1 mei 2024

Doorontwikkeling Peewipe biedt kansen

In juli 2023 introduceerde Steffen Morrison de PeeWipe Dispenser voor een betere toiletbeleving. Een innovatie die hij ontwikkelde door het gebrek aan hygiëne dat hij ervaarde bij openbare toiletten die hij tijdens zijn tours over de hele wereld bezocht. Onze redactie vroeg Steffen naar de reacties op de introductie en wat er sindsdien is gebeurd. Een update.

Steffen Morrison reist als soulzanger heel de wereld over. Als frequente bezoeker van openbare toiletten op allerlei locaties, merkte hij op dat er gebrek was aan hygiëne bij het gebruik van urinoirs of mannentoiletten. Hij besloot dit probleem aan te pakken en PeeWipe op te richten: “Mijn doel is om het leven van mensen te verbeteren door het bieden van een superieure en hygiënische toiletbeleving. Met de PeeWipe Dispenser bieden we de moderne man een schonere toiletervaring.”

Trendsetters en – volgers
In het eerdere interview vertelde Steffen Morrison dat Peewipe al direct na ontwikkeling de aandacht had getrokken van diverse trendsetters zoals The College Hotel, het hoofdkantoor van Hugo Boss in Metzingen, het hoofdkantoor van Tommy Hilfiger in Amsterdam en het Eden Hotel. Na de officiële lancering kwamen er nog meer reacties. “Ik ging zelf ook direct proactief aan de slag, heb mooie gesprekken gevoerd, zijnde potentieel vruchtbare samenwerkingen. Wat ik wel heb geleerd is dat introductie, ontwikkeling en verkoop een tijdrovend traject is. En één van naar binnen keren om te ontdekken hoe en met wie ik wil en kan samenwerken.”

Verrassingseffect
Steffen merkte dat hij de hygiëne markt met de introductie van Peewipe verraste. Vooral al lang in schoonmaak gevestigde partijen noemden eerlijk dat ze verbaasd waren dat ze zelf niet eerder op een idee als Peewipe waren gekomen. “Ik werd er blij van, zeker omdat dit toch wel ‘oude rotten in het vak zijn’ en omdat ze openstaan voor en ruimte willen geven aan nieuwe ideeën.”
Van hen kreeg hij ook opbouwende feedback. “Naar hun feedback heb ik met open hart en armen geluisterd, want het is belangrijk deze informatie goed te benutten. Vervolgens zijn we hiermee aan de slag gegaan en hebben we een nieuwe generatie dispenser ontwikkeld. De bestaande, in 2023 gelanceerde, Peewipe verkopen we al. Het nieuwe model is een uitbreiding van het assortiment en bestemd voor bijvoorbeeld zorg, horeca en high traffic locaties.”

Wat is er veranderd aan Peewipe?
“Het nieuwe model is antibacterieel. Deze Peewipe heeft een minimaal aantal touchpoints, de dispenser is volledig touchless”, legt Steffen uit. “Qua design hebben we ook aanpassingen op het gebied van hygiëne en gebruikersgemak doorgevoerd. De bovenkant van het nieuwe model is ronder, zodat je er bijvoorbeeld geen bierglas op kunt plaatsen, het papier wordt aan de onderzijde afgegeven.”

Waar kunnen mannen gebruik maken van de Peewipe?
“De Peewipe kun je op meerdere locaties in Amsterdam vinden. Er lopen momenteel diverse aanvragen van bedrijven met meerdere kantoren en ook met distributeurs met landelijke dekking. Wij kunnen meewerken aan Tenders. Mijn grote wens is om met vooraanstaande distributeurs en toiletexploiteurs samen te werken die toegespitst zijn op het bieden van een complete hygiëne oplossing aan hun klanten. “

Ontmoeten
Steffen is super enthousiast over zijn product en het ondernemen. “Vooral de ontmoetingen en gesprekken met schoonmaakcollega’s geven veel energie. Ik waardeer hun mening en eerlijke feedback. Ik voel dat de markt Peewipe heeft omarmd.“
In mei bezoekt Steffen Interclean: “Ik hoop veel bestaande én nieuwe relaties te ontmoeten. Voor een kop koffie ben ik altijd in. Belangstellenden kunnen mij bereiken via [email protected].”

Meer informatie: PeeWipe

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 juni 2023

Tork toont combi hygiëne, duurzaamheid en digitalisering

Woensdag 7 juni begint Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Drie dagen lang bieden 200 exposanten facilitaire en schoonmaakoplossingen aan de bezoekers. Ook Tork is weer aanwezig op...

22 januari 2024

Blog Edgar van Engelen (Qualis Insight): ‘Oude wijn in nieuwe zakken of nieuwe wijn in oude zakken?’

Zijn er in de schoonmaakbranche noviteiten of nieuwe methodes? Deze vraag stelde ik mij de afgelopen dagen. Ik twijfel daar echt over. Is er écht iets nieuws onder de...

12 februari 2024

Update onderzoek telescopisch wassyteem

RAS meldt dat in december 2023 het onderzoek naar de lichamelijke belasting bij het werken met het telescopisch wassysteem is afgerond. Uit het onderzoek blijkt dat werken met dit...

10 oktober 2019

Onafhankelijk en objectief meetsysteem Qualis gaat als de spreekwoordelijke brandweer

“Hoe vaak wij niet te horen hebben gekregen dat het een kansloze en zinloze weg is die we zijn ingeslagen, kan ik u niet vertellen; echt heel vaak. Overigens...

04 november 2022

Sensor viert 20-jarig jubileum

Met een enthousiaste reactie laat Joyce de Jong van Sensor Bedrijfsdiensten weten dat het bedrijf een feestje te vieren heeft: “Dit jaar vieren we ons 20 jarig jubileum! Wauw...

19 december 2023

RAS deelt uitkomsten onderzoek ‘oplopende leeftijd’ tijdens congres in 2024

Het afgelopen jaar heeft Déhora in opdracht van RAS onderzoek gedaan naar de vraag of de medewerkers in de schoonmaak- en glazenwassersbranche een grotere werklast ervaren naarmate zij ouder...

19 november 2024

Esmar van Langen (Breedweer): “Doen waar je blij van wordt is het allerbelangrijkste”

Esmar van Langen studeerde commerciële economie en kwam vanuit de reiswereld bij Breedweer terecht. In onze serie over vrouwen in de schoonmaakbranche, vertelt ze hoe ze haar twee passies,...

14 december 2022

Schoonmaakrobot R3 voor een nog schoner zwembad

Nationaal zwemcentrum de Tongelreep in Eindhoven, een zwembad waar dagelijks veel van de nationale (zwem)sporters trainen om een topprestatie neer te kunnen zetten. Een sportaccommodatie van de Gemeente Eindhoven,...

29 mei 2024

Gezien in de media: Seepje zegt Sorry

‘In een paginagrote advertentie in de Volkskrant, Trouw en Het Parool biedt Seepje zijn excuses aan. De handzeep blijkt namelijk niet 100 procent natuurlijk, maar ‘slechts’ 99,3 procent. En...

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...