20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om relaties van Diversey en haar dealers, een update te geven over de laatste trends in vloeronderhoud en de schoonmaakoplossingen van Taski, aangevuld met praktische tips en tricks.

Tijdens de aftrap bij Schwartzmans nam Rob Braam samen met demonstrateur Johan Boom de belangstellenden bij de hand met een update over vloeronderhoud. Wat zijn de laatste trends? Hoe herken je of een linoleum- of pvc-vloer? Wanneer kies je voor recoaten of topcoaten en hoe doe je dat? Wat is een goede manier om onderhoud te plegen? Wanneer zet je welke stappen en welke producten gebruik je hierbij? Wanneer pas je een Twisterpad toe en welke kleur? De presentatie werd onderbouwd met praktische stappenplannen, werkwijzen en checklisten. Ook hoorde bij iedere stap een demonstratie, waarbij de bezoekers zelf de testvloeren mochten behandelen.

Interactieve middag
De TASKI Kennisdagen zijn interactief: na iedere uitleg volgden direct vragen vanuit de praktijk. Bij de demonstraties is het niet alleen toekijken, maar ook zelf ervaren en het resultaat bespreken, van diverse kanten bekijken en ervaren. Benamingen als coaten, strippen en verzegelen leidden soms tot begripsverwarring. Rob en zijn aanwezige collega’s weten het verschil helder uit te leggen. Vloeronderhoud is een vak apart en het is belangrijk om met elkaar dezelfde taal te spreken.

Diversey kennistour
Productmanager Taski, Hans van Dam, legt uit waarom Diversey de TASKI Kennisdagen organiseert: “Er gebeurt veel in de vloerenmarkt. Niet alle schoonmaakbedrijven hebben tijd om hun medewerkers goed op de hoogte te houden over de ontwikkelingen. Daarom organiseren wij nu onze Kennisdagen in samenwerking met onze dealers in het land. Om onze eigen relaties en die van de dealers te helpen om verschil te maken met goed vloeronderhoud. We praten hen bij over ontwikkelingen en geven een update over vloeronderhoud, zoals met onze Carefree methode en Twisterpads. De middag heeft een trainingskarakter. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. We geven dagelijks informatie en begeleiding, trainen op locatie, maar niet zoals we dit nu centraal aanpakken. We merken dat er behoefte aan is, want de inschrijving verloopt goed.”

Vloer als visitekaartje
De deelnemers aan de middag zijn enthousiast: “het was zeer leerzaam”. De conclusie van de eerste middag bij Schwartzmans is dat we met elkaar moeten erkennen dat vloeronderhoud een specialistisch vak is. Het vereist kennis en kost tijd, je doet het er niet even bij. Door goed te weten met welke methoden je een vloer het beste kunt onderhouden, kun je wel makkelijker en sneller werken. Daarbij wordt aangeraden om altijd zelf te gaan kijken, welke vloer in een pand ligt. Niet altijd kloppen de gegevens die je krijgt via een eigenaar, opdrachtgever of schoonmaakbestek. Met de nieuwe informatie kun je herkennen welke vloer er ligt en beslissen welke onderhoudsmethode nodig is. Rob besluit: “Twijfel je, dan kun je een beroep doen op ons of Bas Verdugt en Kobus van Doorn van Schwartzmans.”

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan een kennismiddag deel te nemen. Klik hier voor de volgende data en locaties. De tour loopt door tot en met 27 juni.

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 oktober 2022

Twaalf kandidaten naar finale Golden Service Award

De jury van de Golden Service Awards heeft de twaalf finalisten bekendgemaakt. In elke categorie, zijnde Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar 2022, zijn drie finalisten in...

01 december 2021

Gom voorziet 1.944 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater

Schoonmaakbedrijf Gom, onderdeel van Facilicom Group, mag zich officieel ambassadeur noemen van stichting Made Blue. Als deelnemer aan het programma ‘Een Liter voor een Liter’ steunt Gom waterprojecten van...

06 oktober 2022

Samen impact maken

In de Nationale Meewerkweek van eind september reisde de commerciële afdeling van Breedweer Facilitaire Dienstenaf naar de provincie Overijssel. Tijd om de zeem en de mop in de hand...

26 februari 2022

Oh, wat een week (8)

Blik met ons terug naar het nieuws van afgelopen week: 21 februari: #Blog: van Passie naar Kwaliteit. ‘Hoe maken we schoonmaak sexy?’ wordt wel eens gevraagd. Laten we eerlijk...

23 december 2021

Primeur: Makita introduceert eerste professionele robotstofzuiger

Als consument kan je al langer een robotstofzuiger kopen, voor de professionele schoonmaakmarkt was er nog geen versie ontwikkeld. Maar daar komt begin 2022 verandering in. Dan introduceert Makita...

17 november 2021

Changing the game, changing the name

Uitnodiging voor het Kwaliteits Kennis Event van LOSK-QMS en Qualis. Dit kennisevent stond al in 2020 op de agenda, maar kon vanwege de beperkende corona-maatregelen niet doorgaan. Daarom doen...

04 augustus 2022

JobCrafting voor personeelsbehoud

Alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat geldt ook voor de aandacht die jij als leidinggevende aan jouw medewerkers geeft. En waarmee je ervoor zorgt dat je deze medewerkers...

03 januari 2023

Laetitia Simonis (1nergiek): “Coronatijd moeilijk? Heerlijk juist die dynamiek!”

Onze serie over vrouwelijk leiderschap vervolgen we met een interview met Laetitia Simonis. Ze rolde vijftien jaar geleden per toeval de sector in, schopte tegen heel wat heilige huisjes...

01 mei 2022

Meest gelezen in april 2022

Benieuwd naar welke artikelen jullie in april 2022 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen. Eén ding...

25 januari 2023

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

‘Er is veel werk in de schoonmaak te vinden. Schoonmaakbedrijven hebben het druk en de vraag naar personeel is erg groot. Maar het aantal schoonmakers is tussen 2019 en...