20 maart 2018

Van prullenbak naar partnerschap: Schoonmaakbedrijven door LEVIY op ander niveau aan tafel”

“Een goede relatie tussen het schoonmaakbedrijf en de klant is essentieel voor een optimaal schoonmaakresultaat en beleving. Maar door een gebrek een inzicht in de dagelijkse werkzaamheden en goede monitoring op de kwaliteit, blijft het gesprek vaak steken op het niveau van ‘de prullenbak is niet geleegd’ of ‘een koffiekring op tafel’. Terwijl als schoonmaakpartij wil je meer zijn dan een leverancier. Je wilt als partner aan tafel zitten bij de klant en het niet hebben over die ene prullenbak, maar juist over de stappen die jullie gezamenlijk kunnen zetten op gebied van digitalisatie, optimalisatie en innovatie”, leggen Bouke van der Veen en Robina de Jong van LEVIY uit.

Digitalisatie, optimalisatie, innovatie: een drie-eenheid met toekomst. Zeker als het gaat om het digitale schoonmaakplatform van LEVIY. Omdat dit ontwikkeld is door mensen met een gedeelde kennis van en visie op schoonmaak en IT, stelt LEVIY schoonmaakbedrijven in staat intern enorme efficiëntieslagen te maken én biedt LEVIY de klant veel toegevoegde waarde: efficiënt en transparant werken geeft rust en duidelijkheid.

Europese speler
 “LEVIY is ontstaan vanuit de schoonmaakadviesbranche en in 4 jaar tijd uitgegroeid tot een belangrijke partij op de Europese facilitaire markt”, vertelt Bouke van der Veen, commercieel verantwoordelijke voor schoonmaakbedrijven in het mkb. “LEVIY begon met een innovatieve app voor kwaliteitscontroles, maar groeide door het enthousiasme en succes in de mark uit tot het digitale schoonmaakplatform van nu.”

Aan de slag met LEVIY
“Het grote verschil tussen de traditionele manier van werken en aan de slag met LEVIY is, dat alle informatie meteen beschikbaar is voor alle betrokkenen: van schoonmaakmedewerker tot hoofdkantoor en opdrachtgever”, legt klantmanager mkb Robina de Jong uit. Bovendien kan dit direct gedeeld worden met de opdrachtgever. En alles digitaal, dus papieren die zoekraken of mails die ondersneeuwen zijn verleden tijd.

Soepele overstap
“De overstap van papier naar digitaal verloopt soepel”, is de ervaring van De Jong. “We besteden aandacht aan training van de medewerkers. We horen vaak dat ze de nieuwe manier van werken prettig vinden. In plaats van met een zelf in te vullen takenlijst hun werk te doen, biedt de smartphone alles wat ze nodig hebben.” Neem de hotellerie: de schoonmaker geeft aan welke kamer is schoongemaakt. Vervolgens kan de supervisor de controle doen. Is er iets niet in orde, dan wordt dat direct doorgegeven en opgelost. Is de kamer klaar, dan is dit meteen te zien door de hotelreceptie. Al het papierwerk verloopt digitaal en is op elk moment door alle belanghebbenden te bekijken.

Schoonmaakbedrijf meer dan leverancier
Het grote voordeel van deze manier van werken is dat het schoonmaakbedrijf meer kan zijn dan een leverancier. “Wanneer schoonmaakbedrijf en klant aan tafel zitten, gaat het vaak over wat er niet goed ging. De niet-geleegde prullenbak of een achtergebleven koffievlek. Dankzij werken met LEVIY wordt het schoonmaakbedrijf een partner, doordat de schoonmaakprocessen inzichtelijk en transparant worden voor de klant. Zo komt er ruimte om samen te kijken naar innovatie en optimalisatie: wat zijn knelpunten, waar is behoefte aan?” weet Van der Veen uit de praktijk.

Met klant aan tafel
De Jong vult aan: “We merken dat schoonmaakpartijen die met LEVIY werken daadwerkelijk op een ander niveau bij de klant aan tafel komen. Doordat de dagelijkse schoonmaakprocessen goed inzichtelijk en transparant zijn gemaakt richting de klant ontstaat er ruimte om innovaties en optimalisaties te bespreken. Het schoonmaakbedrijf kan veel waarde toevoegen door samen met de klant te kijken waar de behoeftes en knelpunten liggen en waar je als partner kan helpen om de klant verder te ontzorgen.”

Bijdragen
LEVIY heeft voor het mkb meerdere modules die direct kunnen bijdragen aan de belangrijke dagelijkse processen in de organisatie, zoals DKS’en, signaleringen, planning en het afmelden van uitgevoerde taken. Daarnaast is het mogelijk alle data naar eigen inzicht realtime te analyseren. Door deze manier van proces- en kwaliteitsborging heeft de gebruiker optimale grip op de dagelijkse werkzaamheden.

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 april 2018

LEVIY inspiring stories: “Center Parcs ontwikkelt zich sterk in digitalisering voor gasten en processen”

50 jaar geleden opende het eerste park van Center Parcs. Nu zijn er 22 parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Anderhalf jaar geleden kwam Ilse Lemmerlijn, cleaning manager...

24 april 2025

Nocore en Business Apps bundelen krachten

Nocore en en Business Apps bundelen hun krachten.  Een samenwerking die synergie brengt tussen de operationele oplossingen van Nocore en de communicatietools van Business Apps ten voordele van de...

06 februari 2024

Bij Schoonmaakbedrijf Hommerson maakt software hun werk sneller, makkelijker en minder foutgevoelig

De reis die Schoonmaakbedrijf Hommerson sinds 2019 met AFAS aflegt is er een die zijn vruchten afwerpt. Wat begon met de wens om de administratie rond de vele arbeidsovereenkomsten...

07 december 2023

Nocore en gasten kijken terug op geslaagde Superuser-bijeenkomst

Op 28 november was de zaal van H20 Esports in Purmerend gevuld met superusers van Nocore, klanten die gebruik maken van en ook meedenken over meerdere softwaremodules van Nocore....

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

20 februari 2019

Facilitaire adviesbureaus in Nederland en België

Van facilitair adviesbureaus zijn er meer dan honderd in Nederland actief, en ook in België zijn er dergelijke adviesbureaus. Met elk een specialisatie, bijvoorbeeld in schoonmaakkennis en -advies, in...

19 maart 2019

Sjaak Zevenhoven (Okee): “Met housekeeping app realiseren we optimale aandacht voor de gasten”

“We zijn enthousiast over de Leviy-app”, vertelt Sjaak Zevenhoven, directeur van Okee Bedrijfsdiensten uit Alphen aan den Rijn. “Hiermee realiseren we optimale aandacht voor de gasten van Van der...

06 mei 2022

Samen ‘spelen’

Als een kind en een schoonmaakrobot elkaar vinden, dan is het ‘schattig’ Boma(Robotics). Wil jij ook een mooie foto om met de bezoekers van Schoonmaakjournaal delen? Stuur deze naar...

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...