20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om relaties van Diversey en haar dealers, een update te geven over de laatste trends in vloeronderhoud en de schoonmaakoplossingen van Taski, aangevuld met praktische tips en tricks.

Tijdens de aftrap bij Schwartzmans nam Rob Braam samen met demonstrateur Johan Boom de belangstellenden bij de hand met een update over vloeronderhoud. Wat zijn de laatste trends? Hoe herken je of een linoleum- of pvc-vloer? Wanneer kies je voor recoaten of topcoaten en hoe doe je dat? Wat is een goede manier om onderhoud te plegen? Wanneer zet je welke stappen en welke producten gebruik je hierbij? Wanneer pas je een Twisterpad toe en welke kleur? De presentatie werd onderbouwd met praktische stappenplannen, werkwijzen en checklisten. Ook hoorde bij iedere stap een demonstratie, waarbij de bezoekers zelf de testvloeren mochten behandelen.

Interactieve middag
De TASKI Kennisdagen zijn interactief: na iedere uitleg volgden direct vragen vanuit de praktijk. Bij de demonstraties is het niet alleen toekijken, maar ook zelf ervaren en het resultaat bespreken, van diverse kanten bekijken en ervaren. Benamingen als coaten, strippen en verzegelen leidden soms tot begripsverwarring. Rob en zijn aanwezige collega’s weten het verschil helder uit te leggen. Vloeronderhoud is een vak apart en het is belangrijk om met elkaar dezelfde taal te spreken.

Diversey kennistour
Productmanager Taski, Hans van Dam, legt uit waarom Diversey de TASKI Kennisdagen organiseert: “Er gebeurt veel in de vloerenmarkt. Niet alle schoonmaakbedrijven hebben tijd om hun medewerkers goed op de hoogte te houden over de ontwikkelingen. Daarom organiseren wij nu onze Kennisdagen in samenwerking met onze dealers in het land. Om onze eigen relaties en die van de dealers te helpen om verschil te maken met goed vloeronderhoud. We praten hen bij over ontwikkelingen en geven een update over vloeronderhoud, zoals met onze Carefree methode en Twisterpads. De middag heeft een trainingskarakter. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. We geven dagelijks informatie en begeleiding, trainen op locatie, maar niet zoals we dit nu centraal aanpakken. We merken dat er behoefte aan is, want de inschrijving verloopt goed.”

Vloer als visitekaartje
De deelnemers aan de middag zijn enthousiast: “het was zeer leerzaam”. De conclusie van de eerste middag bij Schwartzmans is dat we met elkaar moeten erkennen dat vloeronderhoud een specialistisch vak is. Het vereist kennis en kost tijd, je doet het er niet even bij. Door goed te weten met welke methoden je een vloer het beste kunt onderhouden, kun je wel makkelijker en sneller werken. Daarbij wordt aangeraden om altijd zelf te gaan kijken, welke vloer in een pand ligt. Niet altijd kloppen de gegevens die je krijgt via een eigenaar, opdrachtgever of schoonmaakbestek. Met de nieuwe informatie kun je herkennen welke vloer er ligt en beslissen welke onderhoudsmethode nodig is. Rob besluit: “Twijfel je, dan kun je een beroep doen op ons of Bas Verdugt en Kobus van Doorn van Schwartzmans.”

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan een kennismiddag deel te nemen. Klik hier voor de volgende data en locaties. De tour loopt door tot en met 27 juni.

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 februari 2019

Henk Toering, director cluster BeNeLux, verlaat Diversey

Op vrijdag 22 februari neemt Diversey afscheid van zijn zeer gewaardeerde en getalenteerde collega Henk Toering. Vijf jaar geleden trad Henk in dienst van Diversey om het Nederlandse salesteam...

19 februari 2023

#Favorites ‘Spieken in de wereld van schoon’

Stickers, graffiti, aanslag. Ook verkeersborden hebben regelmatig een schoonmaakbeurt nodig. Zweegers Onderhoudsgroep uit Eindhoven laat met ‘spieken in de wereld van schoon’ zien hoe een verkeersbord er na reiniging...

27 februari 2022

In the picture

In de afgelopen tijd is bij landelijke dagbladen en magazines ook steeds meer aandacht voor de schoonmaak. Zo kopte het AD op 23 februari met het artikel ‘Eline doet...

25 april 2022

John de Jong (i8): “Meten is weten”

In de schoonmaaksector is het momenteel lastig om aan voldoende mankracht te komen. Hoe kan digitalisering helpen om efficiënter om te gaan met het personeelstekort? John de Jong, directeur...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

17 februari 2020

Sandra Roso Sanchez over 1e Hago Zorg Innovatiedag: “Dienstverlening en techniek perfecte combinatie”

De oudste, grootste en meest innovatieve schoonmaakdienstverlener in de zorg? 160 enthousiaste professionals van Hago Zorg – de 53-jarige schoonmaakspecialist in de zorg – vierden de eerste Zorgcategorie Innovatiedag...

13 december 2021

School verrast schoonmaakster met ticket

WVS schoonmaak uit Roosendaal mag al vele jaren de schoonmaak van de NUTS scholen in Breda en Teteringen verzorgen. Het schoonmaakbedrijf heeft diverse medewerkers op deze locaties werken die...

21 april 2022

Vebego wint Familiebedrijven Award 2022

Woensdag 20 april 2022 nam familiebedrijf Vebego de Familiebedrijven Award 2022 in ontvangst. In een zinderende eindstrijd met drie andere finalisten trok Vebego aan het langste eind. “Met name...

31 oktober 2021

Opruimen met ‘Kunst aan (de) kant!’

Hoe we ook ons best doen om het netjes te houden, het leven blijft een chaos. Maar daar is heel goed wat aan te doen. Van kerstboom tot parkeerterrein...

18 december 2023

35 jaar Menges Schoonmaak

35 Jaar geleden, op 1 maart 1989, startte glazenwasser Jan-Willem Menges zijn schoonmaakbedrijf. Met als missie: een van de massa onderscheidende firma zijn. Inmiddels telt het bedrijf 150 medewerkers. We...