8 augustus 2019

Mark Hofkens: “Met AFAS software meer in staat om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0”

“In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.” Bij de strategische ambitie van Hofkens HIG paste niet alleen een ander type softwareleverancier, ook een professionele planningsmodule was een vereiste. De keuze voor AFAS en WAY2CONNECT brengt de ideale oplossing binnen handbereik. “Anders zouden wij nooit zo goed in staat zijn om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0” zegt operationeel directeur Mark Hofkens.

Het schoonmaak- en reinigingsbedrijf Hofkens HIG koos voor de ERP-software van AFAS, omdat het één geïntegreerd systeem kon leveren met onderling naadloos communicerende onderdelen als Financiën, HRM en Projecten. “En CRM natuurlijk”, vult Mark Hofkens aan, “daar hadden wij op dat moment nog niets voor. Ook hadden we een los klantportaal. Stel je eens voor hoe ik ’s morgens aan mijn werk begon: ik moest eerst een hele reeks softwareapplicaties opstarten.” Ook de zo gewenste planningsmodule was volgens AFAS uitstekend te realiseren met behulp van de buitendienstsoftware van WAY2CONNECT.

Digitaal ondertekenen
Hofkens toont vervolgens een map met het opschrift ‘Personeelszaken’. “Kijk”, legt hij uit. “In deze map zitten allemaal documenten die bijvoorbeeld te maken hebben met het verlengen van arbeidscontracten of het gebruik van bedrijfsauto’s. Al die documenten moet ik ondertekenen. Dat zal in de nabije toekomst niet anders zijn, maar dan krijg ik deze documenten digitaal aangeleverd en dan zet ik er heel efficiënt een digitale handtekening onder. Net zoals ik een betaalbatch digitaal ontvang, daar akkoord op geef waarna de betalingen naar de bank gaan.”

Op haar wet naar groei en Hofkens HIG 2.0 vertelt Mark op de website van AFAS Software over meer praktische en alledaagse zaken van zijn schoonmaakbedrijf. Laat je inspireren met het complete klantenverhaal: “In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 november 2019

Geïntegreerde Werkbon App van Nocore en FacilityApps voor eerst op Schoonmaakvakdagen

Nocore en FacilityApps hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan het vormgeven van de samenwerking. Het doel is om klanten het beste van twee werelden te bieden, waarbij een...

14 maart 2024

Standaardisering en digitalisering de sleutel voor de toekomst?

De schoonmaakbranche staat voor verschillende uitdagingen. Loonsverhogingen, btw-verhogingen zijn aan de orde van de dag en drukken op de winstmarges. Tijd om het anders te doen. Maar veel schoonmaakorganisaties...

18 december 2018

Digitale Doolhof (5): “Met Adlatus schoonmaakrobot investeer je in kwaliteit en personeel”

“Het is geen kwestie meer van volgen van de trend robotisering, het is aanhaken nu of nooit.” Peter Kwestro, international sales leader van Adlatus  Robotics ervaart en ziet dit...

11 december 2018

Digitale doolhof (3): Cleanfix ziet kansen samenwerking mens en robot: cobot

Saai schoonmaakwerk van lange gangen en grote hallen; het is een van de voorbeelden waar robotisering een mentale, praktische en efficiënte meerwaarde zou kunnen bieden. Of een samenwerking. Want...

22 juni 2023

Praktijkcase: zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarage

Sinds de zomer van 2022 draait bij Q-Park een proef met zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarages. Een uitdaging op gebied van techniek, resultaat, personeelsinzet en veiligheid voor klanten in...

07 december 2023

Nocore en gasten kijken terug op geslaagde Superuser-bijeenkomst

Op 28 november was de zaal van H20 Esports in Purmerend gevuld met superusers van Nocore, klanten die gebruik maken van en ook meedenken over meerdere softwaremodules van Nocore....

02 mei 2023

Jaimie Fambach (MAS Dienstverleners): “Werken met digitale werkbonnen levert ons veel winst op”

MAS dienstverleners maakt sinds kort gebruik van de module digitale werkbonnen van Nocore Facility Apps. Jaimie Fambach is binnen MAS Teamleider Specialisten, KAM-coördinator en daarnaast Manager Facilitydesk: hét middelpunt...

26 april 2022

Nocore daagt bezoekers Interclean uit voor digitale verdiepingslag

Nocore nodigt belangstellenden uit voor een bezoek aan haar stand op Interclean (05.515) in Rai Amsterdam. Van 10 t/m 13 mei zal de softwareleverancier haar standbezoekers inzicht geven in...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

07 juni 2022

“Je personeelsgegevens op straat? Dat wil je dus echt niet!”

Twintig jaar geleden nam Nocore de administratie van schoonmaakbedrijven al digitaal uit handen. Destijds dankzij het IBM-computerplatform AS/400, inmiddels via softwarepakketten zoals Nocore Facilitair. Een gesprek met technisch directeur...