7 november 2022

“Je moe(d) lef tonen naar wat jij belangrijk vindt”

Sinds september 2022 is Innovi supporter van FM Next Gen. Commercieel directeur Judith Holtkamp vertelt waarom de specialist in duurzame reinigingsoplossingen ervoor kiest om het jongerenplatform in de schoonmaakbranche te steunen.

“Naar de toekomst toe vinden wij het belangrijk om zo’n groep young professionals te supporten”
, legt Judith uit. “Met onze reinigingsmethoden richten wij ons ook op de toekomst, want als we nu duurzamer reinigen, bieden we de volgende generaties een mooie toekomst. We kunnen van elkaar leren, samen groeien. Belangrijk voor de branche is dat we met ideeën van jongeren vernieuwing kunnen blijven brengen. Ook gunnen we het zo’n groep om aan een mooie netwerkorganisatie te bouwen. Fris bloed met nieuwe initiatieven, een groep gelijkgestemden die elkaar weet te stimuleren. Wij sluiten daar graag op aan.”

Hoe investeert Innovi zelf in jongeren?
Judith vertelt gedreven verder: “We hebben zelf een jong team bij Innovi – degenen boven de 40 jaar voelen zich ook jong – en nodigen altijd stagiaires/studenten uit om zich bij ons bedrijf aan te sluiten. Aan persoonlijke ontwikkeling hechten wij veel waarde. Wij geven ieder de kans nieuwe kennis op te doen waarvan zij denken dat dit voor hen van toegevoegde waarde is. Dit hoeft niet altijd alleen branchegericht te zijn, het gaat erom dat ieder goed in zijn/haar vel zit en het beste in zichzelf naar boven haalt, zowel zakelijk als privé. Op die manier werken we ook medewerkertechnisch duurzaam. We zien helaas ook dat dit wel eens anders is. Toch is het steeds meer het nieuwe normaal dat werkgevers aandacht hebben voor duurzame inzetbaarheid. Dat weet ik uit ervaring.”

Wat wil jij jongeren meegeven?
“Je moe(d) lef tonen naar wat jij belangrijk vindt’, is mijn persoonlijke slogan. Dit geldt op persoonlijk gebied en voor zakelijke keuzes waar je achter staat. Duurzaam is geen begrip maar een mindset. Kijk als nieuwe generatie naar hoe je mens, milieu en economie in balans kunt houden. In de huidige tijd zetten wij mooie stappen, aan jullie de dringende oproep om dit voort te zetten, op jullie eigen manier. Zodat we de aarde niet verder uitputten en leefbaar houden voor toekomstige generaties, voor elkaar en voor de wereld.”

Tot slot noemt Judith: “Ik kijk uit naar het eerstvolgende FMNextGen-event op 15 november op de SchoonmaakVakdagen. Daar ga ik graag met de leden in gesprek over hun ideeën over duurzaam reinigen en samenwerken.”

 

Innovi is zelf ook aanwezig op de Schoonmaak Vakdagen.
Lees hierover meer: Blog: Ben jij al #SterkMetStoom? | Schoonmaakjournaal

Registreer je alvast voor gratis toegang tot de beurs: https://www.databadge.net/svd2022/reg/?card=10010786

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 maart 2020

SVS pakt coronavirus op en aan: gratis toegang tot e-learning module handhygiëne

Ook in Nederland grijpt het coronavirus razend snel om zich heen. Een goede hygiëne, waaronder handhygiëne, speelt meer dan ooit een cruciale rol, ter voorkoming en om de verspreiding...

19 oktober 2023

De facilitaire koppen bij elkaar

Op 1 november 2023 vindt er een breed facilitair overleg plaats. Dan steken de voorzitters en directies van facilitaire organisaties in de schoonmaakbranche de koppen bij elkaar om van...

29 september 2025

ISS lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’

ISS Facility Services Nederland introduceert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met de campagne wil ISS haar merkbekendheid vergroten en laten zien...

21 februari 2025

#PODCAST Luister naar de Haagse Knaken met Rolien van Groeningen (KSV)

Dominique van Bohemen, Karel Kuipéri en Katrien Malcontent maken een podcast waarin ze de wereld van de schoonmaak- en metaalsector laat zien door de ogen van twee gepassioneerde ondernemers....

07 oktober 2024

Winnaars European Cleaning & Hygiene Awards 2024 gekroond in Lissabon

De winnaars van de European Cleaning & Hygiene Awards 2024 zijn op 3 oktober 2024 gekroond tijdens een schitterend awardsevenement in Lissabon. Elf bedrijven en individuen gingen met een...

22 mei 2024

Paardekooper introduceert slim plastic recyclingsproces Recylution

Het inzamelen van plastic afval voelt voor bedrijven soms als een verplichting en brengt bovendien vaak kosten met zich mee. Paardekooper bewijst dat dit ook anders kan met Recylution,...

09 november 2022

Allemaal Winaars!

Vier finalisten, een volle zaal met nerveuze aanhang en een dagvoorzitter met humor. Drie ingrediënten voor een écht feest. Lees en kijk nogmaals mee op foto en film naar...

05 maart 2025

Bas van Klompenburg (Stichting Lezen & Schrijven): “Als werkgever investeer je in het onbekende talent van je collega’s”

In Nederland hebben 3,3 miljoen mensen moeite met lezen, schrijven, rekenen en digitale vaardigheden. Dit heeft niet alleen impact op hun persoonlijke leven, maar ook op de werkvloer kunnen...

04 november 2025

Schoonmakend Nederland kondigt onafhankelijk medewerkersonderzoek aan

In aanloop naar de cao-onderhandelingen in voorjaar van 2026 laat Schoonmakend Nederland weer een onafhankelijk medewerkersonderzoek uitvoeren. Dit onderzoek start in november 2025 en wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Flycatcher....

20 augustus 2019

Directieleden Charles Vinke en Hans van Leeuwen vertrekken bij Asito

Met ingang van 1 november 2019 legt Charles Vinke zijn functie als algemeen directeur van Asito neer. Zijn taken zullen worden overgenomen door de overige directieleden. Per 1 september...