrevenheid, objectiviteit, vakkundigheid, betrokkenheid, betrouwbaarheid en bovenal menselijkheid typeren Gerard. Meer dan 30 jaar werkte Gerard in de schoonmaakbranche. De schoonmaakbranche verliest hiermee een groot man, die we gaan missen. Ons medeleven gaat uit naar de familie, vrienden en zakenrelaties. Gerard Spoor (Carling Opleiding en Qualis Insight) overleden | Schoonmaakjournaal

De problemen in de levering van grondstoffen blijven aanhouden, meldt de NVZ. Voorraden raken op, er ontstaan onder meer tekorten aan schoonmaakproducten. Gebruikers van reinigingsmiddelen, zowel consumenten als professionele gebruikers, gaan steeds meer de effecten van deze problemen merken. Lees meer: Door grondstoffenschaarste minder effectieve reinigingsmiddelen | Schoonmaakjournaal

24 februari:
Werkplezier zit ‘m niet altijd in grote zaken, het zijn vaak de kleine dingen die al van betekenis zijn voor een smile, een goed gevoel en een fijne samenwerking. Nicole Mol, opleidingsadviseur & trainer bij UL-Team schetst twee mooie voorbeelden ter inspiratie: Plezier op de werkvloer | Schoonmaakjournaal
Oproep: Wie volgt met nog meer mooie voorbeelden? [email protected]

 

25 februari:
#Nieuw ONE HUNDRED is het eerste publieke toiletconcept ter wereld dat een slim urinoir aanbiedt. Dat inzicht geeft in jouw hydratatieniveau tijdens een toiletbezoek. Hoe? Lees het volledige artikel en laat je inspireren: Toiletrevolutie met slim urinoir | Schoonmaakjournaal

 

 

#Foto&FilmFriday:
Glasbewassing met een smile. Dat deden de gecertificeerde glazenwassers van 1nergiek bij het schoonmaken van deze liftschacht: Glasbewassing met een smile | Schoonmaakjournaal

Walking the cleaning-walk. Hago Nederland brengt de dagelijkse schoonmaakpraktijk in beeld met vlogs. De eerste vlog is van Facilitair Coördinator Hago Next, Myrthe van Kassel. Zij laat zien wat zij doet op het MBO College Hilversum: https://lnkd.in/e-Gjywn8https://lnkd.in/e8X7eB47

 

 

Dankjulliewel voor het lezen, reageren en delen van onze artikelen. Op naar een mooie nieuwe week!

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 december 2023

#FAVORITES Creativiteit in glasbewassing

In iedere baan is creativiteit en samenwerking nodig én aanwezig.  Met elkaar kom je tot de mooiste én efficiente oplossingen! Bekijk deze post van cultureel antropologe Danielle Braun en...

23 september 2024

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO)

B2-Cleaning heeft met glans Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat B2-Cleaning op kwalitatieve wijze een bovengemiddelde bijdrage levert aan sociaal...

21 december 2021

Uniqcare zet zelfstandig koers uit

Ondernemerschap is voor Uniqcare hèt synoniem voor excelleren in flexibiliteit, kleinschaligheid, betrokkenheid en klantgerichtheid. Op 9 december 2021 werd dat ondernemerschap bekrachtigd door de notariële overdracht van Uniqcare aan...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

11 juni 2024

Wessel van Hout (Nocore): “Jongeren zijn vaak de drijvende kracht achter digitale veranderingen”

Wessel van Hout (26) is accountmanager bij Nocore en geeft in zijn functie onder andere schoonmaakbedrijven softwareadvies. Ook gaat hij met enige regelmaat naar de bijeenkomsten van FMNextGen. “Het...

31 oktober 2021

Opruimen met ‘Kunst aan (de) kant!’

Hoe we ook ons best doen om het netjes te houden, het leven blijft een chaos. Maar daar is heel goed wat aan te doen. Van kerstboom tot parkeerterrein...

20 september 2024

Lia 15 jaar bij Schoonmaakbedrijf Exclusive

Lia de la Haye viert een bijzonder jubileum. Ze werkt 15 jaar bij Schoonmaakbedrijf Exclusive. En dat wordt gevierd! Marzena Pawlowska, directeur van Schoonmaakbedrijf Exclusive: “Lia is inmiddels 15...

21 oktober 2022

1nerGiek duimt voor de bekroning van Michael Campell

Michael Campell is door zijn team van 1nerGiek aangedragen voor Glazenwasser van het Jaar: “Volstrekt logisch. Michael is goed in zijn vak, geniet van de vele contacten met zijn...

04 maart 2024

CAO-onderhandeling voor 120.000 schoonmakers start op 19 maart

CNV wil in nieuwe cao forse loonsprong voor schoonmakers. De lonen voor schoonmakers moeten ruim boven het minimumloon blijven liggen. ‘Als de sector aantrekkelijk wil blijven voor nieuwe werknemers,...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...