20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er volgen er nog 11 door het land. Om relaties van Diversey en haar dealers, een update te geven over de laatste trends in vloeronderhoud en de schoonmaakoplossingen van Taski, aangevuld met praktische tips en tricks.

Tijdens de aftrap bij Schwartzmans nam Rob Braam samen met demonstrateur Johan Boom de belangstellenden bij de hand met een update over vloeronderhoud. Wat zijn de laatste trends? Hoe herken je of een linoleum- of pvc-vloer? Wanneer kies je voor recoaten of topcoaten en hoe doe je dat? Wat is een goede manier om onderhoud te plegen? Wanneer zet je welke stappen en welke producten gebruik je hierbij? Wanneer pas je een Twisterpad toe en welke kleur? De presentatie werd onderbouwd met praktische stappenplannen, werkwijzen en checklisten. Ook hoorde bij iedere stap een demonstratie, waarbij de bezoekers zelf de testvloeren mochten behandelen.

Interactieve middag
De TASKI Kennisdagen zijn interactief: na iedere uitleg volgden direct vragen vanuit de praktijk. Bij de demonstraties is het niet alleen toekijken, maar ook zelf ervaren en het resultaat bespreken, van diverse kanten bekijken en ervaren. Benamingen als coaten, strippen en verzegelen leidden soms tot begripsverwarring. Rob en zijn aanwezige collega’s weten het verschil helder uit te leggen. Vloeronderhoud is een vak apart en het is belangrijk om met elkaar dezelfde taal te spreken.

Diversey kennistour
Productmanager Taski, Hans van Dam, legt uit waarom Diversey de TASKI Kennisdagen organiseert: “Er gebeurt veel in de vloerenmarkt. Niet alle schoonmaakbedrijven hebben tijd om hun medewerkers goed op de hoogte te houden over de ontwikkelingen. Daarom organiseren wij nu onze Kennisdagen in samenwerking met onze dealers in het land. Om onze eigen relaties en die van de dealers te helpen om verschil te maken met goed vloeronderhoud. We praten hen bij over ontwikkelingen en geven een update over vloeronderhoud, zoals met onze Carefree methode en Twisterpads. De middag heeft een trainingskarakter. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. We geven dagelijks informatie en begeleiding, trainen op locatie, maar niet zoals we dit nu centraal aanpakken. We merken dat er behoefte aan is, want de inschrijving verloopt goed.”

Vloer als visitekaartje
De deelnemers aan de middag zijn enthousiast: “het was zeer leerzaam”. De conclusie van de eerste middag bij Schwartzmans is dat we met elkaar moeten erkennen dat vloeronderhoud een specialistisch vak is. Het vereist kennis en kost tijd, je doet het er niet even bij. Door goed te weten met welke methoden je een vloer het beste kunt onderhouden, kun je wel makkelijker en sneller werken. Daarbij wordt aangeraden om altijd zelf te gaan kijken, welke vloer in een pand ligt. Niet altijd kloppen de gegevens die je krijgt via een eigenaar, opdrachtgever of schoonmaakbestek. Met de nieuwe informatie kun je herkennen welke vloer er ligt en beslissen welke onderhoudsmethode nodig is. Rob besluit: “Twijfel je, dan kun je een beroep doen op ons of Bas Verdugt en Kobus van Doorn van Schwartzmans.”

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan een kennismiddag deel te nemen. Klik hier voor de volgende data en locaties. De tour loopt door tot en met 27 juni.

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 januari 2022

Versoepeling quarantaineregels voor schoonmakers

Het kabinet heeft besloten om voor werknemers in essentiële bedrijfsprocessen, zoals de schoonmaak, de quarantaineregels te versoepelen. Schoonmakend Nederland bericht over deze versoepeling die geldt vanaf 26 januari en...

21 februari 2020

Kijktip: zo werkt de nieuwe standaard in schoonmaak Enozopro

Enozopro, de nieuwe naam voor de magische sprayflacon Hygiea, haalt 99,9% van de bacteriën weg. Hoe werkt deze nieuwe standaard in de schoonmaak? Maak in 35 seconden kennis.  ...

29 juli 2025

#TOP25: de populairste artikelen van Schoonmaakjournaal in eerste helft 2025

Benieuwd naar welke artikelen op Schoonmaakjournaal het meest populair waren? Wat viel op, inspireerde of zette aan tot nadenken? We zetten de top 25 meest gelezen artikelen van de afgelopen...

28 april 2022

Schoonmaakcontract voor 10 jaar!

Op donderdag 14 april 2022 tekenden OPONOA-bestuursvoorzitter Henri Soepenberg en directeuren Frank en Karin Kuhlkamp van Carea facilitaire dienstverlening in Warnsveld het nieuwe samenwerkingscontract voor de schoonmaak voor de...

07 oktober 2021

1nergiek wint opnieuw Integron Medewerkerbeleving Award

“We zijn enorm trots om te kunnen melden dat 1nergiek de Integron ‘Medewerkerbeleving Award’ wederom heeft gewonnen!”, meldt 1nergiek op haar website. Onderzoeks- en Adviesbureau Integron reikte op 7...

25 maart 2020

Blog: Prachtig

Wat prachtig, de hartverwarmende pluim van onze Koning aan alle schoonmakers van Nederland in dit coronatijdperk tijdens zijn speech op 20 maart. Wat prachtig, de metafoor van Rutger Bregman,...

31 oktober 2023

HTC Advies, Atir en Consumatics vormen samen CONTRAST

HTC Advies, Atir en Consumatics gaan vanaf 1 november 2023 verder als CONTRAST. Onder deze merknaam gaan de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samenwerken. De consultants van CONTRAST ontwerpen,...

14 juni 2024

Blog Paul Harleman (Vileda): Dag van de schoonmaker is de dag van de vervuiler

Weet jij hoeveel ‘de dag van…’-dagen er per jaar zijn? Ik vroeg het ChatGPT en die schatte dat het ergens tussen de 200 en 300 dagen is. Voor van...

28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s...

26 september 2022

63% medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie

Een ruime meerderheid (63%) van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar (uitvoerend) personeel luisteren. Bovendien zegt 40% van de mensen dat hun werkgevers ronduit te weinig doen...