14 november 2024

Terugblik FMG Symposium: What’s new? Heel veel in de facilitaire gezondheidszorg!

Op 13 november 2024 stapten alle symposiumdeelnemers van beroepsvereniging FMGezondheidszorg in een ontdekkingsreis in het interactieve science center GeoFort in Herwijnen. Voorzitter Suzanne Walsteijn opende het najaarscongres ‘What’s new’ en bracht de deelnemers naar alle 10 pitchrondes. Paul Iske sloot af met een betekenisvolle en humoristische presentatie Briljante mislukkingen. Want falen is niet alleen onvermijdelijk, het zorgt voor inboezeming van angst. Paul is creatief intelligent, gaf uitleg over zijn bijzondere formules en reikte voorbeelden van briljante mislukkingen aan, die vier je en je leert ervan: gun elkaar het succes, gun elkaar de briljante mislukking.

De 10 inspirerende, informerende en innoverende pitchrondes

  • Ontzorg de zorg, de missie van Hago Zorg B.V. sinds 1967, het eerste schoonmaakbedrijf in de zorg. Door het tekort in de zorg zetten schoonmakers zich in om aan de zorgverleners 45 minuten per dag terug te geven.
  • Care Culinair focust zich op gezondheid en goed eten: een dagelijkse gebeuren voor het welzijn van de bewoners. Culinaire verspilling leidt tot deze bijvangst Green Deal 3.0.
  • Start pitch met de interactie van BOMA Nederland: wie vangt de tabs op? Het voorkomt veel opslag, veel transport, veel verspilling van chemie.
  • AAG laat zorgorganisaties uitblinken met integrale dienstverlening. Het draait om de bewoner met vakinhoudelijke ondersteuning: wonen, zorg en welzijn.
  • Met het meubilair van Gispen staat duurzaamheid hoog in het vaandel, streeft naar nul uitstoot voor 2025 en zet nu al een voetafdruk op de kaart!
  • Forbo Flooring Systems verkoopt wereldwijde vloerbedekking en wereldleider in linoleumvloeren met vakkundig werk met duurzame vloeren: in een etmaal, zonder lijm, geen droogtijden, direct gebruiksklaar, perfect waterdicht en financiële voordelen.
  • Samen schoon, de missie van Asito. In 2030 wordt Asito volledig circulair met ‘goeddoelen’ dankzij CleanCircle met het concept Bag-in-Box met 8 keer hergebruik van verpakkingen. Klaar om de toekomst van duurzame schoonmaak te omarmen?
  • Van Hoeckel presenteert Slim Vitaal met een gezond aanbod en vitale organisatie, het digitale handboek voor borging op het Preventie Akkoord voor bezoekers en personeel.
  • E-learning Gezondheidszorg, een nieuw ontwikkelde opleiding van SVS Opleidingen, bestaat uit 21 modules en duurt 6 uur. Jaarlijks mag SVS 8000 cursisten opleiden met vakmanschap: Ik doe het en waarom ik het zo doe.
  • Wecoline werkt aan een schone wereld met hoogwaardige schoonmaakconcepten. Met de BubbleFlush wordt met één druk op de knop het toilet schoongemaakt: veilig, gezond, licht en wordt in sociale werkplaatsen gebouwd.

Met dank aan FMG-bestuur Suzanne Walsteijn, Judit Delnoij, Lia Steeman, Astrid Graal FMGezondheidszorg en Karin Gruson voor de organisatie, dank aan Geofort voor de gastvrijheid, dank aan de deelnemers voor de pitches, dank aan de deelnemers voor hun komst. Op naar het volgende seminar van FMGezondheidszorg.

Bron: Petra de Bruin

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 augustus 2024

Ton Funke: “….Hierdoor zal ik in één klap dé robots specialist van Nederland worden.”

De 21-jarige Ton Funke verkoopt schoonmaakrobots. Een baan bij Groveko die hij via een oproep op LinkedIn vond en super enthousiast over is. Onze redactie vroeg hem hoe hij...

26 februari 2025

Proschoon zet haar nieuwe, visuele arbeidsovereenkomst in als welkomstfeestje

De eerste visuele arbeidsovereenkomst van Proschoon is een feit. Waar een traditioneel contract vaak voelt als een stoffige stapel papier vol kleine lettertjes en moeilijke clausules, hebben zij de...

14 juli 2023

#FOTOFRIDAY Jeugd en groen zijn de toekomst

De jeugd is de toekomst. Daarom delen we deze foto van Bas Mertens, district manager West Oost Vlaanderen bij groothandel Verpa Benelux.  “Onze planeet kan wel wat meer groen...

24 april 2019

CNV start rechtszaken voor werknemers met spookcontract

CNV Vakmensen start rechtszaken namens werknemers met een slapend dienstverband. “We voeren inmiddels al enkele maanden een campagne richting werkgevers om een einde te maken aan slapende dienstverbanden. We...

23 december 2024

Glazenwassers hebben hart voor de zorg (deel 2)

Meerdere glazenwassers gaven gehoor aan de oproep van Schoonmakend Nederland om tussen 9 en 20 december hun Hart voor de Zorg te laten zien. Zij deelden presentjes uit, organiseerden...

20 september 2023

Impactsessie: De afvalbak als communicatiemiddel

De afvalbak is één van de beste ambassadeurs en een gedragsbeïnvloeder voor een schone leefomgeving. Hoe zet je de afvalbak effectief in? Hoe laat je deze opvallen en lok...

11 augustus 2025

Twee overnames door BOMA: Dekuyper Products én Automatic Clean

Trots deelt Gert Bresseleers, CEO BOMA, het nieuws van de overnames van niet één maar twee bedrijven. "Om onze geografische aanwezigheid in West-Vlaanderen te vergroten, hebben we Dekuyper Products...

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

23 januari 2023

Eerste sprekers Hygiëneforum bekend

Op 17 mei 2023 vindt in RAI Amsterdam het vijfde Hygiëneforum plaats, met als thema ‘Een gezonde organisatie begint bij een goede hygiëne’. De organisatie maakt nu de eerste...

16 januari 2025

Ga voor die glimlach. Zet humor in voor impactvolle communicatie.

Als (schoonmaakbedrijf) schrijf je tegenwoordig steeds vaker jouw eigen content. Maar hoe zorg je ervoor dat blogs of campagnes niet verdrinken in de zee van online content en écht...