20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om relaties van Diversey en haar dealers, een update te geven over de laatste trends in vloeronderhoud en de schoonmaakoplossingen van Taski, aangevuld met praktische tips en tricks.

Tijdens de aftrap bij Schwartzmans nam Rob Braam samen met demonstrateur Johan Boom de belangstellenden bij de hand met een update over vloeronderhoud. Wat zijn de laatste trends? Hoe herken je of een linoleum- of pvc-vloer? Wanneer kies je voor recoaten of topcoaten en hoe doe je dat? Wat is een goede manier om onderhoud te plegen? Wanneer zet je welke stappen en welke producten gebruik je hierbij? Wanneer pas je een Twisterpad toe en welke kleur? De presentatie werd onderbouwd met praktische stappenplannen, werkwijzen en checklisten. Ook hoorde bij iedere stap een demonstratie, waarbij de bezoekers zelf de testvloeren mochten behandelen.

Interactieve middag
De TASKI Kennisdagen zijn interactief: na iedere uitleg volgden direct vragen vanuit de praktijk. Bij de demonstraties is het niet alleen toekijken, maar ook zelf ervaren en het resultaat bespreken, van diverse kanten bekijken en ervaren. Benamingen als coaten, strippen en verzegelen leidden soms tot begripsverwarring. Rob en zijn aanwezige collega’s weten het verschil helder uit te leggen. Vloeronderhoud is een vak apart en het is belangrijk om met elkaar dezelfde taal te spreken.

Diversey kennistour
Productmanager Taski, Hans van Dam, legt uit waarom Diversey de TASKI Kennisdagen organiseert: “Er gebeurt veel in de vloerenmarkt. Niet alle schoonmaakbedrijven hebben tijd om hun medewerkers goed op de hoogte te houden over de ontwikkelingen. Daarom organiseren wij nu onze Kennisdagen in samenwerking met onze dealers in het land. Om onze eigen relaties en die van de dealers te helpen om verschil te maken met goed vloeronderhoud. We praten hen bij over ontwikkelingen en geven een update over vloeronderhoud, zoals met onze Carefree methode en Twisterpads. De middag heeft een trainingskarakter. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. We geven dagelijks informatie en begeleiding, trainen op locatie, maar niet zoals we dit nu centraal aanpakken. We merken dat er behoefte aan is, want de inschrijving verloopt goed.”

Vloer als visitekaartje
De deelnemers aan de middag zijn enthousiast: “het was zeer leerzaam”. De conclusie van de eerste middag bij Schwartzmans is dat we met elkaar moeten erkennen dat vloeronderhoud een specialistisch vak is. Het vereist kennis en kost tijd, je doet het er niet even bij. Door goed te weten met welke methoden je een vloer het beste kunt onderhouden, kun je wel makkelijker en sneller werken. Daarbij wordt aangeraden om altijd zelf te gaan kijken, welke vloer in een pand ligt. Niet altijd kloppen de gegevens die je krijgt via een eigenaar, opdrachtgever of schoonmaakbestek. Met de nieuwe informatie kun je herkennen welke vloer er ligt en beslissen welke onderhoudsmethode nodig is. Rob besluit: “Twijfel je, dan kun je een beroep doen op ons of Bas Verdugt en Kobus van Doorn van Schwartzmans.”

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan een kennismiddag deel te nemen. Klik hier voor de volgende data en locaties. De tour loopt door tot en met 27 juni.

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 juni 2019

Fotofilm terugblik 9e Schoonmaaktourdag

Ronkende motoren, stoere bikes, strakke pakken, open kapjes, wapperende haren, nostalgische bolides, zon en een spatje regen: ook de 9e Schoonmaaktourdag had het allemaal in zich. Een groep schoonmaakvakidioten die...

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

27 november 2023

Maak simpel een duurzame keuze met eco score van BOMA

BOMA maakt de schoonmaak simpel, slim en leuk. Dat is hun aanpak. Ook op gebied van duurzame keuzes. Iedereen wil duurzame stappen maken, maar met zoveel verschillende labels en...

23 februari 2024

#FOTOFRIDAY CS2001 veegt de straat schoon na rellen in Den Haag

“Zaterdagnacht 17 februari kreeg CS2001 tijdens piketdienst een melding over de Fruitweg in Den Haag. De Gemeente Den Haag vroeg ons om te helpen bij het reinigen na de...

07 juni 2022

5e editie CSU Innovatie Award van start

De inschrijving voor de CSU Innovatie Award is geopend. Voor het vijfde jaar op rij daagt CSU ondernemers, start-ups en studenten uit om hun innovatieve idee toe te passen...

12 oktober 2021

Duiventroep

De Frisse Kater plaatst iedere zondag om 16.00 uur een nieuwe video over het reinigen van extreme en uitzonderlijke situaties. Zoals deze video over de uitwerpselen en grof vuil...

29 september 2023

#FOTOFRIDAY: Week van het Werkgeluk

Deze week, van 24 t/m 29 september 2023, is het de Week van het Werkgeluk. Onder meer Schoonmaakbedrijf Gom besteedde deze week aandacht aan dit thema. We delen enkele...

20 april 2022

GRIP Facility en CleanJack brengen digitalisering samen naar een hoger plan

Hoe mooi is het als twee automatiseerders in facilitaire dienstverlening samen mogen werken aan hetzelfde project bij een grote opdrachtgever. En als partijen dan ontdekken dat door systemen te...

01 augustus 2022

Alleen bloemen bij de finish! 3 sales inzichten

1966: David Sandler zat in de sales buitendienst en had net 87 telefoontjes gepleegd en 87 opeenvolgende ‘nee’s’ gekregen. Hij had genoeg van de traditionele, enthousiaste presentaties en hoge...

17 februari 2025

BLOG Diane van Dijk (CSU): “Hoe heet jouw schoonmaker?”

Diane van Dijk (CSU) trapt onze nieuwe blogserie ‘Hoe heet jouw schoonmaker?’ af met een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: Ken de namen van de mensen die elke dag zorgen...