19 februari 2024

Primeur Breedweer: eerste schoonmaakbedrijf met CO2 Prestatieladder niveau 5

Breedweer Facilitaire Diensten beleeft een primeur. Zij is het eerste schoonmaakbedrijf dat in het bezit is van CO2 Prestatieladder 5. Daarmee laat het bedrijf zien dat het de CO2-uitstoot zeer serieus neemt. Commercieel directeur Jack Stuifbergen: “Wij vervullen graag de voortrekkersrol en gaan niet alleen voor reductie van onze eigen CO2, maar voor die in de hele keten.”

CO2-reductie in de hele keten

De CO2 Prestatieladder is hét duurzaamheidsinstrument van Nederland dat bedrijven en overheden helpt bij het reduceren van CO2 en kosten. Breedweer behaalde al in 2022 CO2 Prestatieladder niveau 3 en is nu ook de trotse bezitter van niveau 5. Jack Stuifbergen: “Wij hanteren de slogan ‘niet lullen, maar impact maken’ die je ook kunt vertalen naar ‘niet lullen, maar CO2 reduceren’. Verduurzamen is een must en tevens een absolute uitdaging. Wij gaan daarbij graag een stapje verder dan alle andere schoonmaakbedrijven. Dat betekent dat wij niet alleen gaan voor reductie in onze eigen uitstoot (scope 1 en 3), maar voor reductie in de hele keten (scope 3).”

Kennis delen

Jack geeft aan dat zij graag kennis delen om andere bedrijven aan te zetten hun CO2-uitstoot inzichtelijk te maken en maximaal te reduceren. “Kies voor Breedweer als partner en kom samen met ons in actie voor een duurzame samenleving. Ofwel, niet lullen, maar CO2 reduceren.”

Operationeel directeur Cindy Broersen en Algemeen directeur Henk van Eijk poseren trots met de behaalde CO2 Prestatieladder
Deel dit artikel

Ook interessant:

14 september 2023

Ontdek de geheimen van duurzaam succes!

Het is tijd voor inspiratie over duurzaamheid. Veel bedrijven zijn ermee bezig, maar nog zoekende naar  hoe duurzaamheid een onderscheidend kenmerk kan worden? Daarom wordt van 19 tot en...

03 maart 2020

Genomineerden Interclean Innovation Award Amsterdam 2020 bekend

De Amsterdam Innovation Award 2020 genomineerden zijn bekend gemaakt. Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan...

11 augustus 2023

Duurzaam de lucht in……

Op woensdag 9 augustus zette Breedweer Facilitaire Diensten een belangrijke stap richting een klimaatneutraal Breedweer in 2026. MHC Mobility leverde het bedrijf de eerste van drie hybride hoogwerkers af....

13 mei 2019

Hilke de Vries van RAI Amsterdam: “Over 3 maanden Interclean 2020!”

De tijd vliegt… Over 3 maanden is daar de Interclean 2020. Schoonmaakprofessionals verzamelen zich in de hallen van de RAI in Amsterdam. Hilke de Vries, Brand Marketing Manager Interclean,...

01 november 2023

Sustainable Schoonmaaktoppers genomineerd

Jaarlijks wordt de ABN AMRO Duurzame 50 award uitgereikt aan koplopers die samenwerking, creativiteit en vernieuwing nastreven. Hoe mooi is het dat ook twee koplopers uit de schoonmaakbranche hiervoor...

31 mei 2019

Blog: Verpakkingen en duurzaam gedrag

We hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Als consument, maar ook als professional, in de B2B-wereld, toch? Ik inspireer en daag je uit met deze consumentengerichte blog. Natuurlijk...

01 augustus 2023

Blog: Duurzaam?!

Duurzaam? Wat is duurzaam? Hoe bepaal je wat duurzaam is? Is het investeren in medewerkers hun welzijn ook duurzaam of is alleen duurzaam geproduceerde middelen en materialen duurzaam? Wat...

25 juli 2019

Ad Bos (Van der Windt Verpakking) over gratis afvalzakkenactie: “No time to waste”

“Wie vandaag een dagje naar Scheveningen is geweest, weet dat het vanavond een troep op het strand is. Voor een groot gedeelte zijn we zelf oorzaak van die rotzooi,...

17 december 2019

2020 trends in schoonmaak op Interclean: robotica, data en duurzaamheid

Twee jaar is behoorlijk lang als het gaat om innovatie. Tegen de tijd dat Interclean Amsterdam op dinsdag 12 mei 2020 zijn deuren opent, staan deze drie onderwerpen centraal:...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...