18 mei 2022

Blog: Interclean op stoom ……

Een ieder die mij kent weet dat ik al ruim 30 jaar pro stoom ben. Ja ik heb al meerdere malen gesproken over het schoonmaken met stoom in mijn blog’s. Stoom is de schoonmaaktechniek waarmee je vele soorten vervuiling kan aanpakken.

Na vier jaar konden we eindelijk weer naar de Interclean. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel nieuwe zaken ben tegen gekomen waar ik stijl van achter over sloeg. Maar de Interclean is voor mij dan ook meer een event waar ik contacten kan leggen/opfrissen. Wat mij wel opviel waren de vele leveranciers met stoomreinigers, voor mijn gevoel meer dan tijdens voorgaande edities. Iedere stoomreiniger heeft zijn voor- en nadelen. Maar de rode draad is wel dat je met stoom duurzaam en goed kan reinigen, desinfecteren en hardnekkig vuil kan verwijderen. Iets waar ik 30 jaar van overtuigd ben.

Ja, het reinigen met stoom is op stoom gekomen. Of beter gezegd eindelijk een stomend succes. Bij de MKB schoonmaakbedrijven vind het reinigen met stoom al jaren een luisterend oor. Bij het reinigen van auto’s kunnen ze gewoonweg niet zonder stoom (schoonmaak is niet alleen kantoren/scholen/ziekenhuizen/trappenhuizen/enzovoort maar ook onder andere automotieve en cruiseschepen).

Nu heeft Asito een test gedaan met het reinigen met stoom en hun conclusies kort weg het werkt, het desinfecteert en het is een goede aanvulling op de reguliere reiniging. Zouden de grote schoonmaakbedrijven dan nu ook op stoom komen en het reinigen met stoom gaan inzetten bij de reguliere schoonmaak? Ik adviseer wel om je goed te laten voorlichten want er is veel aanbod, maar niet ieder aanbod voldoet aan de wens van het schoonmaakbedrijf.

Zo, ik heb even stoom afgeblazen en sta open voor elk schoonmaakbedrijf die meer wil weten hoe zij stoomreinigen kunnen integreren in hun aanbod van schoonmaakdiensten.

Edgar van Engelen
Directeur Clear4Clean

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 maart 2024

Capital Cleaning Group neemt schoonmaakbedrijf Heuvelman over

Met grote vreugde kondigt Capital Cleaning Group aan dat de overname van schoonmaakbedrijf Heuvelman BV uit Gouda, met succes is afgerond. Deze mijlpaal versterkt de positie van Capital Cleaning...

18 december 2019

Blog: Een vreemde eend in de bijt

Als relatiemanager van SIEV mocht ik recent een bevriende ondernemer bezoeken om een kop koffie te drinken. Toen de kou wat weggezakt was, verslikte ik me bijna in het...

21 mei 2019

Michel de Bruin (Greenspeed) supporter FMNextGen: “Jongeren zijn fearless, dat is verfrissend”

Vanaf dag 1 is Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, supporter van het jongerenplatform FM Next Generation. Samen met Roland Wink (Hijman), Dirk Roelofsen (MTS Euro Products) en Jay...

25 maart 2022

Praktische ‘chunks’

Hoe houd je deelnemers van schoonmaakopleidingen betrokken, ook na de lessen? Adinda Venneker van Ul-Team bedacht het idee om ieder na een leerdag korte ‘chunks’ toe te sturen. Korte...

30 juni 2022

Landal biedt schoonmakers betere reiskostenregeling

Hoge brandstofprijzen zorgen voor grote problemen bij werknemers die afhankelijk zijn van eigen vervoer om op hun werk te komen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schoonmakers op vakantieparken, die vaak...

28 juli 2023

Noord-Beveland Schoonste Strand van Nederland

Donderdag 27 juli werden op Ameland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Beachclub Perry’s uit het Zeeuwse Scharendijke werd uitgeroepen tot...

29 november 2019

Asito klantencongres Cure 2019 Schoonmaakinnovaties in de zorg: “Vooral doen”

We’ve got our eye on you: Asito kijkt constant om zich heen waar we verbeteringen kunnen doorvoeren. Waar behoefte aan is, waar de patiënt behoefte aan heeft. Technologie speelt...

16 maart 2022

CAO 2022-2024

Het nieuwe CAO boekje voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche is beschikbaar. Online en offline. Duidelijke informatie met alle afspraken die voor de periode 2022-2024 zijn gemaakt. Wil je het...

04 juli 2019

Katrin inspiratietafel Slimme toiletruimtes: is digitalisering nog weg te denken?

Connecting the world: dat is het gedachtegoed van digitalisering. Maar ervaring leert dat dat niet altijd – of eigenlijk vaak niet – het geval is. Veel dienstverlenende bedrijven werken...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...