26 oktober 2020

Verslaat schoonmaakbedrijf Breedweer voetbalclub AZ in finale NHN Business Awards? Het is aan jou!

Opnieuw is de facilitair dienstverlener met maatschappelijke impact Breedweer uit Uitgeest genomineerd. Na de finaleplek in de ABN AMRO Duurzame 50-verkiezing op 9 maart en een eervolle plaats in de NLgroeit Top 250 van snelst groeiende bedrijven in 2020 op 20 juli, staat Breedweer sinds 7 oktober in de finale van de Noord-Holland-Noord Business Awards, categorie Grootbedrijf. Als je samen met de sociale onderneming WerkSaam Friesland en voetbalclub AZ in de finale staat, is het op z’n minst een uitdaging om die laatste te verslaan: vanuit onverwachte hoek scoren. Daarom gooit de redactie van Schoonmaakjournaal dit balletje op: stem nu op Breedweer en laat daarmee zien dat onze schoonmaakhelden altijd en overal op topniveau presteren! Laten we nog meer indruk maken, die nóg verder gaat dan #SchoonmakersBedankt.

Wie kent Breedweer als bedrijf en Jack Stuifbergen als trotse en toegewijde eigenaar niet? Ook in coronatijden weet het Breedweer-team met ruim 350 vakhelden in het hele land en in alle branches impact te maken. Zo vertelde Jack in de online uitzending Meedenkers van de ABN AMRO hoe hij inspeelde op de coronacrisis, want natuurlijk raakte de coronacrisis Breedweer ook.

Bijzondere stappen
In ons exclusieve gesprek met Jack op 20 juli vertelde hij: “Na de aankondiging van de lockdown hadden we opeens voor 90 medewerkers geen werk meer. We gingen direct aan de slag om zoveel mogelijk mensen werk te bieden en om toch impact te maken in deze moeilijke tijd. We richtten de Co-busters op, waarmee we zorginstellingen helpen bij het desinfecteren van Corona-afdelingen. We begonnen met de productie van goede en effectieve desinfectiemiddelen samen met een ijsfabrikant, inmiddels meer dan 140.000 liter. Én we dachten er bijvoorbeeld samen met Gemeente Amsterdam over na om weer een spraakmakende groep mensen in te zetten en op te leiden tot gediplomeerd schoonmakers: sekswerkers. Ook dat is gelukt!”

En de winnaar is…
Voor NHN Business Awards zoekt de jury voor het 7e jaar naar inspirerende ondernemers in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal. Op donderdag 26 november vindt de finale plaats en wordt bekend wie de winnaar is in de categorie Grootbedrijf (bedrijven met 50+ fte), Mkb midden (bedrijven 10-50 fte), Mkb klein (0-10 fte) en familiebedrijven. De jury beoordeelt de bedrijven op 6 criteria: (1) groei en ontwikkeling, (2) financiële gezondheid, (3) medewerkersbeleid, (4) duurzaamheid, (5) regionale betrokkenheid en (6) innovatie. De jury bezocht de bedrijven en beoordeelde hoe ondernemers omgaan met de huidige coronacrisis.

Het is nu aan het publiek om hun stem uit te brengen. Stemmen kun jij dus direct en eenvoudig via deze link, tot 23 november 17.00 uur.

Leestips:

https://schoonmaakjournaal.nl/select/groeibedrijf-2020-breedweer-maakt-weer-impact-met-sekswerkers/

https://schoonmaakjournaal.nl/schoonmaak-nieuws/wint-jack-stuifbergen-de-abn-amro-verkiezing-meest-groene-ondernemer-stem-nu/

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 november 2024

Esmar van Langen (Breedweer): “Doen waar je blij van wordt is het allerbelangrijkste”

Esmar van Langen studeerde commerciële economie en kwam vanuit de reiswereld bij Breedweer terecht. In onze serie over vrouwen in de schoonmaakbranche, vertelt ze hoe ze haar twee passies,...

22 augustus 2024

André Verstegen: Dit had ik veel eerder moeten doen

Als je meer dan genoeg hebt van altijd maar werken met je hoofd, is er een geweldige oplossing: stap in de wereld van de schoonmaak en ga werken met...

08 januari 2019

Jack Stuifbergen (Breedweer): “Meer loon: de nieuwe cao is erkenning voor het vak”

De nieuwe schoonmaakcao: meer loon, hogere eindejaarsuitkering en meer opleidingsbudget. Wie gaat dat betalen? De redactie van Schoonmaakjournaal zwengelde deze discussie zaterdag in haar LinkedIn Group aan. Waren onze...

31 januari 2022

Jack, Mehmet en Mirjam over inzet social media

Mooie foto’s op Instagram plaatsen, communiceren via het vertrouwde Facebook of toch maar klanten werven op het zakelijke LinkedIn? Welke platforms gebruiken bedrijven in de schoonmaak- en facilitaire branche...

18 augustus 2022

Breedweer strijdt voor behoud werk schoonmakers

De schoonmaak-cao beschermt schoonmakers tegen verlies van werk bij overname van een opdracht door een nieuwe partij. Bij de OMO-scholen In Boxtel gaat het helaas anders. De schoonmaak van...

05 december 2024

De Sinterklaaswens van Mopje

Breedweer Facilitaire Diensten wil impact maken. Dat doet ze met haar visie op schoonmaak, haar inzet bij opdrachtgevers, haar inclusieve team, het nastreven van de SDG’s, haar podcastserie én...

24 maart 2024

Vloerspecialisten Donovan en Nelson in podcastserie KraakHELDer

De derde aflevering van onze zesdelige podcastserie KraakHELDer staat live. In de podcastserie praat Inge Diepman niet óver, maar mét de personen die de inclusieve arbeidsmarkt vertegenwoordigen. In deze...

15 mei 2022

Breedweer gaat impact maken met de Rijksoverheid

Breedweer Facilitaire Diensten gaat impact maken met de Rijksoverheid en bij Defensie in het zuiden van het land. Vanaf september gebruikt de facilitaire dienstverlener uit Uitgeest haar dienstverlening om...

08 november 2024

#FotoFriday Voor Linda (Breedweer) werd even 12,5 jaar…

Linda’s dacht 12,5 jaar geleden: Ik ga voor even de schoonmaak in en dan door. Maar dat is er niet van gekomen. Ze is blijven hangen in de schoonmaakbranche...

24 februari 2020

Breedweer en Nelis pakken unieke primeur sociale aanbesteding Hogeschool Utrecht

“Als je dit moment niet bezig bent met betekenisvol ondernemen, dan kun je als schoonmaakbedrijf dadelijk je boeltje opruimen. Aanbestedende diensten leggen steeds meer de focus op sociaal ondernemen.”...