19 februari 2024

Primeur Breedweer: eerste schoonmaakbedrijf met CO2 Prestatieladder niveau 5

Breedweer Facilitaire Diensten beleeft een primeur. Zij is het eerste schoonmaakbedrijf dat in het bezit is van CO2 Prestatieladder 5. Daarmee laat het bedrijf zien dat het de CO2-uitstoot zeer serieus neemt. Commercieel directeur Jack Stuifbergen: “Wij vervullen graag de voortrekkersrol en gaan niet alleen voor reductie van onze eigen CO2, maar voor die in de hele keten.”

CO2-reductie in de hele keten

De CO2 Prestatieladder is hét duurzaamheidsinstrument van Nederland dat bedrijven en overheden helpt bij het reduceren van CO2 en kosten. Breedweer behaalde al in 2022 CO2 Prestatieladder niveau 3 en is nu ook de trotse bezitter van niveau 5. Jack Stuifbergen: “Wij hanteren de slogan ‘niet lullen, maar impact maken’ die je ook kunt vertalen naar ‘niet lullen, maar CO2 reduceren’. Verduurzamen is een must en tevens een absolute uitdaging. Wij gaan daarbij graag een stapje verder dan alle andere schoonmaakbedrijven. Dat betekent dat wij niet alleen gaan voor reductie in onze eigen uitstoot (scope 1 en 3), maar voor reductie in de hele keten (scope 3).”

Kennis delen

Jack geeft aan dat zij graag kennis delen om andere bedrijven aan te zetten hun CO2-uitstoot inzichtelijk te maken en maximaal te reduceren. “Kies voor Breedweer als partner en kom samen met ons in actie voor een duurzame samenleving. Ofwel, niet lullen, maar CO2 reduceren.”

Operationeel directeur Cindy Broersen en Algemeen directeur Henk van Eijk poseren trots met de behaalde CO2 Prestatieladder
Deel dit artikel

Ook interessant:

27 augustus 2020

Blog: Maak jij mee het verschil?

Duurzaamheid en circulariteit zijn topics, die de voorbije maanden door de coronacrisis vaak niet meer als hoofdprioriteit behandeld worden bij de keuze van producten. De keuze wordt vaak eerder...

10 oktober 2022

Blog: Expert op het thema duurzaamheid?

GWS dé schoonmaker neemt deze week de redactie van Schoonmaakjournaal over. Erg leuk en een mooie gelegenheid om ons als expert in duurzaamheid te presenteren. Maar zijn we dat...

31 oktober 2022

“Nooit meer discussie of de uren op de salarisstrook kloppen”

Nocore levert software aan een groot aantal schoonmaakbedrijven. De basis is een ERP-systeem voor afhandeling van arbeidsintensieve administratieve handelingen. Met daarbij ook de mogelijkheid om van modules als voor...

17 december 2019

2020 trends in schoonmaak op Interclean: robotica, data en duurzaamheid

Twee jaar is behoorlijk lang als het gaat om innovatie. Tegen de tijd dat Interclean Amsterdam op dinsdag 12 mei 2020 zijn deuren opent, staan deze drie onderwerpen centraal:...

16 mei 2019

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen...

05 december 2024

De Sinterklaaswens van Mopje

Breedweer Facilitaire Diensten wil impact maken. Dat doet ze met haar visie op schoonmaak, haar inzet bij opdrachtgevers, haar inclusieve team, het nastreven van de SDG’s, haar podcastserie én...

18 oktober 2021

Nieuwe collega: schoonmaakrobot Billie

Onlangs is er een nieuw teamlid toegevoegd aan het schoonmaakteam van GOM op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde. Schoonmaakrobot Billie is hartelijk verwelkomd door de teamleden Aysha,...

10 november 2024

#Favorites Een schone museumnacht in het Van Gogh

Wist je dat team Breedweer er ook dit jaar weer voor gezorgd heeft dat alles er spik en span uitzag in het Van Gogh Museum tijdens de Museumnacht Amsterdam?...

27 december 2019

Toekomst schoonmaak met Rogier Moorman (Numatic): “Schoonmaak wordt sneller, beter en productiever”

De toekomst van schoonmaak: met 5 gasten blikken we terug naar hun verwachtingen 5 jaar geleden, de hedendaagse trends en ontwikkelingen en hun visie op 5 jaar. Een van...

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...