7 november 2022

“Je moe(d) lef tonen naar wat jij belangrijk vindt”

Sinds september 2022 is Innovi supporter van FM Next Gen. Commercieel directeur Judith Holtkamp vertelt waarom de specialist in duurzame reinigingsoplossingen ervoor kiest om het jongerenplatform in de schoonmaakbranche te steunen.

“Naar de toekomst toe vinden wij het belangrijk om zo’n groep young professionals te supporten”
, legt Judith uit. “Met onze reinigingsmethoden richten wij ons ook op de toekomst, want als we nu duurzamer reinigen, bieden we de volgende generaties een mooie toekomst. We kunnen van elkaar leren, samen groeien. Belangrijk voor de branche is dat we met ideeën van jongeren vernieuwing kunnen blijven brengen. Ook gunnen we het zo’n groep om aan een mooie netwerkorganisatie te bouwen. Fris bloed met nieuwe initiatieven, een groep gelijkgestemden die elkaar weet te stimuleren. Wij sluiten daar graag op aan.”

Hoe investeert Innovi zelf in jongeren?
Judith vertelt gedreven verder: “We hebben zelf een jong team bij Innovi – degenen boven de 40 jaar voelen zich ook jong – en nodigen altijd stagiaires/studenten uit om zich bij ons bedrijf aan te sluiten. Aan persoonlijke ontwikkeling hechten wij veel waarde. Wij geven ieder de kans nieuwe kennis op te doen waarvan zij denken dat dit voor hen van toegevoegde waarde is. Dit hoeft niet altijd alleen branchegericht te zijn, het gaat erom dat ieder goed in zijn/haar vel zit en het beste in zichzelf naar boven haalt, zowel zakelijk als privé. Op die manier werken we ook medewerkertechnisch duurzaam. We zien helaas ook dat dit wel eens anders is. Toch is het steeds meer het nieuwe normaal dat werkgevers aandacht hebben voor duurzame inzetbaarheid. Dat weet ik uit ervaring.”

Wat wil jij jongeren meegeven?
“Je moe(d) lef tonen naar wat jij belangrijk vindt’, is mijn persoonlijke slogan. Dit geldt op persoonlijk gebied en voor zakelijke keuzes waar je achter staat. Duurzaam is geen begrip maar een mindset. Kijk als nieuwe generatie naar hoe je mens, milieu en economie in balans kunt houden. In de huidige tijd zetten wij mooie stappen, aan jullie de dringende oproep om dit voort te zetten, op jullie eigen manier. Zodat we de aarde niet verder uitputten en leefbaar houden voor toekomstige generaties, voor elkaar en voor de wereld.”

Tot slot noemt Judith: “Ik kijk uit naar het eerstvolgende FMNextGen-event op 15 november op de SchoonmaakVakdagen. Daar ga ik graag met de leden in gesprek over hun ideeën over duurzaam reinigen en samenwerken.”

 

Innovi is zelf ook aanwezig op de Schoonmaak Vakdagen.
Lees hierover meer: Blog: Ben jij al #SterkMetStoom? | Schoonmaakjournaal

Registreer je alvast voor gratis toegang tot de beurs: https://www.databadge.net/svd2022/reg/?card=10010786

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 april 2023

De beursvloer bulkt van de deskundigen

Honderden deskundigen staan straks op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer, 7-9 juni in Jaarbeurs Utrecht, klaar om hun kennis met de bezoekers te delen en met hun deskundige mening...

24 juli 2019

Blog: Impact op 10 miljoen mensen

Impact. Na duurzaamheid en MVO lijkt dit een nieuw modewoord. Ieder zichzelf respecterend bedrijf zegt tegenwoordig iets met impact te doen. Maar wat dat ‘iets’ is, blijft in de...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

11 juni 2020

CNV maakt harde afspraak met Regardz Hospitality Group over zekerheid vakantiegeld

Medewerkers van Regardz Hospitality Group hebben zich afgelopen weken in groten getale gemeld bij het Meldpunt Vakantiegeld van het CNV. Ze kregen te horen dat ze helemaal geen vakantiegeld...

13 maart 2025

Geneesmiddelenbedrijf MSD kiest voor Sodexo

Geneesmiddelenbedrijf MSD heeft gekozen voor Sodexo dat het Integrated Facility Management (IFM) van de vestiging van MSD in Haarlem gaat verzorgen. Het gaat om een grote productie- en verpakkingslocatie...

11 januari 2024

Elis neemt Moderna over

In 1964 begonnen Henk en Leida Olsman met trots Moderna. Door de jaren heen groeide het bedrijf uit tot een innovatieve en duurzame specialist op het gebied van linnen,...

28 november 2018

Gros en Werner & Mertz perfect ecologisch duo voor zwembadreiniging met schuim

In navolging van Nationaal Zwemcentrum de Tongelreep besliste de gemeente Eindhoven om ook voor het ir. Ottenbad voor schuimreiniging te gaan. Gros Hygiëne & Schoonmaaksystemen, vakgroothandel van Werner &...

01 mei 2024

Neem jij deel aan het Interclean Healthcare Cleaning Forum 2024?

Op 16 mei 2024 opent het Healthcare Cleaning Forum (HCF) van Interclean opnieuw haar deuren voor schoonmaakliefhebbers in de gezondheidszorg van heinde en verre. Met een boordevol programma gericht...

12 augustus 2024

Kinderen medewerkers CSU spelen hoofdrol in radiocampagne Qmusic

Al voor de 12e keer is CSU de sponsor van het populaire radiospel Het Geluid op Qmusic. Ook dit jaar ontwikkelden ze daarom een nieuwe radiocampagne. Waar vorig jaar...

20 oktober 2025

Opnieuw misstanden in schoonmaaksector: honderden Georgiërs en Oekraïners illegaal aan het werk in hotels

De schoonmaaksector kampt opnieuw met misstanden. Na de onthullingen over uitbuiting bij de luxe sportschoolketen Saints & Stars blijkt nu dat ook in Nederlandse hotels op grote schaal illegale...