7 december 2023

Tork verlegt grenzen in duurzaamheid en innovatie op Horecava 2024

Van 8 tot en met 11 januari 2024 is Tork aanwezig op Horecava in RAI Amsterdam, om daar haar nieuwste duurzame en innovatieve oplossingen te presenteren. In hal 11, op stand 400 krijgen horecaprofessionals de kans om de CO2-neutrale dispensers, de nieuw gelanceerde 2-in-1 Schuur- en Reinigingsdoek en de Constante Luchtverfrisser™ te ervaren. Deze producten zijn ontworpen om te voldoen aan de groeiende behoefte aan hygiëne en duurzaamheid binnen de horecasector.

CO2-neutrale dispensers
Tijdens Horecava 2024 introduceert Tork een CO2-neutrale certificering voor een selectie van haar bestaande dispensers. Die certificering kwam, zoals Tork aangeeft, tot stand door een combinatie van koolstofvermindering en -compensatie gedurende de hele levenscyclus¹ , van grondstoffen tot aan het einde van de levensduur. De 27 Tork CO2-neutrale dispensers worden geproduceerd met gecertificeerde hernieuwbare elektriciteit.

“De dispensers zijn niet alleen effectief in het bieden van uitstekende hygiëne, maar dragen ook bij aan het verbeteren van het milieu. De certificering zal de duurzaamheidsambities van onze klanten ondersteunen”, aldus Renée Remijnse, directeur duurzaamheidseconomie bij Essity, het internationale hygiëne- en gezondheidsbedrijf waar Tork deel van uitmaakt.

Circulaire verwerking en unieke CO2-compensatie
In samenwerking met Close The Loop beschikt Tork bovendien over een recyclage service waarbij dispensers volledig circulair worden verwerkt tot nieuwe dispensers. Bovendien kiest Tork er bewust voor om te investeren in gecertificeerde klimaatprojecten van ClimatePartner. De organisatie die de resterende koolstofuitstoot compenseert en de lokale bevolking ondersteunt.

De projecten zorgen voor schoon drinkwater en hygiëne-educatie in Indonesië, leiden tot investeringen in energiezuinige kooktoestellen en zonne-energie in India en bieden bescherming aan een orang-oetanreservaat in Cambodja. Daar begeleidt Tork de lokale bevolking ook met een bibliotheek en educatief materiaal.

Innovatieve herbruikbare schoonmaakoplossing
Daarnaast toont Tork tijdens Horecava 2024 de 2-in-1 Schuur- en Reinigingsdoek die het schrobben van een spons combineert met de absorberende werking van een doek. Zo wordt hardnekkig vuil verwijderd zonder krassen op oppervlaktes te veroorzaken. Omdat het ontwerp flexibel is, kan keukenpersoneel er ook lastig te bereiken plekken mee schoonmaken. Het product kan tot tien keer opnieuw gebruikt worden.

 

Luchtverfrisser die de geur gelijkmatig en continu verspreidt
Tot slot kunnen bezoekers kennismaken met de Tork Constante Luchtverfrisser™: een nieuw luchtverfrissingssysteem dat sanitaire ruimtes tot 90 dagen constant fris houdt. De Tork Constante Luchtverfrisser™ maakt gebruik van een unieke technologie zonder drijfgas om geuren gelijkmatig en continu door een sanitaire ruimte te verspreiden. Bovendien is de dispenser gecertificeerd als ‘Easy to Use’ en kan die gemakkelijk worden bijgevuld en onderhouden.²

¹ Exclusief gebruik van vullingen, geldig voor dispensers verkocht na 1 mei 2023 in Europese landen
² Gecertificeerd door de Zweedse Reumavereniging, getest volgens The Design for All Test, gepubliceerd in het Swedish Design Research Journal, 2011

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 februari 2020

Blog: Jinek

“Ik moest direct aan Jinek denken”, reageerde een gewaardeerde relatie en doorgewinterde marketeer onlangs tijdens onze videomeeting op de nieuwe stap van Schoonmaakjournaal. “Waarom?”, vroeg ik. “Omdat de talkshow...

08 maart 2022

Vrouwelijk leiderschap in de schoonmaakbranche

Het is internationale vrouwendag. Een mooi moment om daarom eens stil te staan bij de vrouwen in de branche. Hoe is het gesteld met de vrouwelijke medewerkers en ondernemers...

01 december 2023

Carel Lurvink organiseert lunch voor nieuwe medewerkers

Speciaal voor de nieuwe medewerkers organiseerde Carel Lurvink onlangs een 𝗺𝗲𝗱𝗲𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗿𝘀𝗹𝘂𝗻𝗰𝗵. Een mooi moment om de onderlinge banden te versterken. “Samen hebben we genoten van een speciale nieuwe medewerkerslunch...

25 juli 2022

Nieuwe webshop voor Carel Lurvink

Het Enschedese familiebedrijf Carel Lurvink vindt het belangrijk dat elke organisatie zich bij hen thuis voelt, ook op de webshop. Daarom heeft zij haar website omgezet naar een nieuw...

03 september 2025

KSS & Noord ontvangt predicaat SchoonGarant

KSS & Noord is een aannemer in Almere met meer dan 100 medewerkers. Oorspronkelijk was het echter een Amsterdams familie-schoonmaak-bedrijf. Zo kwam het dat het bedrijf onlangs Marcel de...

04 mei 2020

Ronald Boesjes, Ben van de Scheur en Frank van de Ven (i-team Global) over onderscheiden in nieuwe schoonmaakeconomie

“Als je technologie, data en traditionele oplossingen combineert, dan kun je je als bedrijf altijd onderscheiden.” Dat klinkt goed, maar in de schoonmaak zijn we meer van de praktijk,...

07 februari 2020

Al 25.000 keer bekeken Hygeniq film over groene reinigingsmiddelen

Nee, je pakt niet meer de première, want in 4 maanden is de film van Hygeniq al 25.448 keer bekeken. Een film met een boodschap – We color our...

09 oktober 2025

Tork geeft schoonmakers de aandacht die ze verdienen

Schoonmakers zijn onmisbaar voor een frisse, veilige en gastvrije werkomgeving. Dat weten alle schoonmaakprofessionals als geen ander. Toch blijkt uit recent onderzoek van Tork dat deze schoonmakers dagelijks veel...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

29 september 2025

ISS lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’

ISS Facility Services Nederland introduceert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met de campagne wil ISS haar merkbekendheid vergroten en laten zien...