20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om relaties van Diversey en haar dealers, een update te geven over de laatste trends in vloeronderhoud en de schoonmaakoplossingen van Taski, aangevuld met praktische tips en tricks.

Tijdens de aftrap bij Schwartzmans nam Rob Braam samen met demonstrateur Johan Boom de belangstellenden bij de hand met een update over vloeronderhoud. Wat zijn de laatste trends? Hoe herken je of een linoleum- of pvc-vloer? Wanneer kies je voor recoaten of topcoaten en hoe doe je dat? Wat is een goede manier om onderhoud te plegen? Wanneer zet je welke stappen en welke producten gebruik je hierbij? Wanneer pas je een Twisterpad toe en welke kleur? De presentatie werd onderbouwd met praktische stappenplannen, werkwijzen en checklisten. Ook hoorde bij iedere stap een demonstratie, waarbij de bezoekers zelf de testvloeren mochten behandelen.

Interactieve middag
De TASKI Kennisdagen zijn interactief: na iedere uitleg volgden direct vragen vanuit de praktijk. Bij de demonstraties is het niet alleen toekijken, maar ook zelf ervaren en het resultaat bespreken, van diverse kanten bekijken en ervaren. Benamingen als coaten, strippen en verzegelen leidden soms tot begripsverwarring. Rob en zijn aanwezige collega’s weten het verschil helder uit te leggen. Vloeronderhoud is een vak apart en het is belangrijk om met elkaar dezelfde taal te spreken.

Diversey kennistour
Productmanager Taski, Hans van Dam, legt uit waarom Diversey de TASKI Kennisdagen organiseert: “Er gebeurt veel in de vloerenmarkt. Niet alle schoonmaakbedrijven hebben tijd om hun medewerkers goed op de hoogte te houden over de ontwikkelingen. Daarom organiseren wij nu onze Kennisdagen in samenwerking met onze dealers in het land. Om onze eigen relaties en die van de dealers te helpen om verschil te maken met goed vloeronderhoud. We praten hen bij over ontwikkelingen en geven een update over vloeronderhoud, zoals met onze Carefree methode en Twisterpads. De middag heeft een trainingskarakter. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. We geven dagelijks informatie en begeleiding, trainen op locatie, maar niet zoals we dit nu centraal aanpakken. We merken dat er behoefte aan is, want de inschrijving verloopt goed.”

Vloer als visitekaartje
De deelnemers aan de middag zijn enthousiast: “het was zeer leerzaam”. De conclusie van de eerste middag bij Schwartzmans is dat we met elkaar moeten erkennen dat vloeronderhoud een specialistisch vak is. Het vereist kennis en kost tijd, je doet het er niet even bij. Door goed te weten met welke methoden je een vloer het beste kunt onderhouden, kun je wel makkelijker en sneller werken. Daarbij wordt aangeraden om altijd zelf te gaan kijken, welke vloer in een pand ligt. Niet altijd kloppen de gegevens die je krijgt via een eigenaar, opdrachtgever of schoonmaakbestek. Met de nieuwe informatie kun je herkennen welke vloer er ligt en beslissen welke onderhoudsmethode nodig is. Rob besluit: “Twijfel je, dan kun je een beroep doen op ons of Bas Verdugt en Kobus van Doorn van Schwartzmans.”

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan een kennismiddag deel te nemen. Klik hier voor de volgende data en locaties. De tour loopt door tot en met 27 juni.

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 december 2018

Onze Wintergasten: FM Next Generation

Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal deze zomer met tien young professionals, FM Next Generation. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons...

06 juli 2023

Blog: Goed of Goedkoop?

Iets wat goed is, is duur en als iets goedkoop is, zal het wel niet goed zijn. Zo zijn we als consument geprogrammeerd. Het is de tucht van de...

28 maart 2022

Onderzoek versterken eigen regie werknemers afgerond

Sociale partners in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche vinden het belangrijk dat gestreefd wordt naar evenwichtige arbeidsrelaties. Daarom hebben zij een onderzoek laten uitvoeren met als onderzoeksvraag: Hoe kan de...

20 mei 2022

Schoonmaak in Volendam

Het magazine Vrouw, de bijlage van de Telegraaf, stond eerder in mei in het teken van Volendam. En daar kon Succes Schoonmaakbedrijf natuurlijk niet in ontbreken. Er stond een...

03 april 2023

Niels van Geenhuizen manager Duurzaamheid CSU, Tzorg en Zizo

Niels van Geenhuizen is benoemd tot manager Duurzaamheid bij Total Care. Deze nieuwe functie sluit aan bij de duurzaamheidsambities van CSU, Tzorg en Zizo, die onder Total Care vallen. ...

09 oktober 2024

Kijk mee met de schoonmakers van Asito op locatie VUmc

Patiënten in een ziekenhuis zijn kwetsbaar. Een infectie door slechte hygiëne kan grote gevolgen hebben. Een schone omgeving is dan ook van groot belang. Bij Amsterdam UMC, locatie VUmc,...

27 september 2022

Dynamic Code en One Hundred Restrooms starten samenwerking

De Nederlandse scale-up One Hundrid Restrooms is een samenwerking aangegaan met de Zweedse onderneming Dynamic Code, die sinds 2011 werkt aan de ontwikkeling van zinvolle gezondheids- en diagnostische tests...

30 december 2018

Oproep FM Next Generation genereert hoogste bereik op LinkedIn in 2018

“We zijn heel trots op het bereik met onze company page op LinkedIn, waarop we dit jaar bijna 250 exclusieve en eigen producties posten. Maar ook op het feit...

31 oktober 2023

HTC Advies, Atir en Consumatics vormen samen CONTRAST

HTC Advies, Atir en Consumatics gaan vanaf 1 november 2023 verder als CONTRAST. Onder deze merknaam gaan de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samenwerken. De consultants van CONTRAST ontwerpen,...

14 april 2022

“Er zou een checklist ‘goed opdrachtgeverschap’ moeten komen”

Raymond Kouwenberg is sinds 16 maart de nieuwe voorzitter van branchevereniging SIEV. Maar wie is deze nieuwe leider van de mkb-schoonmaakbranchevereniging en wat zijn zijn plannen voor SIEV? Schoonmaakjournaal...