7 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä Group. “Duurzaamheid maakt deel uit van onze natuur. Alle acties van Katrin zijn gebaseerd op onze pijlers Eenvoudig, Deskundig en Betrouwbaar. Wij vinden duurzaamheid en het behoud van het milieu voor toekomstige generaties van fundamenteel belang. Het hout dat wij voor onze papierproductie gebruiken, is 100% traceerbaar.” En dat is heel uitzonderlijk…

Want op dit moment is slechts 10% van alle bossen ter wereld gecertificeerd, 88% van het hout dat Metsä Tissue gebruikt voor de productie van hygiënepapier is afkomstig uit gecertificeerde bossen en 12% uit niet-gecertificeerd maar wel gecontroleerde bossen.

Verantwoordelijkheid
De Katrin-verantwoordelijkheid gaat nog verder, legt Ralph uit. Hij noemt drie voorbeelden: “We gebruiken 80% hernieuwbare energie voor onze productie en 99,6% van het water dat we gebruiken, is oppervlaktewater en afkomstig uit meren en rivieren. En onze Katrin Inclusive Dispensers zijn ontworpen om lang mee te gaan en de plastic materialen die we gebruiken zijn volledig recyclebaar. Zwart is het nieuwe groen als het gaat om Katrin Dispensers.”

Voor iedereen
Inclusive is de naam van de dispenserlijn van Katrin: een serie geavanceerde dispensers met een design, ontworpen voor iedereen, die in 2015 gelanceerd werd. Met succes. Inclusive Design betekent dat de dispensers voor iedereen zijn bedoeld: universeel toegankelijk, functioneel en gemakkelijk door iedereen op elke plek te gebruiken. Ralph tot slot: “Met onze Katrin-producten hebben we een optimale combinatie van dispensers, die het verbruik van de producten vermindert, de gebruikskosten verlaagt en de impact op het milieu minimaliseert.”

Contradictie
Dat verbruik klinkt als een contradictie. Immers, dienstverleners van toilethygiëne halen hun omzet toch juist uit de vulling, de producten die in de dispensers gaan? We nodigen je uit om de Schoonmaak Vakdagen, op dinsdag 12 en woensdag 13 november te bezoeken, en in gesprek te gaan Ralph en zijn collega Marcel Speth.

Kennissessies, persoonlijke ontmoetingen, live productdemo’s, noviteiten, informatie opdoen: ze prikkelen de bezoeker om naar de Schoonmaak Vakdagen te komen. Boek gratis uw ticket via deze link.

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 oktober 2022

Doe maar duurzaam! Zo pakken deze organisaties het aan.

Zonnepanelen op het dak, niet onnodig of zelfs helemaal niet meer printen en verantwoorde koffiebonen in de koffieautomaat in de kantine. Veel bedrijven zetten de stap naar duurzaamheid. Hoe...

04 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele...

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...

08 september 2024

Gezien in de media: ‘Helft van de leerlingen poept niet of bijna nooit op school’

De helft van de leerlingen op basis- en middelbare scholen gaat nooit of bijna nooit op school naar het toilet om te poepen. Ze vinden de toiletten vaak te...

19 november 2023

Wereld Toilet Dag 2023

19 november is een bijzondere dag, het is Wereld Toilet Dag. The Good Roll benadrukt op deze dag het belang van toegang tot schone en veilige toiletten wereldwijd. Omdat...

16 mei 2019

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen...

23 april 2019

Numatic trakteert bezoekers Dealerdagen op primeur: werkwagens van gerecycled kunststof

De dealerdagen van Numatic krijgen dit jaar een bijzonder tintje, een duurzame touch. Tijdens deze dagen (van maandag 6 tot en met vrijdag 10 mei) verrast het bedrijf in...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

02 augustus 2023

Subsidie voor activiteiten duurzame inzetbaarheid

De RAS meldt dat het via de MDIEU-regeling mogelijk is om subsidie te krijgen voor activiteiten duurzame inzetbaarheid. Met als doel om de duurzame inzetbaarheid van werkenden te bevorderen...

24 december 2018

Nieuwe weg Piecom, ISSA-bekroning, kennis delen en disruptie

Op Masters of LXRY toonde Piecom onlangs haar nieuwe weg. Met een disruptieve innovatie en een andere manier van presenteren dan in schoonmaakland gewoon is, maakte het bedrijf een...