19 september 2019

Sabine Thuysbaert over drijfveer Vendor: “Smart solutions, happy people”

Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor – sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema Werkgeluk binnen Vendor voor de overname door CWS Group.

Vendor wil een positieve impact maken en dat is voelbaar in de hele organisatie. “Het implementeren van een strategie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent, dat je continue rekening houdt met de maatschappelijke gevolgen die jouw organisatie teweeg brengt bij het uitvoeren van haar dagelijkse activiteiten. Dat vraagt engagement en inspanning. Daarom is het belangrijk dat er in de organisatie iemand een voortrekkersrol opneemt. Als dat vervolgens door het hele managementteam goed wordt opgepakt, dan krijgt dat snel een positief effect op de rest van de organisatie,” ervaart Sabine Thuysbaert, CEO bij Vendor.

Binding en passie
Wanneer medewerkers zelf handen en voeten kunnen geven aan een MVO-beleid,  wordt dit nog meer tastbaar, vooral als het past bij hun eigen normen en waarden. Dan levert dit ook voldoening op en hebben medewerkers het gevoel iets bij te kunnen dragen. Het is dus ook een manier om de binding met medewerkers te versterken.

Sabine: “We vinden het belangrijk dat we het samen doen. En daarnaast vinden we dat onze collega’s, in deze context, vooral moeten doen waar ze goed in zijn en waar ze zich goed bij voelen. Men functioneert nu eenmaal het beste in iets waar men passie voor heeft en zich betrokken bij voelt. Happy people dus. Werkgeluk, dat vinden wij belangrijk.”

“Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden”

Belangeloze inspanningen
“In zijn algemeenheid vind ik dat MVO inspanningen vaak gelijk geschakeld worden met milieu-inspanningen”, aldus Sabine. “Hoewel deze laatste heel belangrijk zijn – niet in het minst in onze sector, gezien de vele verbruiksgoederen – zijn het toch vaak de belangeloze inspanningen die mij het meest treffen. Hulp aan zieken of mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Bij Vendor hebben we daar veel mooie voorbeelden van. Zo steunen we Villa Pardoes, een vakantieverblijf in Kaatsheuvel waar ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen met hun gezin een week lang hun zorgen mogen vergeten. We steunen Villa Pardoes niet alleen op financieel vlak, maar ook op menselijk vlak. Minstens driemaal per jaar gaat (elke keer een andere) club vrijwilligers vanuit Vendor naar de Villa om een handje te helpen, deze groep bestaat uit collega’s vanuit verschillende afdelingen, maar met dezelfde gedachte; iets bij willen dragen. Dankbaar werk is dat.”

Loyaliteit
Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden. Bijna de helft van de medewerkers (43%) is meer dan 10 jaar in dienst bij Vendor. Ruim 20% van de medewerkers heeft een dienstverband van 20 jaar of langer en 4 van hen zelfs 30 jaar of langer. Het record van langste dienstverband staat op 32 jaar, dat is meer dan de helft van de levensduur van Vendor zelf. Het bedrijf werd opgericht in 1961, reken maar uit.Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor, sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group, op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema werkgeluk binnen Vendor vóór de overname door CWS Group.

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 december 2019

Leen Camerlynck (CleanDeal) over toekomst schoonmaak: “Prijzenoorlog of onderscheidende factor?”

Wat staat de schoonmaak te wachten? Vijf jaar geleden daagde onze filmer Henk Snaterse Charles Scholte van SVS Opleidingen, Leen Camerlynck van CleanDeal, Michel de Bruin van Greenspeed, Rogier...

02 mei 2024

Tork CO2-neutrale dispensers op Interclean 2024

Tork presenteert tijdens de aankomende Interclean haar in 2023 gelanceerde innovatie: CO2-neutrale dispensers. Als koploper op het gebied van duurzaamheid heeft Tork als eerste in Europa een certificering voor...

13 augustus 2019

Vendor en Baran maken samen een wereld van verschil

Baran, wiens naam voluit Ismael Khuder is, heeft een onvoorstelbaar lange en heftige weg afgelegd om vanuit Syrië om in Nederland terecht te komen. Sinds 3,5 jaar is hij hier...

01 november 2024

Verbeter klanttevredenheid met Tork Minimalisator Kantoorklachten™

Het Tork Office Hygiëne Pakket™ bevat ook tools en ondersteuning die bedrijven nodig hebben om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren, waaronder de Minimalisator Kantoorklachten™. Hiermee kunnen facilitair managers...

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...

30 mei 2023

Digitaal vloerpaspoort van Factos biedt zekerheid, transparantie en waardering

Welk periodiek vloeronderhoud is er in de afgelopen jaren gedaan? Hoe en waarmee? Hoe bepaal je wat het onderhoud moet zijn van de vloeren in je pand of die...

05 juni 2019

Column: Ben jij een Wolf of een Believer?

Winnen met ‘purpose’ en de MVO-paradox. MVO versus Winst. Hoe de MVO-Paradox met succes managen? Een opvatting jaren geleden was dat MVO en winstgevendheid niet samengaan. “Voor de geitenwollensokken”....

11 november 2019

Geïntegreerde Werkbon App van Nocore en FacilityApps voor eerst op Schoonmaakvakdagen

Nocore en FacilityApps hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan het vormgeven van de samenwerking. Het doel is om klanten het beste van twee werelden te bieden, waarbij een...

17 oktober 2023

Personeelstekort stimuleert verkoop service robots

In 2022 steeg de verkoop van service robots voor professioneel gebruik met 48% naar in totaal 158.000 stuks. Volgens Rocking Robots is het tekort aan personeel een belangrijke drijfveer...

19 januari 2022

Webinar ‘Cleaning and the Digital Future’

Wil je meer weten over schoonmaakrobots, digitalisering en ‘data-driven cleaning’? Op 8 februari 2022 van 14 tot 16 uur organiseert Interclean Amsterdam het online webinar ‘Cleaning and the Digital...